• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów szutrówek typu 411V

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.074 276 41
matematyka zawsze mnie inspirowała ,ale nie przestaje mnie zadziwiać... 2X100=400 ,może Drakulo zamiast pisać kolorowe pierdoły, to pisz waść tak jak za dobrych czasów kiedy przerabiałeś choćby M62 na ST44 czyli czarno na białym.;)
Koval bez obrazy Waści !
Nie tyle zadziwia Cię matematyka ;) ... ile nie masz logicznego zrozumienia
całości textu ... :D
Nie
" 2 wagony każdy po 100 " ...
Tylko :
" Każda emisja to dwa komplety po 2 wagony każdy po 100szt ... czyli
każda emisja/wypust to 400 szt ! "


Obojętnie czy przyjmiesz "każdy po 100szt" komplet czy "każdy po 100szt" wagon to zawsze matematycznie wyjdzie 400szt ... :D
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.719 65 3
Wczoraj dwa nowe żółtki weszły do eksploatacji.
20190514_212150-1.jpg
20190514_212247-1.jpg

Wagony numer 20 51 696 055-3 i 20 51 696 064-5 seria Fads stacja Krzeszowice DOKP Kraków. Czyli przydział jak w poprzedniej edycji jednak inny zakres numerów z racji dopuszczenia do prędkości maksymalnej 100 km/h.
Mam nadzieję na dalsze edycje wagonów w tym malowaniu.
 

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
489 25 1
" Każda emisja to dwa komplety po 2 wagony każdy po 100szt ... czyli każda emisja/wypust to 400 szt ! "
Konkretnie!
Rozumiem, że aktualnie mieliśmy 3cią emisję tak?
Zatem w tejże emisji były 3 zestawy (a piszesz, że dwa komplety nie wiedzieć czemu... co to są te "komplety"?)
-zestaw Cargo
-zestaw tlenkowy
-zestaw żółty
Rozumiem, że każdy zestaw był w ilości 100 sztuk (100 cargo, 100 żółtych, 100 tlenkowych. Jeśli tak to mamy 3x100=300 sztuk... skąd te 400?)
Czyli, jeżeli interesuje mnie przykładowo epoka VI to muszę się ścigać z innymi o te 100 sztuk a nie o rzekome 400.

W takim razie skąd to przeświadczenie, że to będzie taka straszna rewolucja, skoro te wagony będą praktycznie nieosiągalne?
Dokładnie jak koledzy wcześniej wspominali, będzie można sobie pooglądać je na zdjęciach na forum.

Poza tym taka ciekawostka....
Ja akurat załapałem się na aktualny zestaw z VI epoki.
Przeczytałem twój (chyba) wpis w którymś z wątków o zbliżającym się wypuście nowych wagonów (ten o dostępnosci w ciągu najbliższych dóbw magazynie przy torze 12 :) ). Postanowiłem przejrzeć sobie co tam piszczy w różnych sklepach i na głównej stronie. Okazało się że wagony są dostępne w sklepie.
Zakupu dokonałem 11-05 13:27
Zamówiłem 3 sztuki (co by się via giełda powymieniać na poprzednie serie)
Dostępność modelu była zaznaczona na zielono-cały pasek zielony
O godzinie 19:18 kolega Przemas w poście #147 napisał że "są nowe" wagony (czyli można domniemywać, że wtedy jeszcze były na zielono)
Tymczasem w poniedziałek dostałem maila ze sklepu potwierdzenie dostępności modeli i się okazało, że zestaw Cargo dostanę w ilości tylko 1 sztuki.
Czyli generalnie można stwierdzić, że załapałem się na ostatnią dostępną sztukę (lub też sklep wprowadził ograniczenie jeden klient=jeden zestaw)
Mimo, że zakupu dokonałem prawie 6 godzin przed pojawieniem się jakiejkolwiek informacji na forum.
Sytuacja chyba dobitnie pokazuje jak trudno jest stać się posiadaczem tych modeli...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.719 65 3
Patrząc na tak szybką sprzedawalnosc tych stosunkowo drogich modeli myślę że warto by było przemyśleć zwiększenie nakładów do 120 lub nawet 150 zestawów z każdego rodzaju.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.074 276 41
Każda emisja w założeniu handlowym PMR ma liczyć 2 zestawy/set/komplety ( użyłem określenia "komplet" ponieważ wcześniej malkontent Prezes TS użył takiej nazwy ) po 2 wagony . A każdy zestaw ma zawsze liczyć 100szt .
Jedynie ostatnia V emisja tych szutrówek wyjątkowo liczyła 3 zestawy po 2 wagony. To miała być zwiększona emisja na Święta Bożego Narodzenia 2018. W wyniku perturbacji w Albert Model przesunęła się o pół roku.
Tu jeszcze dygresja - główni malkontenci : Prezes TS ( znający się z Krzysztofem Kojem 30 lat ! ) i KoVaL do dziś nie zgłosili się do PMR do Krzysztofa Koja z akcesem zakupu tych modeli ...?!
Co nie przeszkadza im lamentować o niemożliwości zakupu . ;)

