• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ŁKMK - II Wystawa Makiet Kolejowych - Łódź Fabryczna 10 - 12 maja 2024 roku

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.086 96 4
#61
Tomek, zdaje sobie sprawę z biurokracji i realiów z jakimi musieli zmierzyć się wspomniani przez Ciebie "cisi bohaterowie". Poprostu miejscówka ma inny charakter, przez co i odbiór tego co widzę jest inny. A 1:1,1:5 i 1:87 które spotkaly się w jednym miejscu..., cóż niepowtarzalne ( zbyt często)...

Pozdr,...
0, 1, TT brakowało tylko skali G, N, Z, H0e i H0m, ale jak dobrze to ta ostatnia będzie za rok.
 

M.A.feldbahn

Aktywny użytkownik
Reakcje
233 0 0
#63
...z tego co widzę, to w Piotrkowie i tu układ toru był zbliżony. W Piotrkowie wypełniał cały dziedziniec, a tu prawie znikł w otoczeniu...
Byśmy w Łodzi pierwszy raz więc nie ma co szaleć - w przyszłości /jak będzie dane/ może trochę powiększymy torowisko, może kiedyś mijanka....
To duża impreza jak na nasze możliwości przewozowe - nie łatwo taki ruch obsłużyć ;)


Waszą strefę nawiedzałem dwukrotnie, podziwiam za ekstra modele i ciężką pracę z najmłodszymi podróżnikami
Szkoda, że się nie ujawniłeś - pewnie byłem czyś zajęty , albo padnięty :)
przy okazji pozdrawiam
 
OP
OP
kareks

kareks

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
307 10 2
#64
Przestrzenie są duże ale sa problemy z ich zagospodarowaniem jak lampy, wskaźniki/chodniki dla niepełnosprawnych itp. Z waszą lokalizacja mieliśmy ból głowy do samego początku imprezy bo pewne informacje dostaliśmy dosłownie godziny przed impreżą. Ale się udało wszystko się zmieściło i wszyscy zadowoleni. Nie wiem jak będzie za rok ja z mojej strony moge powiedzieć, że jest to wyzwanie i kosztuje sporo wysiłku.
 

thewald

Aktywny użytkownik
Reakcje
449 0 0
#66
Szkoda, że się nie ujawniłeś - pewnie byłem czyś zajęty , albo padnięty :)
przy okazji pozdrawiam
chciałem, a nawet miałem ochotę na pierwszy "okrąg" ale jak zobaczyłem atakującą Cię najmłodszą "szarańczę" w tym jednego takiego co już się wdrapywał na parowóz to po prostu nie miałem sumienia dodatkowo osłabiać Twojej dzielnej obrony jeszcze moim "atakiem" :) .... ale mam nadzieję, że następnym razem się uda
 

M.A.feldbahn

Aktywny użytkownik
Reakcje
233 0 0
#67
Specjalnie dla Maćka @mafo , ujęcie z innej perspektywy, które może pomoże rozwiać wątpliwości. ;)

Zobacz załącznik 1052336
Bardzo ładny dźwig, platforma i ładunek :)

Jako, że kilaka razy razy wysyłaliśmy w pracy podobny ładunek o masie ok 5ton podobnym dźwigiem przekażę kilka sugestii do wykorzystania:
1. dźwig na tej scence ma nierozłożone podpory (wiem oczywista uwaga)
2. przy takiej skrzyni użyli by trawersu by nie ściągało lin/pasów do środka (super szczegół do dorobienia) - ilustracja
3. w scence dźwig nie ma gdzie odstawić ładunku, ani skąd zabrać - zakładam, że się dźwig próbnie rozkłada :)
(dźwigi tylko lekkie ładunki podnoszą na duży pochyleniu wysięgnika),
4. najbezpieczniej przy dużym ciężarze jest rozłożyć się dźwigowi tyłem do ładunku,
5. gdy rozładowują duży ciężar z tira na plac to naczepa podjeżdża w miejsce odstawienia,
dźwig tylko podnosi i auto odjeżdża, później tylko opuszczają
-w tej scence wiarygodnej byłoby gdyby ciągnik był sprzęgnięty z przyczepą,
6. z tego ustawienia dźwig też nie poda na wagon.
nie ma być to krytyka tylko tylko pomoc -bo wykonanie piękne i można jeszcze coś poprawić
 
