Witam
ponieważ ostatnio często pojawia się temat "BOBREK" dodam coś od siebie.
Stacja Bytom Bobrek to jedno z bardziej fascynujących miejsc na Górnym Śląsku, ze względu na kolejowo-industrialne klimaty.
Ale temat trzeba rozpocząć od ceglanego mostu, bo stojąc na nim można było ogarnąć wzrokiem oraz wyobraźnią i podziwiać
tak różne tematy industrialne ściśle splecione z transportem kolejowym.
Kopalnia Bobrek, Elektrownia Szombierki, Stacja Bytom Bobrek która kiedyś była dwupoziomową stacja graniczną,
stacja Bobrek wąskotorowy, Huta Bobrek z fantastycznym układem transportu kolejowego o różnych szerokościach torów, przy użyciu trakcji elektrycznej,
Karbidownia, za nią szyb piaskowy Zbigniew z torem kolei piaskowych. W oddali patrząc na zachód stacja Zabrze Biskupice kiedyś Borsigwerk,
patrząc w druga stronę stacja Bytom, na północ Karb, a za elektrownią wąskotorowa szopa GKW.
Można byłoby dalej długo,długo wymieniać ...
Most wysadzono w powietrze 04.09.1993r. był bardzo wąski, zniszczony, próbowano go ratować zastrzykami z żywic epoksydowych
oraz murowaniem wzmocnień filarów. Przejeżdżając pod nim widać było że stale jest wzmacniany, ale były to półśrodki i nic to w sumie nie dał.
W końcu obok wybudowano nowy most drogowy z kładka dla pieszych ale to już nie to samo.
Jako ciekawostkę podaję, że przy elektryfikacji linii w relacji: Bytom - Gliwice przebudowano stacyjny układ torowy.
Kiedyś między poszczególnymi filarami mostu były dwa tory ale ze względu na skrajnie między filarami ułożono po jednym torze.
Dwa pierwsze historyczne zdjęcia z Fotopolska.
Bytom Bobrek, 3X foto:sppTKw2, 1990r. Powstaje nowy most, manewry wykonuje Śląsk z KWK Bobrek
Bytom Bobrek, 2X foto:sppTKw2, 11. 1992r.
ponieważ ostatnio często pojawia się temat "BOBREK" dodam coś od siebie.
Stacja Bytom Bobrek to jedno z bardziej fascynujących miejsc na Górnym Śląsku, ze względu na kolejowo-industrialne klimaty.
Ale temat trzeba rozpocząć od ceglanego mostu, bo stojąc na nim można było ogarnąć wzrokiem oraz wyobraźnią i podziwiać
tak różne tematy industrialne ściśle splecione z transportem kolejowym.
Kopalnia Bobrek, Elektrownia Szombierki, Stacja Bytom Bobrek która kiedyś była dwupoziomową stacja graniczną,
stacja Bobrek wąskotorowy, Huta Bobrek z fantastycznym układem transportu kolejowego o różnych szerokościach torów, przy użyciu trakcji elektrycznej,
Karbidownia, za nią szyb piaskowy Zbigniew z torem kolei piaskowych. W oddali patrząc na zachód stacja Zabrze Biskupice kiedyś Borsigwerk,
patrząc w druga stronę stacja Bytom, na północ Karb, a za elektrownią wąskotorowa szopa GKW.
Można byłoby dalej długo,długo wymieniać ...
Most wysadzono w powietrze 04.09.1993r. był bardzo wąski, zniszczony, próbowano go ratować zastrzykami z żywic epoksydowych
oraz murowaniem wzmocnień filarów. Przejeżdżając pod nim widać było że stale jest wzmacniany, ale były to półśrodki i nic to w sumie nie dał.
W końcu obok wybudowano nowy most drogowy z kładka dla pieszych ale to już nie to samo.
Jako ciekawostkę podaję, że przy elektryfikacji linii w relacji: Bytom - Gliwice przebudowano stacyjny układ torowy.
Kiedyś między poszczególnymi filarami mostu były dwa tory ale ze względu na skrajnie między filarami ułożono po jednym torze.
Dwa pierwsze historyczne zdjęcia z Fotopolska.
Bytom Bobrek, 3X foto:sppTKw2, 1990r. Powstaje nowy most, manewry wykonuje Śląsk z KWK Bobrek
Bytom Bobrek, 2X foto:sppTKw2, 11. 1992r.