Wracając do tematu ilości ...
Popełniasz błąd Laku i popełniają inni wyrokując że te modele nie są i nie będą nigdy do dostania dla szerszego kręgu odbiorców .
Tak by było jeśli liczba emisji ograniczyłaby się tylko do 3 ,4 czy 5 ...
Tymczasem mieliśmy przed paroma godzinami V emisję i jeszcze w tym roku będzie na 100% VI emisja szutrówek i na koniec roku VII emisja szutrówek 411V. Da to już łącznie 1500 kompletów w 3 epokach ... z 3000 sztuk wagonów.
W następnym roku 2020 emisje szutrówek będą kontynuowane ! Aż do całkowitego nasycenia rynku .
Oczywiście problem jest w tym że jedni będą mieli znaczącą ilość KOLEKCJONERSKICH wagonów skompletowanych już np. w 2020r a inni dopiero w 2022/23.

Ale zastanówcie się z co jest lepsze ?!
W miarę szybkie nasycenie rynku w 2-3 lata wagonami szutrówkami w 3-4 różnych numerach w danej epoce i malowaniu o dużym nakładzie rzędu 500szt każda. Tak jak robi to Piko .
Czy zapewnienie super unikalności w postaci kilkunastu, 12-15-20 numerów w danej epoce i malowaniu o KOLEKCJONERSKIM nakładzie rzędu 100szt każda. Tak jak robi to PMR ?


Tak jest IDEA produkcji miniatur polskiego , rodzimego taboru w wydaniu PMR-Modele.
Za który to stoi Krzysztof Koj .


Zapraszam do przeczytania - skróconego kontekstu historii mutacji numerycznych miniatur wagonów HO - jaki w najbliższych dniach w wolnym czasie napiszę w wątku "Synteza Sudecka" ... powinno to poszerzyć Wam percepcję tej Nowatorskiej , Awangardowej Idei Produkcji Modeli ...
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.740 62 1
A powiedzmy sobie szczerze, że dla producentów mniejszych niż gigant PIKO lub inni mu podobni wypuszczanie mniejszych serii jest bardziej bezpieczne finansowo... Szczytne idee i teorie prezentujecie, ale bez przesady z tym gloryfikowaniem polityki wydawniczej :eek:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.074 276 41
A powiedzmy sobie szczerze, że dla producentów mniejszych niż gigant PIKO lub inni mu podobni wypuszczanie mniejszych serii jest bardziej bezpieczne finansowo... Szczytne idee i teorie prezentujecie, ale bez przesady z tym gloryfikowaniem polityki wydawniczej :eek:
Gloryfikuję , tak , wynoszę na piedestał :D ... bo jest co gloryfikować ! :cool:
Tylko w okresie epoki IVc - początki Va ( do 1994 ) i tylko w samej
czerwieni tlenkowej w raz z ukazaniem się VI edycji będę miał...
Już ! Aż !
8 różnych numerów szutrówki 411V ! w ciągu zaledwie 2 lat produkcji !
I to prawdziwych ,udokumentowanych numerów ...a nie jak w przypadku kolejnych edycji 120A Piko nie zgodnych ze stacją macierzystą czy jak w przypadku II edycji węglarki Wddo w ep.IIIc Roco ..."sztucznie zmutowanych" .