Ostatnio edytowane:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
#69
To i ja dołożę swoje 3 grosze w sprawie tej scenki z żurawiem na podwoziu Tatry.
1. To jest model żurawia na podwoziu Tatry 148.
2. Przypuszczam że ta scenka przedstawia sytuację z lat 80 u.w. więc raczej zapomnijmy o trawersach, tutaj zamiast pasów bardziej odpowiednie były by łańcuchy.
3. Być może model ma unoszony wysięgnik, ale nie posiada rozkładanych podpór.
4. W mojej ocenie szerokość tej naczepy z ładunkiem skrzyni jest jak najbardziej odpowiednia, porównuję szerokość pomostu żurawia z pomostem naczepy.
5. Dyskutujemy na temat czy ten żuraw może podnieść tą skrzynię jako ładunek z tej naczepy na tą platformę kolejową, nic nie wiedząc o ciężarze tego ładunku, ładunek może być duży gabarytowo, lecz wagowo bardzo lekki.
Reasumując, scenka ta jest jak najbardziej do przyjęcia jako mogąca mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.086 96 4
#70
Przestrzenie są duże ale sa problemy z ich zagospodarowaniem jak lampy, wskaźniki/chodniki dla niepełnosprawnych itp. Z waszą lokalizacja mieliśmy ból głowy do samego początku imprezy bo pewne informacje dostaliśmy dosłownie godziny przed impreżą. Ale się udało wszystko się zmieściło i wszyscy zadowoleni. Nie wiem jak będzie za rok ja z mojej strony moge powiedzieć, że jest to wyzwanie i kosztuje sporo wysiłku.
Arek dacie radę, szczególnie że po tej edycji pewnikiem stan osobowy się zwiększy.
 

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
349 5 0
#71
Arek dacie radę, szczególnie że po tej edycji pewnikiem stan osobowy się zwiększy.
Stan osobowy się może i zwiększy, ale chętnych do wysiłku już nie koniecznie. A potykamy się o takie pierdoły jak np. brak podłączenia elektrycznego własnej makiety klubowej...
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.086 96 4
#72
Stan osobowy się może i zwiększy, ale chętnych do wysiłku już nie koniecznie.
Fakt, że przez te 4 dni przewinęła się spora grupka w koszulkach ŁKMK, która nie była tak liczna przy montażu i demontażu makiety, ale i tak macie potencjał o niebo lepszy niż kilka lat wstecz.

A potykamy się o takie pierdoły jak np. brak podłączenia elektrycznego własnej makiety klubowej...
I te zwrotnice na Paprokach na złączki z wiszącymi kablami wyrywanymi przez obsługę stacji.
Mimo wszystko jest progres i tak trzymać.

Ps. Jak tylko powiedzie zawsze możecie liczyć na moją pomoc.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
kareks

kareks

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
307 10 2
#73
Nazwa Paproki zobowiązuje nie oczekuj nic lepszego od tej stacji ktoś ja zrobił ktoś ją tak nazwał :). Jak bedzie poprawione i stacje będzie odpicowana jak trzeba w standardzie wiadomym to zmienimy nazwę na Idealin.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.385 38 4
#80
@ESM, dziękuję koledze za relację z wystawy! Mam pytanie kto jest autorem lokomotywy ET42-007? Prezentuje się wyśmienicie, a obecność obok jeszcze ET41 potęguje efekt realizmu (y) W części pierwszej wspaniałe te moduły z mostami. W ogóle co tu dużo gadać, rewelacja!
 

Podobne wątki