• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budownictwo Rozjazd Piko ver. 2.0

OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
Docelowo, będzie wszystko zasłonięte, więc samego mechanizmu łączenia iglic nie będzie widać, jak na zdjęciach powyżej.
20240327_210819.jpg

Podrozjazdnica w miejscu łączenia iglic, "nie istnieje" wykorzystałem tylko materiał do wykonania porządnej bazy, do łączenia iglic.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
Jakbym widział siebie :)
Ile ja bym dał za takie szablony, w sumie to można kupić jeden porządny rozjazd i odrysować.
Jak bym miał źródło gdzie można kupić same mocowania stopy szyn i znalazł bym w końcu dobry patent na mechanizm iglic, to sam bym robił rozjazdy, już teraz wiem co się z czym je:)
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
Jeszcze jedna rzecz nie pozwalała mi zasnąć:)
Musiałem poprawić, a raczej wymienić opornice, za mocno były zeszlifowane, teraz są równe jak w realu:giggle:
20240328_162027.jpg
20240328_161132.jpg
20240328_173150.jpg
20240328_173137.jpg
20240328_173122.jpg
20240328_173053.jpg
20240328_173040.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.957 493 33
Główki szyn tworzących opornice powinny być lekko zeszlifowane, żeby sam koniec iglicy chował się we wgłębienie opornicy. Widzę jeszcze jeden drobny błąd: końce szyn skrzydłowych przy dziobie krzyżownicy powinny być lekko odgięte do wewnątrz toru, podobnie jak kierownice.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
Główki szyn tworzących opornice powinny być lekko zeszlifowane, żeby sam koniec iglicy chował się we wgłębienie opornicy. Widzę jeszcze jeden drobny błąd: końce szyn skrzydłowych przy dziobie krzyżownicy powinny być lekko odgięte do wewnątrz toru, podobnie jak kierownice.
Faktycznie lekko powinienem zeszlfować, ale w realu jest to "ledwo widoczne"
chyba zostawię jak jest.
Screenshot_20240328_230424_Chrome.jpg

A jeśli chodzi o krzyżownicę, to sugerowałem się taką wersją.
Screenshot_20240328_230542_Chrome.jpg
Screenshot_20240328_230527_Chrome.jpg

Tak samo wygląda u mnie rozjazd niedaleko domu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.957 493 33
W realu iglica ma jednak nieco inny profil, zwłaszcza na końcach. W modelu tak, jak jest teraz, robi się mały "próg" na czubku iglicy i nawet w położeniu na wprost koła napotyka na małą przeszkodę - żeby to zniwelować, warto jednak lekko podszlifować opornice w tym miejscu. Co do szyn skrzydłowych, to faktycznie, na zdjęciach tego prawdziwego rozjazdu końce nie są odgięte, ale dawniej było to standardem. Ale nawet tu końce szyn skrzydłowych są zeszlifowane w odwrotną stronę, niż w modelu. Poza tym zestawy kołowe modelu mają znacznie większe ruchy poprzeczne, więc takie odgięcie byłoby chyba korzystne.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
Zmieniła się koncepcja na mocowanie iglicy do stopy, postanowiłem zrobić to jak należy.
Mam pytania, czy długość stopy iglicy była by ok jak poniżej? Jest kawałek przed ostatnim ślizgiem.
Oraz czy szerokość jest akceptowalna, wizualnie?
20240329_171740.jpg
20240329_172319.jpg
20240329_172311.jpg
20240329_172303.jpg
20240329_171958.jpg
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
Tak myślałem, ale zauważyłem że "prawie" na całej długości "ślizgów" stopa iglicy jest równie szeroka co wysoka mniej więcej, czy się mylę?
Screenshot_20240329_175445_Google.jpg
 

Podobne wątki