Oczywiście jak ktoś chce i będzie mu lżej ... To mogę napisać inaczej ... ;)

Że mamy do czynienia z wyrafinowaną :mad:
skalpelo-chirurgiczną o_O
psycho-techniką :devil:
zniewalającej oferty :love:
o podejrzanym kryptonimie 411V :niepewny:
precyzyjnie wycelowanej :obcy:
w osaczony metodycznie tarrrrget ! ... :eek:



PS ... zainteresowanych szutrówką 411V i samowyładowczym 418V , namawiam do bezpośredniego kontaktu z PMR-Modele ....
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.464 496 107
Może i sam projekt imponujący, ale....jakość wykonania modeli to nie są wyżyny niestety. Przyszły mi właśnie dwa kolejne modele i w jednym brak barierki (W pudełku jej nie ma a ewidentnie była na modelu bo widać ślady. Ktoś urwał po prostu. ) Do kogo można się zwrócić o części zamienne? No bo chyba tak genialny program to zakłada?
Poza tym wagony w różnych miejscach są krzywe, mają krzywe elementy. Naprawdę można zarzucić troszkę tym wagonom w kwestii wykonania ...
 

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
489 25 1
Wracając do tematu ilości ...
Popełniasz błąd Laku i popełniają inni wyrokując że te modele nie są i nie będą nigdy do dostania dla szerszego kręgu odbiorców .
Owszem masz rację, że są do dostania bo przecież sam w końcu ten zestaw dostałem (tzn. w domu go jeszcze nie mam. Dzisiaj został wysłany)
Ale chcąc skompletować sobie skład powiedzmy 15 wagonów muszę się 7 razy ścigać o te 100 kompletów. Wątpię, żeby udało mi się aż te 7 razy dobiec na metę przed innymi ;)

Cały bowiem "bajer" tych wagonów polega właśnie na tym, że mamy zapewniony stały ich przypływ (czyli kontynuację kolejnych serii)
z coraz to nowymi numerami wagonów.
Dla wielu chcących odwzorować realne składy ma to niebagatelne znaczenie.

Właściwie to jak do tej pory spotkałem się z takim "postępowaniem" tylko w przypadku firmy NME, która wydaje dany typ wagonu w kilku/kilkunastu różnych jednowagonowych zestawach (każdy wagon - inny numer na burcie).
Tym bardziej te zestawy Alberta są rarytasem I stąd te całe narzekania, że jest ich za mało.
Nie wiem ile sztuk danego set-u produkuje NME ale problemu ze skompletowaniem zestawu 12xTagnpps SBB Cargo nie miałem żadnego.
Wagony też rozchodziły się szybko ale bez stania w blokach startowych dało się je spokojnie kupić, w kilku sklepach.

W przypadku 411V jak widać podaż nie nadąża za popytem, ale rozumiem, że pan Krzysztof w taki właśnie sposób zdecydował się dystrybuować swój produkt.
Jednak może lepiej byłoby pojść tą drogą:
https://www.huenerbein.de/modelleis...20444-sersa-ch-gbs-ged-güterwg-epvi-2b51.html
Sklep zbiera zamówienia kilka miesięcy i potem ma określoną pulę klientów. Każdy chętny dostaje model w ilości jakiej potrzebuje i ma spokojną głowę, że nie musi uczestniczyć w wyścigu szczurów ;)
Sklep zawiadamia klienta, że ma na stanie zamówiony towar, ten wpłaca pieniażki i cześć. Wszyscy mają spokojną głowę.
(ew. można by nawet zrobić jakąś przedpłatę, żeby producent miał pewność, że nie zostanie w lesie z 1000em modeli w magazynie)


...ale skoro wagony maja być wydawane do czasu zaspokojenia rynku to chyba możemy się spodziewać, że dozbieramy sobie w końcu cały wymagany skład...



