• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Tabor prywatnych przewoźników

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.412 463 29
#95
To pewnie jest żeberko ochronne. Tylko, że wtedy nie powinno się tam niczego odstawiać.
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
#98
dzięki ale dla mnie to po chińsku . "żeberko ochronne" - rozumie się tor zakończony kozłem oporowym służący do zabezpieczenia drogi przebiegu dla pociągów od najechania z boku przez inne pociągi lub pojazdy kolejowe. !?
[DOUBLEPOST=1433141980,1433141514][/DOUBLEPOST]czyli jeśli zbiegnie z bocznicy to wpadnie na to żeberko a nie na szlak czy tak ? ale w drugą stronę nie chroni czyli ze szlaku może przypiepszyć w pojazdy stojące na bocznicy?
jednocześnie żeby zadziałało to zwrotnica musi być cały czas ustawiona w kierunku "żeberka" a czy nie łatwiej zastosować wykolejnice?
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
439 8 0
#99
jednocześnie żeby zadziałało to zwrotnica musi być cały czas ustawiona w kierunku "żeberka" a czy nie łatwiej zastosować wykolejnice?
Zwrotnica w położeniu zasadniczym ustawiona jest na wprost, czyli właśnie w kierunku żeberka. Wykolejnica byłaby zastosowana gdyby nie było żeberka.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.412 463 29
Żeberko jest lepsze, bo tabor wykolejony na wykolejnicy trudniej wstawić i może spowodować szkody obok toru. Żeberko jest bezpieczniejsze, ale droższe, poza tym nie zawsze jest na nie miejsce. Poza tym wykolejnic nie wolno stosować w torach, po których odbywają się jazdy pociągowe (a nie tylko manewrowe). Tabor na tym torze jest chroniony przed ew. wjazdem ze szlaku zwrotnicą w torze szlakowym. Obie te zwrotnice w położeniu zasadniczym są ustawione na wprost, a są przestawiane na bok tylko wtedy, gdy ma być jazda z jednego toru na drugi.
 

Podobne wątki