• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów typu 401W

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
808 89 3
Ludzie, węglarka to węglarka - przy logistyce przewozu nie patrzy się na serię, a na ładowność. Do wszystkich węglarek wrzucano i wrzuca się to samo, bez znaczenia na serię...
Gdyby w logistyce transportu nie zwracało się uwagi na takie rzeczy, to wozilibyśmy rudę wagonami załadowanymi na 1/3 a węgiel w wagonach Emos. Myślę, że jednak zwraca się uwagę i z jakiegoś powodu powstały różne wagony do różnych materiałów sypkich.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.309 36 7
Gdyby w logistyce transportu nie zwracało się uwagi na takie rzeczy, to wozilibyśmy rudę wagonami załadowanymi na 1/3 a węgiel w wagonach Emos. Myślę, że jednak zwraca się uwagę i z jakiegoś powodu powstały różne wagony do różnych materiałów sypkich.
Kolejny...
Ty tak serio ignorujesz kontekst? Jeśli coś mam przewieźć węglarką z tych czy innych powodów, to nie patrzę czy 401 czy 408.
Nie, że zboże wsypie do węglarki ..
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
229 12 2
AM 500017 Zestaw 2 wag. 401Wb, epoka IIIc (okres eksploatacji 1967-70):
- wagon AM 419001 - 419 018 WWzo, PKP, REV/Z-G/30.12.67 (malowanie fabryczne)
- wagon AM 419002 - 419 021 WWzo, PKP, REV/Z-G/30.12.67 (malowanie fabryczne)

AM 500018 Zestaw 2 wag. 401Wb, epoka IVa (okres eksploatacji 1972-77):
- wagon AM 596010 - 31 51 596 2 273-3 .Eas (WWzo), PKP, REV/Z-G/31.1.72 (malowanie fabryczne)
- wagon AM 597038 - 11 51 597 1 760-8 .Eas (WWzo), PKP/OPW, REV/Z-G/30.3.74 (malowanie fabryczne)

AM 500019 Zestaw 2 wag. 401Wb epoka IVb (okres eksploatacji 1978-82):
- wagon AM 595025 - 11 51 595 5 014-0 .Eas, PKP/OPW, 4/REV/GD/17.3.79
- wagon AM 596011 - 11 51 596 4 061-0 .Eas, PKP/OPW, 4/REV/GD/29.9.78

AM 500020 Zestaw 2 wag. 401Wb epoka IVc (okres eksploatacji 1986-91):
- wagon AM 595026 - 11 51 595 6 932-2 Eas-x, PKP/OPW, 4/REV/BY./.87.4.24
- wagon AM 596012 - 11 51 596 5 919-8 Eas-x, PKP/OPW, 4/REV/OW/86.03.28

AM 597039 Wagon 401Wb, ("Ochronny") epoka Vb (okres eksploatacji 2001-05):
- 82 51 597 3 794-9 Eas, PKP, 4/REV/1040/28.09.01; St. mac. Medyka, CL Przemyśl

AM 597040 Wagon 401Wb, epoka Vb (okres eksploatacji 1996-2000)
- 31 51 597 3 875-8 Eas, PKP, 4/REV/St/96.10.24
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.434 512 30
Czy to są dokładnie te same modele, co te wydane wcześniej, tyle że z innymi numerami? Chodzi mi o szczegóły konstrukcyjne, jak przetłoczenia, drzwi itp. We wcześniej wydanej serii też były zestawy po 2 z epoki IIIc, IVa, IVb, IVc i pojedyncze wagony z epoki V, a w nich były wagony różniące się szczegółami, stąd pytanie, czy obecna seria jest ich dokładnym powtórzeniem z innymi numerami, czy też wagony mają inne detale.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.698 8 0
Czy to są dokładnie te same modele, co te wydane wcześniej, tyle że z innymi numerami? Chodzi mi o szczegóły konstrukcyjne, jak przetłoczenia, drzwi itp. We wcześniej wydanej serii też były zestawy po 2 z epoki IIIc, IVa, IVb, IVc i pojedyncze wagony z epoki V, a w nich były wagony różniące się szczegółami, stąd pytanie, czy obecna seria jest ich dokładnym powtórzeniem z innymi numerami, czy też wagony mają inne detale.
Nie znam detali/szczegółów które były w poprzednio wydanych modelach w poszczególnych epokach (bo interesują mnie wyłącznie te z III epoki). W załączeniu dodaję fotki które rozesłał Krzysiek - może coś wyjaśnią ... ;)
 

Załączniki

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.698 8 0
Czy to są dokładnie te same modele, co te wydane wcześniej, tyle że z innymi numerami? Chodzi mi o szczegóły konstrukcyjne, jak przetłoczenia, drzwi itp...
Andrzeju, ponieważ nie mam modeli z innych epok oprócz IIIc - odpowiedź na Twoje pytanie będzie tylko częściowa :)

Modele z najnowszej edycji, nie różnią się od tych wydanych wcześniej w III epoce. Oba modele wyposażone są w drzwi "kopertowe", posiadają inne/nowe numery inwentarzowe oraz zmienione daty w trafaretach. Wszystkie wagony (5 szt.) wydane w tej epoce mają odwzorowaną drewnianą podłogę.
Jedyną różnicą którą zauważyłem, to mocowanie węży hamulcowych. Aby nie wypadły ze swoich gniazd - musiałem je wkleić. W poprzednich modelach wystarczyło je tylko wcisnąć i było OK ...
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.698 8 0
To w takim razie dołączę pozostałe fotki podesłane przez Krzyśka - poszczególne wagony z dwuwagonowych zestawów oraz dwa pojedyncze w innym ujęciu. W opisie fotek podane są numery katalogowe, więc nie powinno być problemu z ustaleniem który z danego zestawu pochodzi ... :)
 

Załączniki

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.698 8 0
@Magic, cytowana przez Ciebie informacja, jeśli dobrze rozumiem, dotyczy tylko wagonów z III epoki a mnie interesują także pozostałe.
Zgadza się - ja nie posiadam modeli z innych epok, więc nie powiem jak wykonana jest podłoga.

Ale zgodnie z podaną przez Krzyśka Koja informacją o typie odwzorowanej węglarki (401Wb), wszystkie modele które teraz się ukazały, powinny mieć odwzorowaną podłogę drewnianą. Podłoga stalowa pojawiła się dopiero w wagonach typu 401Wd które budowano w ostrowskich ZNTK-ach od roku 1973 (ze ścianą czołową odchylną) i 1974 (ze ścianą czołową stałą).

Znając skrupulatność i przywiązanie Krzyśka do rzetelnego odwzorowania oryginału w modelu - można śmiało przyjąć, że pozostałe wagony mają podłogę drewnianą (wykonaną z tworzywa ... ;) ).
 

Podobne wątki