• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów typu 401W

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.619 64 3
Drogi Hrabio, czy przydział wagonów z epoki IVb do stacji Wodzisław Śl., DOKP Katowice wynikał ze specyficznego przeznaczenia tych wagonów? Czy były one zarezerwowane do formowania wahadła lub wykonywały przewozy tylko dla jednego odbiorcy? Wydaje się, że zwykle przydziały do stacji otrzymują specjalistyczne wagony towarowe.
Według mnie te wagony zostały wyznaczone do konkretnych przewozów dla konkretnego klienta. W rejonie Wodzisławia w tamtym czasie funkcjonowały kopalnie węgla i koksownia. Podejrzewam jednak że te wagony z racji posiadania metalowej podłogi były wyznaczone do pociągów dla odbiorcy posiadającego wywrotnicę bębnową. A to w dużej mierze dlatego że czasami przy rozładunku na takim urządzeniu zdarzało się że wypadały deski z drewnianej podłogi. Podejrzewam że wagony 401Wd i 401Wj w pierwszej kolejności były wtedy używane w wahadłach do dużych odbiorców masowych posiadających wywrotnicę bębnową. Pamiętam w latach siedemdziesiątych jakieś relacje w DTV z uruchomienia tego wtedy nowego systemu rozładunku.
Przydziały do konkretnych stacji miały spowodować że wagony wracały do stacji macierzystej a nie szwędały się po całym kraju.
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.133 88 0
dużych odbiorców masowych posiadających wywrotnicę bębnową.
Czyli można zrobić z nich wahadło z węglem do elektrociepłowni. Tam obracają wagon do góry kołami, wysypując węgiel na przenośnik taśmowy :)
Jak za studenta zobaczyłem takie urządzenie w EC Poznań Karolin - kopara mi opadła ;)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.982 275 41
Drogi Hrabio, czy przydział wagonów z epoki IVb do stacji Wodzisław Śl., DOKP Katowice wynikał ze specyficznego przeznaczenia tych wagonów? Czy były one zarezerwowane do formowania wahadła lub wykonywały przewozy tylko dla jednego odbiorcy? Wydaje się, że zwykle przydziały do stacji otrzymują specjalistyczne wagony towarowe.
Panie Baronie wiem od zawsze tylko to co poniżej i nic ponadto ... :rolleyes:

Przydziały do konkretnych stacji miały spowodować że wagony wracały do stacji macierzystej a nie szwędały się po całym kraju.
 
Ostatnio edytowane:

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.690 8 0
Tak "stoi" w DTR-ce wagonu :) Ponadto w "Warunkach Technicznych" wykonania wagonu, narzucono do stosowania blachy w gatunkach stali 18G2A oraz 18G2ACu.

Osobiście uważam, że malowanie wnętrza węglarek mija się z celem. Przy przewozach węgla, kruszywa i innych masowych ładunków - "żywotność" powłoki malarskiej nie jest zbyt długa ...
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
413 5 2
Tak "stoi" w DTR-ce wagonu :) Ponadto w "Warunkach Technicznych" wykonania wagonu, narzucono do stosowania blachy w gatunkach stali 18G2A oraz 18G2ACu.

Osobiście uważam, że malowanie wnętrza węglarek mija się z celem. Przy przewozach węgla, kruszywa i innych masowych ładunków - "żywotność" powłoki malarskiej nie jest zbyt długa ...
Niby masz rację ale mi się zdaje, że jednak malowali:niepewny: Może ta żywotność farby starcza do naprawy rewizyjnej.:niepewny:
Na zdjęciu poniżej zdaje mi się, że są widoczne resztki farby:niepewny: Na zdjęciu z poprzedniej strony, co wstawiłem też widać że burty są czymś pokryte od wewnątrz.
Zdjęcie moje Warszawa Praga 2007r
eaos_gora.jpg
 
Ostatnio edytowane:

