• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Analog na Cyferkę

OP
OP
Elvis

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.761 62 3
Wewnątrz wygląda to tak. Nie ma lipy. @Grzes w czasie projektowania pomyślał nawet o otworach montażowych do ścian w przedsionkach i dla przedziałów maszynistów. Reszta w rękach telewizorka. Niewielka nadwyżka płyteczek będzie do sprzedania.
P1140792.JPG
P1140794.JPG
P1140799.JPG
P1140800.JPG
P1140803.JPG
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
377 5 1
Ale wydmuchy do ustawienia! Ty4 ma trzy cylindry więc powinno być 6 wydmuchów na jeden obrót koła. A co do wężykowania to moja na rolkach nie "tańczy". A w realu to trzycylindrowce miały zawsze najspokojniejszy bieg!
 
OP
OP
Elvis

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.761 62 3
Ale wydmuchy do ustawienia! Ty4 ma trzy cylindry więc powinno być 6 wydmuchów na jeden obrót koła. A co do wężykowania to moja na rolkach nie "tańczy". A w realu to trzycylindrowce miały zawsze najspokojniejszy bieg!
Wydmuchy w zależności od prędkości modelu pasują mniej lub bardziej. Ta, mimo że trafiła do mnie prosto ze sklepu, wężykuje a nie napędzają jej 3 cylindry tylko silnik elektryczny przez przekładnię, który napędza jedną oś, która z kolei napędza pozostałe wiązarami tak, jakby była to maszyna dwucylindrowa, która wężykuje. Ale przecież o tym wiesz.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.026 531 30
Wydmuchy w zależności od prędkości modelu pasują mniej lub bardziej.
Powiedziałbym, że raczej mniej niż bardziej, ale to chyba da się ustawić? Przynajmniej w ESU jest to możliwe. A w ogóle to jest ewidentnie dźwięk parowozu 2-cylindrowego, nie 3-cylindrowego. Nie mówiąc o niemieckiej gwizdawce...
 
OP
OP
Elvis

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.761 62 3
dźwięk poprawiony, jest 6 wydmuchów na obrót i są na pewno od 3 cylindrówki. gwizdawki zostały te, które były.
 

MarHammer

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam
Udało mi się bez większych problemów przerobić Atlas Dash 8-40c. Dekoder Tsunami pasuje idealnie. Pojawił się problem przy 1 uruchomieniu. Producent zamienił kable silnika -czerwony z czarnym. Jeździła w odwrotnym kierunku. Na szczęście odnalazłem w necie zdjęcie wnętrza tej lokomotywy i zamieniłem kable. Dodałem też 2 reflektory przednie na diodach i światłowodach. Przede mną jeszcze dopracowanie reflektorów. Obecnie światłowody wystają z obudowy, w oryginale są zamontowane na ceowniku. Przy okazji dodam fotkę tego tematu - fotki z przed montażu diod.
Fotka przed:
przed.jpg


Po montażu:

IMG_20140508_021951.jpg


IMG_20140508_022045.jpg
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Jak już roztrząsamy temat Ty4 i parowozów trzycylindrowych, to mam pytanie: kiedy (w którym miejscu na obrocie koła) słychać wydmuchy z trzeciego cylindra? Bo zakładam, że cylindry zewnętrzne działają normalnie, czyli wydmuch z któregoś z nich co 90 stopni obrotu (no chyba, że w trzycylindrowcach korby po obu stronach maszyny są przesunięte nie o 90 tylko o 120 stopni). Mógłby ktoś coś więcej na ten temat powiedzieć? Bo niestety moja wiedza na temat maszyn trzycylindrowych jest niewielka.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
249 2 0
W przypadku trzycylindrowców co 120 stopnia. Tak mówi kniga o podstawach budowy, ale być może były stosowane jakieś inne rozwiązania, zwłaszcza w przypadku silników sprzężonych.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 18
M
DCC 3
DCC 10
DCC 13
DCC 49

Podobne wątki