• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm 2 nowe poziomy w Krakowie (FREMO i tort)

OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
H0m
KKMK
Reakcje
5.221 33 0
Wystawa się skończyła, czas wracać do budowy makiety póki czas jest, a jest co robić. Zdecydowalem że część makiety zostanie w klubie i tam popchne sprawy szutru i peronów. W domu zzrobię dodatki.

A więc witajcie w mojeh bajce, czas zabrać się za to co najważniejsze na makiecie - dodatki. Czas przejść z fazypapierowej na realną :) oto przymiarki...
20151207_231747.jpg
20151207_231754.jpg
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
H0m
KKMK
Reakcje
5.221 33 0
Okazuje sie że przybywa mi pomocników do budowy makiety ;)
pomoc.JPG


Dzięki Kamilowi mam też kpl blaszek na moje wszystkie skrzynki załomowe i do napędów i do tego są już lekko spatynowane ;)
12-blaszki.JPG
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
399 5 1
Skrzynki ochronne napędów, rygli etc nie mają być "spatynowane" tylko czarne(!), a kanały pędniowe są z blach ocynkowanej czyli srebrne. Nie odrobiłeś dobrze lekcji teoretycznej z książką (n);). To zejście kanałów na zdjęciu po prawej w rogu na dole jest niemożliwe. Takich krążków nie ma!!!
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
H0m
KKMK
Reakcje
5.221 33 0
No to jak mam to rozwiązać. Do projektu papierowego nie miałeś uwag. Jak masz sugestie to pisz/szkicuj to poprawie. Kanaly sa ocynkowane a skrzynki czarne, ale jakos od 20 lat głównie widzę że sa zardzewiałe :)
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
H0m
KKMK
Reakcje
5.221 33 0
Tomku po malej analizie wyglada mi na to że musze zrobić zwyklego X - mijanka w dwu poziomach? Dobrze kombinuje?

Idąc dalej z robotą wpadlem na pomysł jak zrobić te śmieszne redukcje przy ryglach :) z listewki :)
20151210_233851-1.jpg
20151210_233910-1.jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.844 47 1
Z podziwu omdlewam. Jednak skoro wszystko tak doskonale odpowiada rzeczywistości, to czy rzeczywiście sztywna pędnia do latarni Cauera odchodzi od napędu zwrotnicowego? W Białymstoku (co prawda ilość mechanicznych napędów zwrotnicowych przy anglikach na wszystkich stacjach można by policzyć na palcach jednej ręki) krążki do tych pędni miały oddzielne pokrywy. Czy w napędzie zwrotnicowym jest gdzieś jeszcze miejsce na "doczepienie" sztywnej pędni do latarni?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.950 627 30
czy rzeczywiście sztywna pędnia do latarni Cauera odchodzi od napędu zwrotnicowego?
Oczywiście, że nie, powinno być tak, jak na rysunku zamieszczonym przez Pawła Piotra. Poza kwestią technicznej możliwości podłączenia pędni do napędu, ważniejsza jest zasada, że latarnia powinna pokazywać stan iglic, a nie napędu. Inaczej mówiąc, strzały w latarni muszą się przestawić dopiero wtedy, kiedy przesuną się iglice, a nie tylko sam napęd. Przy problemach z przestawieniem iglic może się zdarzyć, że napęd przejdzie do drugiego położenia, a iglice nie lub nie do końca - strzały powinny taki stan sygnalizować.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
399 5 1
Co do skrzyżowania pędni to oczywiście o to mi chodziło. Szymku! przypomnij sobie, że mówiliśmy o skrzyżowaniach pędni idących w kanałach i mówiliśmy o tym, że jeden kanał (górny) jest podcięty i jakby "nałożony" na ten niżej. i tak trzeba to zrobić.
Co do napędzania latarni Cauera to można to zrobić tak jak Paweł pokazał, ale można i tak jak ma Szymek, czyli w jednej skrzynce ochronnej jest napęd i podłączenie "napędu" Cauera. Suwak nastawczy ma na końcu dwa otwory i do jednego podpina się napęd, a do drugiego pręty do napędu latarni Cauera. Miałem takie coś w Krakowie Batowicach przy jednym z "anglików". Takie podłączenie spełnia to na co zwrócił uwagę Andrzej. Nawet po odłączeniu napędu latarnia Cauera nadal pozostaje podłączona do zwrotnic i pokazuje ich położenie.
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
H0m
KKMK
Reakcje
5.221 33 0
Uffff Tomku dobrze że zwróciłeś uwagę zanim nie było za późno. Noc mija młody śpi, a ja walczę dalej z kanałami mając obłęd w oczach..


Nad kolorem popracuje jak będę miał całość wylepioną.
20151213_235103.jpg
 

Podobne wątki