A powiedzmy sobie szczerze, że dla producentów mniejszych niż gigant PIKO lub inni mu podobni wypuszczanie mniejszych serii jest bardziej bezpieczne finansowo...
Hmmm może i tak, ale z drugiej strony czy producent sprzedając 100 sztuk nie strzela sobie w stopę skoro popyt byłby pewnie i na 200?




PS:
Kolego Dracula!
Czy wiadomo kiedy pojawią się te dwie kolejne tegoroczne serie 411V? (w których miesiącach)
Czy zapowiadane dumpcary także będą wydawane na tych samych zasadach? (kilka serii wydawniczych)
Czy tajemniczy, nieujawniony dotąd wagon towarowy również będzie miał kilka serii? :)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.074 276 41
(... ) Cały bowiem "bajer" tych wagonów polega właśnie na tym, że mamy zapewniony stały ich przypływ (czyli kontynuację kolejnych serii) z coraz to nowymi numerami wagonów. ( ... )
Właściwie to jak do tej pory spotkałem się z takim "postępowaniem" tylko w przypadku firmy NME, która wydaje dany typ wagonu w kilku/kilkunastu różnych jednowagonowych zestawach (każdy wagon - inny numer na burcie). ( ... )
Nie wiem ile sztuk danego set-u produkuje NME ale problemu ze skompletowaniem zestawu 12xTagnpps SBB Cargo nie miałem żadnego.
Wagony też rozchodziły się szybko ale bez stania w blokach startowych dało się je spokojnie kupić, w kilku sklepach.
Znakomite porównanie ! Trio ! Exact Train , N M E i nasz PMR/Albert Model to wiodący dziś światowi liderzy !
Różniczkowania Realistycznych Mutacji Numerycznych ... :giggle:

Gratuluję Koledze posiadania aż dwunastu ! Tagnpps SBB NME.
Samo NME to największy ostatnio przebój rynku modelarstw kolejowego HO !
Żeby moje "znawstwo";) modeli NME nie brzmiało podejrzanie ...to...
Posiadam 15 silosów NME : 9 Tagnpps SBB i 7 Uacns VTG DB ...
Reszta tematu NME będzie w wątku "Synteza Sudecka" ...na razie tylko jest tam zajawka ;)


PS: Kolego Dracula!
Czy wiadomo kiedy pojawią się te dwie kolejne tegoroczne serie 411V? (w których miesiącach)
Kolejna edycja VI szutrówek 411V w postaci 2 zestawów - w tym jeden na pewno w epoce IVc w czerwieni tlenkowej , epoki drugiego zestawu na razie nie znam .... Planowana jest za równo 3 miesiące w II połowie sierpnia.
Następnej VII edycji możemy się spodziewać na koniec roku .
Na pewno w którejś z nich w VI lub VII będzie zestaw w VI epoce niebieski Cargo .

Czy zapowiadane dumpcary także będą wydawane na tych samych zasadach? (kilka serii wydawniczych)
Tak , dumpcar 418V będzie emitowany identycznie jak szutrówki - po 2 zestawy po 100 sztuk w kilku seriach wydawniczych takie jest założenie taki jest aktualny plan produkcyjny.
Pierwsza edycja planowana jest za ca. 6 tygodni . w jednym zestawie znają się szare dumpcar'y w epoce IVc w drugim w czerwieni tlenkowej w V albo VI epoce .


