• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja Koszalin

OP
OP
matidj201

matidj201

Aktywny użytkownik
Reakcje
420 6 0
#41
W oczekiwaniu na sterowniki i elektronikę do semaforów. Chcę zająć się pędniami. Proszę o pomoc znawców tego tematu. Jak to powinno być prawidłowo doprowadzone do nastawni Na początek 2 moduły na których będzie nastawnia wykonawcza zaznaczyłem ją czerwoną kreską.
C5CEED19-7A4A-4C33-A7A7-F8748D33F93E.jpeg
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#42
Niech się wypowiedzą mądrzejsze głowy ale ja bym to zrobił mniej więcej tak. Pamiętaj że między słupkami pędni kąt odchylenia drutu nie powinien być większy jak 5 st. dlatego potrzebne są zwroty załomowe (kółka). Natomiast kółka w niebieskich kwadratach to skrzynki załomowe (ok. 90st.)
Mam nadzieję że nic nie pomyliłem ;)

1607288503409.png
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.400 463 29
#44
ja bym to zrobił mniej więcej tak
Mniej więcej dobrze. Bardziej dokładnie można powiedzieć, gdy widzi się rysunek w skali, albo jak patrzy się z góry, bo istotne są wymiary i kąty.
między słupkami pędni kąt odchylenia drutu nie powinien być większy jak 5 st. dlatego potrzebne są zwroty załomowe (kółka).
Zwroty odchylne. Zwroty załomowe są pod kątem mniej więcej prostym. Ale ew. potrzebę zwrotów odchylnych można stwierdzić - patrz poprzedni akapit. ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.400 463 29
#46
Wstępne przymiarki wg. Rysunku @Artur ale coś ciagle nie gra
I słusznie, że nie gra, bo to jest źle. Po pierwsze, imitacja napędu zwrotnicowego wraz ze zwrotnikiem powinna być przy samym początku (czy końcu, jak kto woli ;)) iglic i znacznie bliżej toru. Napęd w realu jest przymocowany stalowymi pasami (tzw. szelkami) do dwóch podrozjazdnic, między którymi jest suwak nastawczy - proponuję poszukać zdjęć prawdziwych. Po drugie, pędni nie prowadzi się na tak długich odcinkach w kanałach, tylko jako napowietrzne, na słupkach pędniowych. A po trzecie, te imitacje napędów, a zwłaszcza kanałów, są fatalne. Kanały to odcinki jakby rozciętej rury z blachy stalowej o długości ok. 1 m. Na łączeniach zakłada się jeden koniec rury na koniec drugiego i powstaje minimalny "schodek" (o wysokości kilku milimetrów, tyle, co grubość rury), a nie ma żadnych pierścieni - więc w tej imitacji te pierścienie nie dość, że w ogóle są nieprawidłowe, to jeszcze wydają się za gęsto rozmieszczone. Również pokrywy napędów i zwrotów załomowych są jakieś dziwne. O kolorach nie mówię, bo rozumiem, że to jeszcze może być pomalowane.
 
OP
OP
matidj201

matidj201

Aktywny użytkownik
Reakcje
420 6 0
#47
Napędy poprawię i będą bliżej toru jak i zwrotnika. Co do jakości wyrobu to autor wzorował się na produktach firmy Weinert. Ja swoje oczywiście chce pomalować.
 

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
543 115 2
#53
To napisz, czy dolutowałeś kable do zwrotnic i wyprowadziłeś je pod skrzynkę.
Przyjmuję, że szyny będziesz malował.
Dyskusja o zwrotniku, będzie mało ważna, w przypadku braku tych kabelków.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.400 463 29
#60
To może lepiej zrobić urządzenia przekaźnikowe? Wystarczy dać imitacje elektrycznych napędów zwrotnicowych. Oczywiście wtedy musi być sygnalizacja świetlna. No, chyba że to mała stacja, to mogą być urządzenia ręczne (kluczowe), wtedy też pędni do zwrotnic nie ma - ale do semaforów już na ogół są.

Jest jeszcze jedna możliwość: urządzenia elektryczne suwakowe: sygnalizacja kształtowa, ale napędy zwrotnicowe i sygnałowe elektryczne, więc pędni nie ma. ;)
 

Podobne wątki