• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów szutrówek typu 411V

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
W uzupełnieniu:
Albert Modell 698005 - BG-MKT 84 52 6980 155-9 Faccpp, MAJKOLTRANS Sp. z o.o. z Wrocławia, Stacja Ścinawka Średnia, [4|REV|1003|22.01.18]

Zobacz załącznik 1087827

Modele mają się ukazać w trzecim kwartale 2025 roku.
Wagon zarejestrowany w Bułgarii i dopuszczony na Polskę, Czechy i Słowację. Nie ma Węgier i Rumunii, czysta paranoja kolei w epoce VIb :D
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
294 39 11
(...) czysta paranoja kolei w epoce VIb
?
Ja tu żadnej ...paranoi nie widzę - to właściciel taboru zabiega o dopuszczenia w krajach, które go interesują. Ten typ wagonu nie może go dostać "z automatu" chociażby z powodu siły hamulca (obniżona szybkość).
Podobnie jak ze zderzakami w tych wagonach - coś gdzieś słyszałeś/widziałeś, ale tak nie do końca zrozumiałeś/doczytałeś i od razu wyciągasz niewłaściwe wnioski.....

Wagon MAJKOLTRANS jest w tym względzie (czyli odnośnie obszaru kursowania) w marę prawidłowo oznakowany, czego nie można powiedzieć o wagonie właściciela ALUSTA z Poznania - tu rzeczywiście można mówić o "paranoi współczesnych czasów"....
 
Ostatnio edytowane:

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
?
Ja tu żadnej ...paranoi nie widzę - to właściciel taboru zabiega o dopuszczenia w krajach, które go interesują. Ten typ wagonu nie może go dostać "z automatu" chociażby z powodu siły hamulca (obniżona szybkość).
Podobnie jak ze zderzakami w tych wagonach - coś gdzieś słyszałeś/widziałeś, ale tak nie do końca zrozumiałeś/doczytałeś i od razu wyciągasz niewłaściwe wnioski.....

Wagon MAJKOLTRANS jest w tym względzie (czyli odnośnie obszaru kursowania) w marę prawidłowo oznakowany, czego nie można powiedzieć o wagonie właściciela ALUSTA z Poznania - tu rzeczywiście można mówić o "paranoi współczesnych czasów"....
Absolutnie nie zgadzam się i wiem, co piszę.
Wagony pasażerskie wielonapięciowe na 1500 V, które nie mają dopuszczenia na żaden zarząd posiadający taki system zasilania.
Wagony towarowe bez dopuszczenia do ruchu międzynarodowego, które są porejestrowane w Bułgarii a kursują w Polsce. Wybacz dla mnie to jest paranoja dzisiejszych czasów. Kolei opartej o SMS, MMS, ECM i inne bzdury.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.999 531 30
Mnie też jest przykro, ale muszę poprzeć kolegę @Skiper - teraz nie ma czegoś takiego jak "dopuszczenie do ruchu międzynarodowego". Obojętnie gdzie w UE jest zarejestrowany wagon, jeżeli ma dopuszczenie do ruchu w Polsce, to może tu jeździć i nie musi mieć innych dopuszczeń.

Co do wagonów osobowych, to nie znam konkretnej sprawy, ale to jest decyzja właściciela - jeżeli ma taki wagon, a nie potrzebuje dopuszczenia na kraj, gdzie jest 1500 V, to o takie dopuszczenie nie występuje i tyle.

Stwierdzenia o bzdurach nie będę komentował...
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Mnie też jest przykro, ale muszę poprzeć kolegę @Skiper - teraz nie ma czegoś takiego jak "dopuszczenie do ruchu międzynarodowego". Obojętnie gdzie w UE jest zarejestrowany wagon, jeżeli ma dopuszczenie do ruchu w Polsce, to może tu jeździć i nie musi mieć innych dopuszczeń.

Co do wagonów osobowych, to nie znam konkretnej sprawy, ale to jest decyzja właściciela - jeżeli ma taki wagon, a nie potrzebuje dopuszczenia na kraj, gdzie jest 1500 V, to o takie dopuszczenie nie występuje i tyle.

Stwierdzenia o bzdurach nie będę komentował...
Niestety tak jest i nie ma w tym logiki, że można tak sobie rejestrować tabor jak statki.
Tak samo jak wagony z otwartym obiegiem WC dopuszczone na sieć NS, na której nie były odkąd na PKP dostarczono wagony Görlitz90, kontra wagony krajowe na "50", które posiadają opisy ÖBB TB-0...
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
No tak jest, ale czy coś w tym złego? A w czym jest problem i w czym to koledze @SU45-034 przeszkadza? Tylko w tym, że nie jest tak, "jak zawsze było"?
Zapewne w tym, że skończyła się prawdziwa interoperacyjność kolei 1435 w Europie?
A w kontekście wagonów towarowych, to nie jestem za tym aby rejestrować wagony do ruchu wewnętrznego lub ograniczonego na BG, RO, SK i tak dalej z kodem wymiany na 80+, tylko na PL i nie wprowadzać bałaganu, który obecnie trawi naszą kolej.
Ale najważniejsze, że zmiany są nieznaczące na bezpieczeństwo i w pełni odwracalne...
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Ciekawe stwierdzenie. Mógłby kolega @SU45-034 to jakoś lepiej uargumentować? Ale może niekoniecznie w tym dziale, zapraszam do działu "Koleje w Polsce".
Nie, wolę pozostać na tym forum jako zbierasz modeli kolejek hazero. Z resztą całą swoją o kolei wiedzę i doświadczenie z utrzymania oraz eksploatacji posiadam z dywanu z kolejką Piko.
 

Podobne wątki