Czy tajemniczy, nieujawniony dotąd wagon towarowy również będzie miał kilka serii? :)
Tak , będzie identycznie emitowany jak szutrówki i dumpcar'y . Jego planowana emisja to grudzień 2019 .

Teraz ważna informacja .
W
raz z pojawieniem się na rynku drugiej ( dumpcar 418V ) i trzeciej rodzimej polskiej konstrukcji .
Od 2020 roku planowane jest zwiększenie liczby edycji Albert Model / PMR w danym roku .
A
ktualnie plan zakładał 4 edycje w roku ... czyli co kwartał .
Oczywiście decydować będą względy produkcyjne i 100 innych spraw.
Na pewno Krzysztof w zakresie terminowego przygotowania dokumentacji stanie na wysokości zadania - pracując po 12-15 godzin łącznie z sobotami !
Myślę że zwiększenie przynajmniej do łącznie 6 edycji w następnym roku możemy przyjąć za pewnik . Czy uda się zwiększyć do planowanych 8 edycji w roku ? Czyli np. 2 edycje szutrówek , 3 edycje dumpcar'ów i 3 edycje trzeciej konstrukcji ...
Oby ! Wiadomo mi że został utworzony i trójstronnie ( PMR - Albert Model - fabryka ) zaakceptowany nowy plan produkcyjny .
O tym decydować będą warunki i terminy w fabryce .


Czerwono Tlenkowa Rewolucja Trwa !
Dystrybucja polskich konstrukcji wagonów towarowych przeszła z rąk ignorantów i pieniaczy w ręce
Idealisty !

Byłego architekta a później z wyboru montera układów hamulcowych i biegowych ! wagonów osobowych i towarowych ...
Narodowego Archiwisty ...
Czerwono Tlenkowa Rewolucja Trwa ! :D
 
Ostatnio edytowane:

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
489 25 1
Znakomite porównanie ! Trio ! Exact Train , N M E i nasz PMR/Albert Model to wiodący dziś światowi liderzy !
Różniczkowania Realistycznych Mutacji Numerycznych ... :giggle:

Gratuluję Koledze posiadania aż dwunastu ! Tagnpps SBB NME.
Poprawka! Mam jednak 9 a nie 12 :)

Porównanie takie a nie inne bo:
-Exact też w ilości 100 sztuk
-NME też różne numery na burcie

Co do NME to podzielam zdanie odnośnie jakości. Wagony piękne!!! Dodatkowo w każdym trawionki z oznaczeniami końca pociągu :)

Poza tym dzięki za szczegółowe informacje!
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Pamiętam jak Prezes kupił kiedyś ode mnie BR93/TKt3 Roco ....
czy to jakiś test sprawdzający moją wiedzę, pamięć, orientację ?
Mam się na to dać złapać ?
Więc odpowiadam :
1. nigdy nic od Ciebie nie kupowałem,
2. BR93/TKt3 - to zestawienie
nie pasuje, to są dwa różne parowozy (TKt3 to był ex BR 86),
3. a może to miało byc tak : /TKt3 Roco ? - nie słyszałem by firma Roco produkowała model TKt3, BR 86 też nie.

To jaką Prezes zbiera epokę ?
(zbieram - jeśli to tak w ogóle można nazwać)
Na to pytanie nie odpowiem.
To co zbieram, pozostawię wyłącznie do swojej wiadomości.
Nie chciałbym się natrazić ponownie na jakieś inwektywy z Twojej strony, co już w przeszłości miało tu miejsce.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.074 276 41
czy to jakiś test sprawdzający moją wiedzę, pamięć, orientację ?
Mam się na to dać złapać ?
Więc odpowiadam :
1. nigdy nic od Ciebie nie kupowałem,
2. BR93/TKt3 - to zestawienie
nie pasuje, to są dwa różne parowozy (TKt3 to był ex BR 86),
3. a może to miało byc tak : /TKt3 Roco ? - nie słyszałem by firma Roco produkowała model TKt3, BR 86 też nie.


