Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze
Dzisiaj najnowsze dziecko Artiteca
W Niemczech w ramach standaryzacji i unifikacji wprowadzono standardy VoV I i jako następną VoV II na przykładzie mercedesa można odpowiednio powiedzieć że to były modele O 305 i O 405, większość zachodnich firm,Bussing, Man, Magirus, Saviem a nawet Ikarus chcący wejść do Hamburga tworzyło bardzo zbliżone stylistycznie konstrukcje, nawet setra zanim podążyła swoją stylistyczną drogą miała swój model w tym stylu.
W Holandii powstał podobny projekt pod nazwą "streekbus", znacznie upraszczając sprawę był to Daf MB200 jako podwozie, a nadwozia dostarczane były przez Den Oudsten bądź Hainje, i o ile to nie zmieniło się przez 21 lat (1967-1988), o tyle w temacie podwozi z elementami napędu występowali również inni "gracze" jak Leyland czy Volvo.
Autobus był produkowany w różnych opcjach i układach drzwi, w Polsce można je było spotkać w Poznaniu, Gnieźnie i Bielsku-Białej.
Artitec wypuścił trzy wersje grilla oraz dwie opcje układu drzwi.
Kilka fotek z neta, i model, na początek standard jako Den Oudsten/Daf w układzie 2-2-0 jako obsługa lotniska
Kolejny raz dowiedziałem się coś ciekawego o historii autobusów za co Tomku bardzo dziękuję , oba modele kapitalne i budzą lekką zazdrość , bo ja tez lubię takie wynalazki
Ale brzydal, ale wart posiadania. Model zacny.
Ale i tak bardziej podoba się ta wersja z poziomym słupkiem na przedniej części, kierowca pewnie był szczęśliwi prowadzać coś takiego.
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze
Dzisiaj troszkę inaczej niż zwykle
Od jakiegoś czasu "odławiam" zdjęcia z netu, bo zauważyłem że kilka stron sprzed wielu lat przestało istnieć, linki przekierowują mnie na interię
bądź jest komunikat o zamknięciu portalu, a szkoda bo dawniej nie miałem w zwyczaju zapisywania zdjęć na dysku
Zniknęły te najcenniejsze dla mnie czyli z B-B oraz WPK Katowice, wiele z nich było wykonanych przez Wojciecha i Bohdana Turżańskiego,
jak ktoś wie jak się z nimi skontaktować, to proszę o info na PW.
No ale jedne zniknęły, a inne przypadkiem odkryłem, no i dzisiaj takie trzy historie dotyczące Ikarusów z Bielska-Białej, ale żeby nie było...., wątek jest kolekcjonerski, więc przypomnę model który kiedyś pokazywałem i twierdziłem że jechałem nim w dzieciństwie na wycieczkę, internet zweryfikował moją pamięć pozytywnie, więc z moim "orzeszkiem' nie jest jeszcze tak źle
Model Ikarusa 255.71 brekiny i jego oryginał należący do Bielskiej Fabryki Maszyn Włókienniczych "BEFAMA", screeny z filmu promującego tą fabrykę wykopanego na fb;
Drugim modelem który pamiętam z dzieciństwa, a w istnienie zdjęcia nie wierzyłem jest zakładowy Ikarus 250 z ówczesnego MPK Bielsko-Biała
nim również byłem na wycieczce, wykopałem jego dane na TWB; http://phototrans.eu/2415,423,3399,0.html
Trzeci Ikarus jest już jakiś czas w internecie, tylko jest błędnie zidentyfikowany jako wóz z Gdańska, a ikarusów 630 czyli podmiejskiej wersji 620 było w Polsce bardzo mało, parę sztuk w Katowicach i trzy w B-B, jako ostatni na stronie skomentowałem różnicę i prawdopodobne przyczyny
obecności tego autobusu na drugim końcu Polski, względem Bielska oczywiście http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=107535
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze
Dzisiaj złamię swoje trzy zasady jakich się dotąd trzymałem przy zbieraniu autobusów;
- nie zbierania konstrukcji z silnikiem przed kabiną
-nie zbierania wersji piętrowych
-nie zbierania konstrukcji sprzed drugiej "operacji specjalnej"