Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Proszę bardzo - Własne opracowanie na podstawie materiałów wymienianych od wielu lat z wieloma Kolegami, oczywiście to może być nieprzekonywujące. Myślę, że na początek ta pozycja będzie odpowiednia:
Helmut Griebl, Hansjürgen Wenzel: Geschichte der Kriegslokomotiven. Reihe 52 und Reihe 42. J. O. Slezak, Wien 1971,
To jest jedna z kilku mi znanych, zachęcam do wnikliwej lektury.
Michael Reimer "Die Lokomotiven der Baureiche 52" Geschichte, Einsatz und Verblieb. Lokrundschau Verlag (bez daty wydania) natomiast w przedmowie autora jest data z Marca 1996.
W wykazie numerycznym dostaw z poszczególnych lat z pośród 28 lokomotyw dostarczonych kolejom niemieckim w roku 1945 tym DWM dostarczył lokomotywy 52 4558 - 4565. Dalsze lokomotywy od numeru 52 4566 - 4715? to w większości późniejsze Ty42.
Ponownie odżyła koncepcja uruchomienia bezpośredniego pociągu relacji Sankt Petersburg – Berlin. Jak podaje agencja prasowa INTERFAKS, pociąg miałby jeździć przez Kaliningrad, obsługiwany składami TALGO. Jak już wspomniałem, jest to kolejna edycja pomysłu, jak na razie nie wprowadzonego w czyn. Co z tego wyjdzie, zobaczymy.
Kaliningrad lipiec 2017.
ТЭП70-517 z pociągiem 079Ч, relacji Sankt Petersburg - Kaliningrad. TRASA
Całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na Transsibie to zdecydowanie rzadkość. A jednak się zdarza. Tak też było w nocy z 6 na 7 sierpnia tego roku.
Z powodu bardzo obfitych opadów deszczu, które podmyły tory między Ussuryjskiem a Władywostokiem w rejonie stacji Baniewurowo, zatrzymano na szlaku cztery pociągi pasażerskie. Pociąg nr 6 relacji Chabarowski-Władywostok, nr 352 Sowiecka Gawań-Władywostok, nr 202 Chabarowsk-Władywostok oraz nr 207 Nowokuźnieck-Władywostok. Zatrzymano także 80 pociągów towarowych. W pociągach pasażerskich podróżowało łącznie ponad 1600 pasażerów. Zostali oni przewiezieni autobusami do stacji przeznaczenia.
Na miejsce awarii wysłano 4 pociągi techniczne ze stacji: Sibircewo, Ussuryjsk, Pierwsza Rzeczka oraz Partyzansk. Już 7 sierpnia wieczorem wznowiono ruch pociągów po jednym torze.
Wiadomo, że część taboru kolejowego po zakończeniu eksploatacji, jeżeli trafi w dobre ręce otrzymuje drugie życie. Tak i jest w tym przypadku.
W Gruzji, w okolicach miejscowości Achalkalaki (gruz. ახალქალაქი ), nad bystrą, górską rzeczką Parawani (груз.ფარავნის), zbudowano most dla pieszych.
Prawdopodobnie z braku środków finansowych zdecydowano, że zostanie wykorzystane do tego celu pudło wagonu pasażerskiego. Według mnie, miało to zdecydowane dwie zalety. Po pierwsze, niskie koszty budowy przeprawy, a po drugie, ochrona podróżników przed wpływem opadów atmosferycznych. Kto postawił ten wagon i kiedy – nie wiadomo.
Niestety, według informacji zamieszczonych w Internecie, stan techniczny „mostu” z roku na rok ulega pogorszeniu. Więc kto chętny, proszę się spieszyć. Do obiektu można dojechać drogą prowadzącą z Tbilisi (gruz.თბილისი) do Wardzi (gruz.:ვარძია).Namiary geograficzne: 41o25’51.9’’N 43o28’10.2’’E
Moim zdaniem, jest to dawny wagon sypialny, tzw., „kupiejny” (przedziałowy), wyprodukowany przez firmę Ammendorf w byłej Niemieckiej Republice Demokratycznej, w latach 1950-1952. Jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić.
