• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 1520 мм

OP
OP
Jan Ragulić

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 5 0
#82
25.08.2018 lokomotywownia Irkuck Rozrządowy. Rozbite dwie lokomotywy: 3ЭС5К-033 oraz ВЛ80Р. Jest to efekt pracy manewrowej prowadzonej bez poszanowania przepisów. Na zdjęciu 3ЭС5К-033.

1.jpg


Autor nie jest mi znany
Pobrano ze STRONY
 
OP
OP
Jan Ragulić

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 5 0
#83
Na przełomie sierpnia i września tego roku z lokomotywowni w Briańsku (Брянск), przekazano na stan lokomotywowni Kaliningrad (Калининград), trzy lokomotywy spalinowe: 2ТЭ25АМ o numerach 1-3 oraz jedną lokomotywę 2ТЭ116УР-001.

2ТЭ25AM-003 w Kaliningradzie:
fot1.jpg

Autor: RUNAWAYTRAIN
Pobrano ze STRONY

2ТЭ116УР-001 w Kołomnie:
fot2.jpg

Autor: Spv
Pobrano ze STRONY


Dotychczas pociągi towarowe na torze 1520 mm relacji Kaliningrad-Braniewo-Kaliningrad były obsługiwane lokomotywami serii 2M62. Dotarła do mnie informacja, iż „nowe” maszyny przejęły już obsługę pociągów na tym odcinku. Jeżeli ktoś z Kolegów zdążył wykonać jakieś zdjęcia tych maszyn w Braniewie, proszę o umieszczeniu na łamach Forum.
 
OP
OP
Jan Ragulić

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 5 0
#84
Stacja Swobodny (Свободный) – Zabajkalska Dyrekcja Kolei, RŻD

Dzisiaj, tj. 9.10.2018 około godziny 10.00 czasu miejscowego (UTC+9), podczas przejazdu ładownej wywrotki marki KAMAZ przez wiadukt leżący nad torami Kolei Transsyberyjskiej, zawaliły się dwa przęsła wiaduktu biegnącego w ciągu ulicy Michajło-Czesnokowskiej.

Ruch pociągów pasażerskich jak i towarowych został wstrzymany. Służby kolejowe zapowiadają, iż przerwa w ruchu nie powinna trwać dłużej niż kilkanaście godzin. Na miejsce wydarzenia został wyprawiony ze stacji Szymanowska, specjalny pociąg ratunkowy.

Jedynym poszkodowanym jest kierowca ciężarówki.

Ustaleniem przyczyn zawalenia się obiektu zajmuje się już specjalna komisja. Wstępnie, jako jedną z przyczyn, podaje się wjazd na przeprawę nadmiernie przeładowanego KAMAZA. Docelowo, zbudowany w 1982 roku wiadukt, ma zostać w całości rozebrany.

Wykorzystano:
http://www.vesti.ru/m/doc.html?id=3069434
https://ria.ru/incidents/20181009/1530239753.html?referrer_block=index_main_2
https://www.nakanune.ru/news/2018/10/09/22521410/


1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg


i jeszcze jeden film:
https://video.img.ria.ru/Out/Flv/20181009/2018_10_09_MCHSMOSTRIA1_bfayff0d.5kz.mp4
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.048 6 0
#87
Dwa ciekawe znaleziska z netu. Pierwsze, to kolejowy żuraw parowy "Janwarec"(Январец железнодорожный кран) o udźwigu 45 ton biorący udział w odbudowie zniszczonego mostu gdzieś na terenach ZSRR (pierwsza połowa lat 40-tych).
469039511_623822839969093_893692738442335111_n.jpg


Drugie znalezisko, to również unikat, mianowicie pierwsza fotografia ukazująca amerykański parowóz TB10008 w pracy trakcyjnej, tu podczas postoju i naboru wody na stacji Dnieprobud (Zaporoże).Ten parowóz to jeden z pięciu sztuk zakupionych W 1931 roku przez NKPS z wytwórni Baldwina , o układzie osi 1-5-1 z bosterem w przednim wózku tendra.
471846526_18476062474035403_2490884941461700132_n.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
#89
Dwa ciekawe znaleziska z netu. Pierwsze, to kolejowy żuraw parowy "Janwarec"(Январец железнодорожный кран) o udźwigu 45 ton biorący udział w odbudowie zniszczonego mostu gdzieś na terenach ZSRR (pierwsza połowa lat 40-tych).
Zobacz załącznik 1095272

Drugie znalezisko, to również unikat, mianowicie pierwsza fotografia ukazująca amerykański parowóz TB10008 w pracy trakcyjnej, tu podczas postoju i naboru wody na stacji Dnieprobud (Zaporoże).Ten parowóz to jeden z pięciu sztuk zakupionych W 1931 roku przez NKPS z wytwórni Baldwina , o układzie osi 1-5-1 z bosterem w przednim wózku tendra.
Zobacz załącznik 1095288
Ale znalezisko, w tym żurawiu ta część z wózkiem po lewej stronie to chyba osobna i doczepiona jakimś sposobem do reszty żurawia. Koła szprychowe extra.
Ten parowóz to naprawdę super. Nie miałem pojęcia że Rosjanie posiadali boostery na tendrach. Gruba rura parowa pod pareniskiem i kabiną potwierdza używanie tego boostera. Na tym parowozie jest tyle detali, że można sobie posiedzieć i wymieniać; pilot (łapacz krów) to jak na Pennsylvania RR, lampa jak na parowozach Chesapeake & Ohio. Ciekawe że zachowano markery-te malutkie światełka na belce zderzakowej. I talerze na bloku cylindra to albo mosiądz, albo aluminium...