• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budownictwo Rozjazd Piko ver. 2.0

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.388 442 99
Dodam że niestety nie ma imitacji nakrętek.
...a co do widoczności nakrętek... kto to wypatrzy w wielkości H0? :D
"Załącznik" to jest styk izolowany klejono-sprężony stosowany w rozjazdach z elektryczna kontrolą nie zajętości, natomiast to o co pyta kol. garou to jest element który w oryginale w rozjazdach z iglicami "osadowymi" służył do przytrzymywania iglicy w osadzie. Powinny być dwa takie elementy po obu stronach iglicy. Nie mają one kształtu klasycznych łubek, są przykręcone z jednej strony do szyny łączącej.
Chodziło mi o to co widać w tym materiale od minuty 14:20

(6) OGLĘDZINY ROZJAZDÓW - YouTube

Zwrócić też warto uwagę, że połączenie o którym mowa występuje na podwójnej podrozjezdnicy jak już chcemy być tacy "realni", choć osobiście uważam, że co by człowiek nie robił, to z rozjazdów PIKO modelowego realizmu się nie wyciśnie. Geometria i budowa do bani. Tutaj można tylko coś zdziałać na rozjazdach EW5/EW6 Tillig oraz WEINERT.
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.428 19 9
Chodziło mi o to co widać w tym materiale od minuty 14:20
To jest "zwykłe" połączenie zwrotnicy (części rozjazdu złożonej z opornic i iglic) z szynami łączącymi.

A to, co usiłuje maskować kolega @Pawelec w rozjeździe Piko, to odpowiednik czopowego osadzenia iglicy. Gdzieś mam na dysku zdjęcia, jak to wyglądało w realu (dziś bardzo rzadko spotykane). Jak znajdę, to wieczorem podrzucę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.957 493 33
A to, co usiłuje maskować kolega @Pawelec w rozjeździe Piko, to odpowiednik czopowego osadzenia iglicy. Gdzieś mam na dysku zdjęcia, jak to wyglądało w realu (dziś bardzo rzadko spotykane).
Tyle, że moim zdaniem to raczej nie jest osada czopowa. W osadzie czopowej od spodu iglicy jest czop, wchodzący w odpowiednie siodełko pod spodem. W osadach czopowych zwykle nie stosuje się łubków, choć są też systemy mieszane. Oprócz osady czopowej stosowano dawniej iglice mocowane w osadzie za pomocą właśnie dwóch łubków, które nie są przykręcone do iglicy. Zupełnie czym innym są iglice sprężyste, jakie stosuje się obecnie.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
Ruszył temat przebudowy rozjazdu DKW Piko, relacja będzie przy zakończeniu prac;)

Trafiłem na ciekawy artykuł ulepszenia rozjazdu konkurencji, czyli Roco DKW 10°, może ktoś kto posiada taki rozjazd, dostanie motywacji aby go udoskonalić:)

https://blog.wieduwilt.org/2014/12/233-umbau-der-rocoline-dkw-fr-feinere-radstze/

Co do mojej przeróbki, ciekawi mnie co użytkownicy omawianych rozjazdów, wprowadzili by, aby poprawić jakość wykonania/właściwości przejezdne itp.
Mam swój pomysł, ale może ktoś wprowadził by coś, co może bym zaimplementował;)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
Mam pytanie, trochę niezwiązane z tematem (czysta ciekawość) ktoś może łączył rozjazdy Weinert 74401/2 z Anglikiem Roco 10° ?
W Scarm-ie wygląda to całkiem ok.
Technicznie parę rzeczy do skorygowania, ale nie o to chodzi, tylko czy to ktoś fizycznie zrobił?
W programie tak to wygląda.
Weinert + Roco.PNG
Roco+ Weinert.PNG

Ciekawość mnie zżera :)
 

jack1-74

Użytkownik
Reakcje
38 0 0
Próbowałem nasunąć złączki izolacyjne na końcówkę szyny w DKW ale jej stopka też jest dużo szersza od Weinerta. Myślę jeszcze o odcięciu imitacji śrub mocujących szynę w złączce i podlutowaniu jej od spodu do DKW ale wrócę do tego poźniej, bo na razie nie mam na to czasu.
 

kareks

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
235 10 2
Z doświadczeń na imprezach modułowych zaouważyłem, że niestety Roco i Weinert to nie jest dobre połączenie z reguły sa problemy na takim przejściu ze względu na różne główki i szerokosci torów (wysokość jest łatwa to zniwelowania). Weinert i Tillig lubia sie znacznie bardziej.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
Ostatnio znalazłem taki rozjazd Tillig 85390.
Czy on ma taką samą geometrię co Piko DKW?
Według danych jest o około 11mm krótszy, zabawne Tillig do tego się zniżył:niepewny: ale ciekawi mnie czy promień zwrotny jest taki sam jak w Piko, Tillig ma R484 a Piko jaki może mieć promień?
 
Ostatnio edytowane:

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 6 2
Ostatnio znalazłem taki rozjazd Tillig 85390.
Czy on ma taką samą geometrię co Piko DKW?
Według danych jest o około 11mm krótszy, zabawne Tillig do tego się zniżył:niepewny: ale ciekawi mnie czy promień zwrotny jest taki sam jak w Piko, Tillig ma R484 a Piko jaki może mieć promień?
Tillig ma jeszcze w ofercie rozjazd 85391:

https://www.modelmania.eu/rozjazd-krzyzowy-dkw-ii-15-angielski-5006

Tam już masz duży promień łuku.

A PIKO DKW ma R=484.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 0 1
To raczej Baeseler, nie typowy anglik.
Dokładnie.
Tak jak lubię "Anglika" tak ten mi totalnie nie podchodzi, za bardzo "Przekombinowany" jest.
Ale ten jest całkiem ok, jako "zamiennik" Piko.
https://youtube.com/shorts/b32j-R5KXiM?si=EER2WX4VqJ6dAtuS
Szkoda że nie posiada podwójnych podrozjazdnic i bardziej dopracowanego ściągu iglic.
Z drugiej strony jakby były podwójne podrozjazdnice, to trochę "Nasr..." było by na tak krótkim rozjezdzie, wydaje mi się.
Zresztą Tillig raczej chyba nigdy ich nie stosował.
I tak naprawdę, gdybym trafił wcześniej na ten rozjazd, to obecnego Piko bym nie przerabiał, ponieważ ten ma to co bym chciał, mniej więcej.
Do czego można by się jeszcze przyczepić, albo i nie to plastikowe szyny skrzydełkowe, chociaż po malowaniu, już tak by nie rzucało się w oczy, koła i tak nie dotykają tego odcinka i w realu też mają nalot rdzy.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki