• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Śląskie klimaty

Reakcje
2.928 583 107
Czy ktoś się orientuje czy 3 wiadukty widoczne z peronów stacji Katowice (patrzącw kierunku Wrocławia) to będą wiadukty kolejowe, a jeżeli tak to jaki ma być układ torów w tamtą stronę?
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.076 8 0
Czy ktoś się orientuje czy 3 wiadukty widoczne z peronów stacji Katowice (patrzącw kierunku Wrocławia) to będą wiadukty kolejowe, a jeżeli tak to jaki ma być układ torów w tamtą stronę?
Ten wiadukt najbliżej szopy będzie chyba jedynie dla KŚ i w celu zjazdu na ich grupę. Pozostałe dwa od strony KTC poprowadzą w kierunku Brynowa. Najciekawiej będzie na zawodziu z tymi zawijasami, wiaduktami i pseudo tunelem rodem z Wa-wy Zachodniej.
1702797645817.png

Polecam zajrzeć na te forum
https://www.skyscrapercity.com/thre...ce-tychy.1945958/?nested_view=1&sortby=oldest

My na sekcji u dyspozytora mamy lepszy schemat planowanej inwestycji, to w weekend zrobie fotkę i tu wrzucę jeśli będe pamiętać.

Off top, najsmutniejsze jest to, że nigdzie nie ma jeszcze wzmianki o jakimkolwiek połączeniu dawnej szopy z torami PLK...
 

hamulcowy

Znany użytkownik
H0m
Reakcje
1.266 28 1
Czy ten schemat nie jest "na lewą stronę? Wjeżdżając od Gliwic, wachlarzowe szopy znajdowały się przed katowickim dworcem, po lewej stronie kierunku jazdy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.850 621 30
Plan schematyczny (to nie jest rzut) w dodatku w skali skażonej (wzdłuż jest inna skala niż w poprzek) jest zrobiony zgodnie z zasadami od lewej do prawej zgodnie z rosnącym kilometrażem. A że kilometraż rośnie od strony Warszawy, to wjazd z tego kierunku jest z lewej strony.
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.076 8 0
To mam jeszcze jedno pytanie. Po co rozwalili peron 1 skoro (mam wrażenie) odbudowali go praktycznie w tej samem postaci ?
Perony będą wszystkie przerobione. Pierwszy jest minimalnie podniesiony i zostały zlikwidowane różowe płyty krawędziowe (ponoć PLK się wycofuje z pomysłu ich stosowania), dodatkowo został znacznie wydłużony i miejscami krawędź jest o innym profilu. A wszystko to z powodu że perony będą dzielone semaforami jak w Częstochowie.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
H0m
Reakcje
1.266 28 1
Nie jest na lewą... Po prostu rzut jest zrobiony jakbyśmy patrzeli od północy.
Nawet patrząc od północy, szopy powinny być od strony północnej, a nie południowej. Niezależnie od tego, jak usytuowano rysunek, to wachlarze musiałyby być po lewej stronie wjeżdżając od strony Gliwic (lub Chorzowa-Batorego,- jak kto woli). Ale to akurat w tym wątku jest bez znaczenia
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.076 8 0
Tylko to jest schemat przyszłościowy, torów wjazdowych od Załęża nie będzie w obecnej formie (tak jak piszesz, że szopa była po lewej na wkeździe). Cały układ torowy zostanie wyprostowany i poleci bezpośrednio przez dawną część towarową.

Porponowałbym utworzyć ewentualnie nowy wątek lub scalić z jakimś związanym z Katowicami.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.850 621 30
Nawet patrząc od północy, szopy powinny być od strony północnej, a nie południowej.
I są od północy. Biorąc pod uwagę wyjaśnienia kolegi @JakubR
Tylko to jest schemat przyszłościowy, torów wjazdowych od Załęża nie będzie w obecnej formie (tak jak piszesz, że szopa była po lewej na wkeździe). Cały układ torowy zostanie wyprostowany i poleci bezpośrednio przez dawną część towarową.
Ja rozumiem sytuację tak (rysunek odwrócony o 180 stopnie, żeby był w tę samą stronę, co zrzut z map Google i północ była na górze):

Mapa.jpg
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.076 8 0
Wątek ciekawy, to stwierdziłem że zacznę wrzucać fotki z moich okolic, czyli ROW i kopalnie JSW. Na pierwszy rzut leci KWK Borynia.