(zbieram - jeśli to tak w ogóle można nazwać)
Na to pytanie nie odpowiem.
To co zbieram, pozostawię wyłącznie do swojej wiadomości.
Nie chciałbym się natrazić ponownie na jakieś inwektywy z Twojej strony, co już w przeszłości miało tu miejsce.
Z rozpędu pomyliłem się chodziło mi o BR93 który w Polsce był oznaczony jako TKt2 ... błędnie napisałem TKt3 .
Fakt że Roco nie produkuje serii BR86 czyli naszej TKt3 ale ... zapowiedziało ją w planie produkcyjnym na.... 2018r !

Wracając do sedna ...
Cały czas piszę w przekonaniu że "Prezes TS" to Tadeusz Suchorolski z Wwy ...
Czyżbym się mylił ... ?! :niepewny:
Właśnie on kupił ode mnie lata temu BR93 na warszawskiej giełdzie w promocji jaką Roco wtedy zrobiło ...


Wracając do inwektyw
To napisałem swego czasu że ludzie mający pozwolenie na fotografowanie wystawione przez Muzeum Kolejnictwa już na początku lat 70 w p.r.l. ... Kompletnie ignorowali tabor osobowy i towarowy !
Nazwałem ich chyba "zdziecinniałymi głąbami" których emocje wzbudzał tylko buchający parą ogromny wehikuł ... a kompletnie nie widzieli znakomitego spektrum wagonów ! Niekiedy jeszcze z II epoki !
Szczególną moją krytykę budzi nie żyjący już Andrzej Susicki który i owszem wydał ...a jakże ! .... w Niemczech Zachodnich w 1976 r w wydawnictwie Eisenbahn-Kurier album
czarno-białych fotografii pod fikcyjnym nazwiskiem-pseudonimem "A.Askanas" ...
" Die letzten Damplokomotiven der Polnischen Staatsbahnen" . - foto poniżej .
Tam ;) był zdecydowany wydać , udostępnić dla zachodnich marek !
Natomiast w kraju miłośnicy PKP ( także wg. Krzysztofa Wiśniewskiego byłego redaktora K.M.iD ) na nic nie mogli od niego liczyć !
Nawet odpłatnie .
Co stało się z jego archiwum dalej nie wiem ...

Mam cichą nadzieję :obcy: że : wg.relacji Krzysztofa Wiśniewskiego - osławiona walizka z kliszami z których większość nigdy nie posłużyła do wykonania odbitek ...
Wylądowała na śmietniku wyrzucona przez okno np. przez rozbawioną :D nie świadomą wnuczkę obejmowaną przez
... murzyna nachodźcę ;) :giggle:
Choć dziś już nie przedstawia ono nadzwyczajnej wartości w sytuacji zalania internetu
KOLOROWYMI fotografiami wykonanymi przez niemieckich miłośników kolei w latach 70 i 80 i to nie rzadko średnim formatem ! .
Co nie ukrywam sprawia mi dziką satysfakcję na zasadzie " dziś już bez łaski Ogród Saski " ! :p
I wdzięczność dla naszych bratnich niemieckich fanów .
Właśnie Tadeusz Suchorolski podobno cieszył się jego jako takim względami .
To tyle wyjaśnienia i uzasadnienia moich "inwektyw" pod adresem tego środowiska ... pisanych w emocjach które do dziś mi towarzyszą jak pomyślę o tych "asach-askanasach fotografii ". :D
O tym zamkniętym kręgu wzajemnej adoracji patrzącym z pyszna na młodszych miłośników kolei nie posiadających takich prywatnych archiwów . (n)

Ale tak jak mówię mamy już tysiące wysokiej jakości ogólnodostępnych fotografii z lat 70 i 80 ... ! (y)


PS ... Jeśli "Prezes TS" to ktoś inny to proszę się nie obawiać dyskusji ze mną , po prostu zaszło nie porozumienie z mojej winy . :podstepny:
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Podobne wątki