Most z pudła wagonu to bardzo ciekawy pomysł. Ja widziałem na jednym zdjęciu z USA most wykonany ze starej platformy. Natomiast most z rosyjskiego wagonu to chyba może być zrobiony z wagonu z zakładów Gorlitz bo jeszcze widać charakterystyczne poprzeczki w oknach. Nie wiem czy fabryka w Ammendorf produkowała jeszcze takie wagony ale nie wiem wszystkiego.
Planowana elektryfikacja sieci kolejowej Łotwy w całości (szerokie tory), stanęła pod znakiem zapytania.
Pomimo wydzielenia środków finansowych przez państwo łotewskie oraz Unię Europejską, okoniem stanęły nie tylko główne siły polityczne, a także, o dziwo, biznesowe.
Głównym argumentem oponentów jest wysokość kosztów, jakie należałoby ponieść na inwestycję – infrastruktura, środki trakcyjne. Czyli około 1,5 mln USD.
Mistrzostwa w piłce kopanej Rosja 2018
Koleje Federacji Rosyjskiej podczas Mistrzostw uruchomiły dla kibiców system bezpłatnych przejazdów pociągami, pomiędzy poszczególnymi miastami które uczestniczyły w rozgrywkach. Przejazd odbywał się na podstawie tzw. karty kibica. Po zakończeniu mistrzostw nastąpił czas podsumowań. I tak okazało się, że z pociągów kibice wynieśli „na pamiątkę” pościel, koce oraz podstakanniki na sumę około 1 miliona rubli.
Jeden z urzędników twierdzi, iż prawdopodobnie wynikło to z podejścia, że jeśli zostało to wydane bezpłatnie, to dano to na własność.
Pod drutem ciekawe. Pewnie na takim splocie musieli wyznaczyć inne normy dla najniższej wysokości zawieszenia drutu jezdnego ze względu na wyższą skrajnie taboru dla toru szerokiego.
Pod drutem ciekawe. Pewnie na takim splocie musieli wyznaczyć inne normy dla najniższej wysokości zawieszenia drutu jezdnego ze względu na wyższą skrajnie taboru dla toru szerokiego.
Chyba nie. Z tego co wiem i co widać na fotografii, drut wisi na wysokości ok. 5,5 m.
Jeden jedyny raz tym torem jechałem kilkanaście lat temu. Kierownik pociągu mówił wówczas, iż Białorusini jeżdżą tym torem tylko taborem spalinowym. A patrząc na skrajnię taboru szerokotorowego, kolizja nie zachodzi.
5 stycznia 2018 Przewozy Regionalne w Gdyni oraz Dyrekcja Kolei Państwowych w Kaliningradzie (RŻD), w ramach testu wspólnie uruchomiły pociąg przed nadchodzącymi wówczas wielkimi krokami Mistrzostwami Świata w piłce nożnej. Pociąg jechał w relacji Kaliningrad-Gdynia z przesiadką w Braniewie. Szumne zapowiedzi prasowe sugerowały, iż pociąg ten jest tylko zaczynem czegoś wielkiego, co nastąpi później.
W pierwszej kolejności pociągi miały wozić kibiców z Trójmiasta na mecze rozgrywane w Kaliningradzie. A po zakończeniu Mistrzostw, pełna reaktywacja połączenia między Gdynią a Obwodem Kaliningradzkim. Jak Feniks z popiołów.
I na tym jednym pociągu się skończyło. I ani Feniksa i ani popiołów.
W uzupełnieniu filmowa relacja z przejazdu, jednego z mieszkańców Kaliningradu.
.
Braniewo 5.01.2018
РА2-016, SA138-004
foto Pan Dariusz. Zgoda na publikację jest
I nic w tym dziwnego. W Grodnie tylko tor 1435 mm jest zelektryfikowany systemem 3 kV DC, a że tu akurat idzie w splocie z szerokim, to już inna sprawa. Wysokość przewodu jezdnego jest taka, żeby tabor 1520 mm się pod nim bezpiecznie mieścił, ale to nie problem, bo przecież w Polsce główne linie też dopuszczają tabor o skrajni 1520 mm. Koleje białoruskie stosują elektryfikację prądem zmiennym 25 kV 50 Hz, ale akurat w rejonie Grodna linie szerokotorowe nie są zelektryfikowane wcale.
A jeszcze nie tak bardzo dawno temu do Kaliningradu docierały nasze składy prowadzone SP/SU45. Ciekawe, dlaczego teraz to nie jest możliwe. Mogę się tylko domyślać, że chodzi o utrudnienie przemytu.