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
A propopopo malowania wnętrza. Czy główkę szyny maluje się? Często użytkowana świeci się jak... sami wiecie.
To samo z węglarką, często użytkowana też rdzą od wewnątrz nie zajdzie, będzie wyszlifowana przewożonym towarem, tak jak napisał Krzysztof Młodzikowski. W węglarce najważniejsze jest by w dobrym stanie były: ostojnica i słupki pudła oraz obwodzina pudła. Drzwi to element który dość łatwo podmienić, a blachy poszycia także podlegają wymianie w razie czego. Blacha to naprawdę nieduży koszt. Co innego profile.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.602 45 1
02.08.2009 r. Na stacji Łódź Olechów, ostatnim wagonem w składzie jest ochronny 82 51 597 7949-5. Widać zachowane zawiasy po drzwiach środkowych i kopertowe przetłoczenia, na pozostałych wrotach. Jak się wydaje, również na płaszczyznach burt widać pozostałości wspomnianych przetłoczeń.
02.08.2009 r. Łódź Olechów 401Wd Ochronny.jpg
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.936 119 22
Na zdjęciu poniżej zdaje mi się, że są widoczne resztki farby
Ja nigdzie ich nie widzę. Na podłodze jest według mnie jasny nalot rdzy oraz kałuże wody z rdzą pod nią. Na ścianach są nierównomierne plamy ciemnej rdzy.
To samo z węglarką, często użytkowana też rdzą od wewnątrz nie zajdzie, będzie wyszlifowana przewożonym towarem
Bardzo wątpię, by wnętrze węglarki było tak wyszlifowane jak główka szyny. W końcu przecież towar nie jest przesuwany wewnątrz co chwilę czy nawet parę godzin. A nie wiem czy wiesz, ale główka szyny już w ledwo kilka godzin po opadach deszczu zachodzi rdzawym nalotem, mimo iż przed deszczem lśniła.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
413 5 2
Ja nigdzie ich nie widzę. Na podłodze jest według mnie jasny nalot rdzy oraz kałuże wody z rdzą pod nią. Na ścianach są nierównomierne plamy ciemnej rdzy.

Bardzo wątpię, by wnętrze węglarki było tak wyszlifowane jak główka szyny. W końcu przecież towar nie jest przesuwany wewnątrz co chwilę czy nawet parę godzin. A nie wiem czy wiesz, ale główka szyny już w ledwo kilka godzin po opadach deszczu zachodzi rdzawym nalotem, mimo iż przed deszczem lśniła.
Może i masz rację. Nie wiem, co to jest ciemna rdza, nie spotkałem się z nią... Wygląda to na burtach jak resztki farby... Podłoga bezdyskusyjnie rdza na całego...
 

piotrek.fos

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Jestem tu żółtodziobem, wybaczcie infantylne pytanie.
Czy może ktoś tutaj poradzić, gdzie można takie wagony zamawiać w przypadku decyzji o wznowieniu? Gdzie szukać informacji o tym?
Dzięki!
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.133 88 0
Trzeba regularnie, najlepiej codziennie, zaglądać na stronę internetową sklepu Świat Modeli. Znienacka może się tam pojawić zapowiedź sprzedaży. Będzie podana data i godzina. Z niewielkim wyprzedzeniem. W zapowiadanym momencie nie czytaj forum, tylko odświeżaj stronę sklepu. Jak się pospieszysz i masz trochę szczęścia, kupisz.

To nie jest żart. Tak wygląda ten proces. Poprawcie mnie, jeżeli coś pominąłem.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.133 88 0
Jeszcze jedno. Albert nie wydaje powtórnie identycznych modeli, ale prawie zawsze wychodzą podobne, z innymi numerami. Z tej samej epoki i zarządu. W podobnym malowaniu.

Jak trzymasz rękę na pulsie, prawdopodobnie upolujesz któryś z przyszłych wypustów.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
808 89 3
Jeszcze jedno. Albert nie wydaje powtórnie identycznych modeli, ale prawie zawsze wychodzą podobne, z innymi numerami. Z tej samej epoki i zarządu. W podobnym malowaniu.

Jak trzymasz rękę na pulsie, prawdopodobnie upolujesz któryś z przyszłych wypustów.
No nie wiem, z tego co słychać na allegro, ma być pod koniec roku dubel.
"Powód sprzedaży : po potwierdzeniu informacji o ukazaniu się pod koniec roku kolejnej limitowanej edycji sprzedaje zdublowany set..."
 

kemot324

Użytkownik
Reakcje
139 1 0
Trzeba regularnie, najlepiej codziennie, zaglądać na stronę internetową sklepu Świat Modeli. Znienacka może się tam pojawić zapowiedź sprzedaży. Będzie podana data i godzina. Z niewielkim wyprzedzeniem. W zapowiadanym momencie nie czytaj forum, tylko odświeżaj stronę sklepu. Jak się pospieszysz i masz trochę szczęścia, kupisz.

To nie jest żart. Tak wygląda ten proces. Poprawcie mnie, jeżeli coś pominąłem.
Czyli jak węgiel na PGG, kto kupował ten wie ;)
 

Podobne wątki