• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Amerykańskie ciężarówki

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.519 112 11
#22
Europejskie zestawy, przy podobnej długości użytecznej naczepy, są więc krótsze, dzięki czemu są z pewnością zwrotniejsze i łatwiej nimi jeździć po ciasnych ulicach. Być może nie jest to krytyczne w warunkach amerykańskich, ale jakie są zalety rozwiązań amerykańskich, nie wiem. Inne różnice, jak kształt i wielkość kabiny, umieszczenie silnika, czy szczegółowe rozwiązania techniczne, pominę.
Może to się wydawać trochę dziwne z Europejskiego punktu widzenia, ale długość Amerykańskich samochodów ciężarowych z naczepą jest dyktowana chęcią kierowców. Są co prawda limity długości osi skrajnych (oś sterowania do ostatniej osi naczepy) bez specjalnego pozwolenia (permit). Drogi Amerykańskie nie są najlepsze, a często wręcz kiepskie, za tem chodzi tu o wygodę jazdy. Jest wiele firm które posiadają krótkie zestawy, i te firmy są blisko aglomeracji miejskich, często pomijane przez fotografujących ze względu na prosto wyglądające ciągniki i naczepy. Jadąc autostradą oko ludzkie od razu ciągnie do tych elegancko wyglądających chromowanych cukierków, ale prawda jest taka że ponad połowa kombinacji to te mniej przyciągające i spełniające tylko swoje codzienne zadanie. Cyknięta w New Jersey Scania jakich już chyba na drogach w Europie się nie znajdzie:
IMG_20240501_093202162~2.jpg

Zdjęcie zrobiłem używając lusterka, ale po prawej stronie widać Volvo całego białego razem z naczepą. Po lewej stronie zdjęcia typowa krótsza naczepa z drzwiami otwierającymi się do góry do lokalnych dostaw gdzie dojazd jest utrudniony, takich kombinacji jest pełno. Te długie jak dla oczów Europejskich kombinacje są używane na długich kursach i do miasta wjeżdżają aby tylko rozładować, lub załadować towar. Dla ciekawostki taki "Eighteen wheeler" "Osiemnasto kołowiec" (liczba opon/kół) posiada następujący limit na osie;
przednia oś skręcana 12000 funtów
dwie osie napędzane na ciągniku 34000 funtów
dwie osie naczepy 34000 funtów
Daje to razem 80000 funtów, czyli około 40 ton gross
To jest mój limit na tym czym jeżdżę. Jeśli taki limit jest przekroczony, potrzebne jest pozwolenie (permit). Przez ostatnie ponad 20 lat nastąpiła taka zmiana że rzadkość już jest spotkanie typowego COE (cab over engine) jak w Europie. Większość kierowców kombinacji preferuje właśnie te z silnikiem pod maską i firmy się do tego dostosowały zakupując takie ciągniki.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.065 145 0
#25
KW "Satan" - Dick Copello: "Scan of one of Neil Sherff's original 3x3 photos. Nice thing about the originals is Neil type wrote details on the back. This one says,"Rob't Neff and Sons inc, Ohio, 313, 6-27-66, Detroit (crossed out), near Heartland? This truck is cool".
448199070_10161345013908516_5867891448513031799_n.jpg
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.224 69 0
#26
KW "Satan" - Dick Copello: "Scan of one of Neil Sherff's original 3x3 photos. Nice thing about the originals is Neil type wrote details on the back. This one says,"Rob't Neff and Sons inc, Ohio, 313, 6-27-66, Detroit (crossed out), near Heartland? This truck is cool".
Zobacz załącznik 1057820
Na szatańskiego Kenwortha odpowiedź może być tylko jedna,..... Jezusowy Freightliner:devil:
Screenshot 2022-04-15 at 10-06-08 Freightliner Jones Motor #507116.png
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.065 145 0
#35
Jeszcze zrobię wtręta o tym irańskim MACKu
wrzuciłem też gdzieś na FB i mam taki odzew ;-)
- I've never seen an R model with that extended cab, not in the USA. Very interesting, thanks for posting. Is that a Mercedes MP3 or 4 in back?
- 4 extra mascot dogs for better driveability
- this model of Mack produced in iran as Iran Kaveh and the Foundation of the mack started in 1975.
(to akurat napisał użytkownik FB irańskiego pochodzenia)
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.084 38 4
#36
@mafo, odnośnie prezentacji modelu Freightlinera Cascadia w TYM wątku, amerykańskie truckstopy często wyglądają tak jak na foto (oczywiście nie ma opcji, żeby na dużym stopie były same Freigtlinery, akurat mi się trafiła taka zbieranina mała), to jakiś parking pod motelem, jak jechaliśmy do lub z Yosemite jakoś w 2019 chyba. Bardziej klasyczne kolory dominują we flotach.
CASCADIA.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.519 112 11
#39

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.519 112 11
#40
Jeszcze zrobię wtręta o tym irańskim MACKu
wrzuciłem też gdzieś na FB i mam taki odzew ;-)
- I've never seen an R model with that extended cab, not in the USA. Very interesting, thanks for posting. Is that a Mercedes MP3 or 4 in back?
- 4 extra mascot dogs for better driveability
- this model of Mack produced in iran as Iran Kaveh and the Foundation of the mack started in 1975.
(to akurat napisał użytkownik FB irańskiego pochodzenia)
Ja tak samo od razu zauważyłem tą wyciągniętą kabinę, w Stanach takiej się nie zobaczy.
 

Podobne wątki