Czerwiec 2023, TEM2-168 CU w służbie DB Cargo wpycha próżny zwałowy na kopalnie. W tle bardzo charakterystyczne dźwigi produkcji ZREMB.
Polish_20250626_125537546_copy_3112x2072.jpg


Lipiec 2023, S200-302 CU również dzierżawiona przez DB, manewruje się po kopalni.
Polish_20250626_125706078_copy_3112x2072.jpg


Marzec 2025, TEM2-306 z Ostrowca Świętokrzyskiego na zwałowisku. Krótki epizod tejże Tamary na sieci Infra Silesia spowodowany był wykonywaniem naprawy w Kłokocinie. Na horyzoncie (patrząc od lewej) majączą kominy KWK Chwałowice oraz elektrowni Rybnik, a z prawej szyby KWK Jankowice. Ten dzień zaowocował w spore tłumy fotografów na dole przy przejeździe, aby nie powtarzać motywy i pchac się z "hołotą" to poszedłem sobie na góre hołdy i praktycznie leżąc robiłem sobie fotki kursujących wahadeł na zwał.
Polish_20250626_125223071_copy_4096x2727.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
7.020 41 4
@JakubR, fajne fotki, szczególnie TEM2 CU, które są bardzo ładnymi lokomotywami, a tym malowaniu raczej nigdy nie zapuszczą się w moje strony. Ma kolega bardziej z boku również zrobione zdjęcia? I bardzo fajny znak wodny, minimalistyczny taki(y)
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.076 8 0
@Magic dzięki wielkie!
168 z boku nie mam, motyw boczny był wtedy pod słońce i nawet nie próbowałem. Niestety to było jedyne moje spotkanie z Tamarą CU, ale mam ogrom zdjęć T448p i S200 ich floty, stopniowo będą się pojawiać. Jak się uda to może wieczorem zarzucę czymś z Zofiówki;)
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.076 8 0
Jastrzębska "Zofiówka" to w miarę fotogeniczna gruba, ale jednak pokażę jej okolicę.

Październik 2023
S200-529 (kiedyś 282) opuszcza zwałowisko "Pochwacie I" i kieruje się w stronę kopalni.
Polish_20250626_201053445_copy_4096x2727.jpg


Listopad 2023
Zwalowisko "Pochwacie I", a na nim sypiący się zwałowy z TEM2-278 na czele. Po lewej stronie drogi jest ogromne zagłębienie, a w nim biegnie tor na zwałowisko "Pochwacie II" oraz odgałęzienie do zamkniętej KWK Jas-Mos. Szlak ten niestety został zamknięty kilka lat temu.
Polish_20250626_200856434_copy_3112x2074.jpg


Maj 2023
Ah ten zielony Śląsk... Gdzie ten brud, czerń i dym? Wszechobecna zieleń sprawia wrażenie sielankowych równin dowolnego miejsca naszego kraju, a tu w promieniu dwóch kilometrów znajdują się dwie kopalnie i ciepłownia - kto by pomyślał?:niepewny:
S200-302 wlecze się na odcinku Pawłowice Górnicze - KWK Zofiówka.
Polish_20250626_200656123_copy_4096x2727.jpg
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.076 8 0
Do odmiany wątek piaskowy. Miałem okazję w 2020 roku gonić "Wojciecha" na most zsypowy w Zabrzu, to popełniło się kilkadziesiąt w miarę sensownych zdjęć, lecz dziś fotki "około" kolei piaskowej. Pierwsze dwie fotki na kliszy fuji200, więc wybaczccie jakość.

Wakacje 2020, Zabrze
TEM2-149 wykonuje pierwszy przejazd z rolkowcami.
Polish_20250629_111612845_copy_3000x1999.jpg


Lipiec 2021, pociąg piaskowy nie kursuje już od przeszło pół roku. Funkcjonuje naszczęście jeszcze szlak do Knurowa przez Nieborowice oraz linia do Leszczyn przez ER.
Pociąg specjalny na rudzkiej wąskotorówce ze składem ziehlów z dwoma Lxd2 na czele. Na górze wiadukt kolei piaskowej.
Polish_20250629_112021614_copy_3000x1999.jpg


Luty 2022
Agonia linii do elektrowni... Po zamknięciu szlaku do Knurowa jest to ostatnie połączenie KP Kotlarnia z siecią PLK.
Polish_20250629_112205804_copy_4096x2727.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki