• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polskie lokomotywy przemysłowe i manewrowe - zdjęcia

Reakcje
3.568 30 0
S200-289 PERN (04.11.2023 r.)
Czy można prosić o pewien szczegół - lokalizację wykonania serii zdjęć.

Link do fc nie działa lub trzeba zalogować się na ten portal społecznościowy, co niestety nie jest możliwe dla niektórych członków forum. modelarstwo.info., np. dla tych, którzy nie mają tam konta. Prosiłbym więc Kolegę o podawanie tego typu informacji, bo "klikam" na link do fc, i pokazuje mi się napis "Strona jest niedostępna. Kliknięty link mógł być uszkodzony lub strona mogła zostać usunięta".

To odrobinę irytujące (pewnie za jakiś czas większość tego typu linków nie będzie działała), może tylko dla mnie :LOL:, ale uważam, że podanie lokalizacji zrobienia fotografii jest (a przynajmniej powinno być, oczywiście jeżeli jest znane) podstawowym elementem opisowym zamieszczanych zdjęć (obok daty i tego, co przedstawia fotografia). Niestety bywa, że jest pomijane.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.753 119 1
Super, ale może dwa słowa o tym, co to jest i gdzie to jest ten PERN?
PERN; pl.wikipedia.org/wiki/PERN
Czy można prosić o pewien szczegół - lokalizację wykonania serii zdjęć.
Zawsze się staram podawać w opisie autora, miejsce i czas wykonania zdjęcia oraz numer inwentarzowy lokomotywy. Niestety w tym przypadku, autor zdjęć, nie podał żadnych szczegółów, oprócz lakonicznych wpisów: Takie ładne perełki można jeszcze zobaczyć w naszej firmie; Taka ładna Czeszka oczekuje na pracę. Dlatego do opisu zdjęć ich nie zamieszczałem.
Mogę tylko dodać, profilowy opis autora zdjęć: Maszynista pkp MD Piotrków Tryb od 88r do 92 obecnie pracuję W Pern (pisownia oryginalna).
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
3.568 30 0
Zawsze się staram podawać w opisie autora, miejsce i czas wykonania zdjęcia oraz numer inwentarzowy lokomotywy. Niestety w tym przypadku, autor zdjęć, nie podał żadnych szczegółów, oprócz lakonicznych wpisów: Takie ładne perełki można jeszcze zobaczyć w naszej firmie; Taka ładna Czeszka oczekuje na pracę. Dlatego do opisu zdjęć ich nie zamieszczałem.
Mogę tylko dodać, profilowy opis autora zdjęć: Maszynista pkp MD Piotrków Tryb od 88r do 92 obecnie pracuję W Pern (pisownia oryginalna).
To wszystko wyjaśnia. Dziękuję.
 

sniegu

Użytkownik
Reakcje
210 9 0
Zdjęcia spoczywającego SM40-10 w skansenie kolejowym w Pyskowicach (skansen taboru kolejowego utworzony w 1998 roku na terenie nieczynnego kompleksu wagonowni i lokomotywowni zlokalizowanego przy stacji Pyskowice z inicjatywy Towarzystwa Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów)
Polecam miejsce!!! Łącznie w Pyskowicach znajduje się przeszło 60 pojazdów kolejowych, z czego jedna z najstarszych lokomotyw spalinowych w Polsce – Kö 0130.

https://tozk.pl/
IMG_20221016_135959.jpg
IMG_20221016_140004.jpg
1665998838093.jpg
IMG_20221016_140231.jpg
 
Reakcje
78 1 0
Nie tak do końca SM40 - przewidziana jest do uruchomienia, lokomotywa posiada już świadectwo typu co umożliwia jej przyszły remont opracowywana jest DSU natomiast w kwestii technicznej prowadzone są rozmowy z kilkoma firmami pod kontem pozyskania okablowania które zostało wycięte (jeszcze przed pozyskaniem tej maszyny) ,oraz miejscem do jej naprawy . może nie widać tego z zewnątrz ale maszyna jest kompletowana i zdobyto już kilka brakujących części a dzięki pracy jednemu z kolegów jest już gotowy jej pulpit
WP_20200229_14_08_23_Pro.jpg

Reszta taboru w miarę posiadanych możliwości i środków tez jest robiona np Ls60-09 która jest czyszczona przez kilku młodszych kolegów
Do tego dochodzi utrzymanie w sprawności parowozu i wagonów oraz transporty pozyskanych pojazdów to wszystko jest czasochłonne oraz kosztownie niestety i może odbijać się na wizerunku oczekujących na renowację czy remont pojazdów. Jedyna pozytywna wiadomość to Starosta Powiatu Gliwickiego po 25 latach działania TOZK podjął uchwałę o przejęciu od PKP terenu parowozowni pod przyszły skansen ,i być może po sfinalizowaniu tych działań będzie można wreszcie zorganizować legalną ekspozycję taboru i warsztat naprawczy (którego bardzo brakuje ) bo obecnie pojazdy stoją na wynajętych odpłatnie do celów postojowych torowiskach .
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
120 2 0
Nie wiem czy już poruszałem temat tej lokomotywki, ale od długich, naprawdę długich lat nurtuje mnie temat pewnej tajemniczej 409D/409Da z Siedlec. Oto jej zdjęcie, które popełniłem pewnego letniego popołudnia 2006 roku:

Lokomotywa była zatrudniona na terenie bocznicy dawnych zakładów Karo w Siedlcach, która odgałęziała się od linii 34 (później 55). Sama bocznica też jest już dawna od paru lat, a "fifka" zniknęła wraz z torami. Jak widać - na budce maszynisty żadnych oznakowań czy nawet opisów typu data ostatniej naprawy okresowej. Jedynie widnieje logo Zastalu, i to jest jedyna poszlaka. W skrócie - chciałbym w końcu dojść do numeru tej lokomotywy.
 
Reakcje
103 1 0
Terminal z pociągami kontenerowymi? Teren prywatny więc zakaz fotografowania?
Tak, terminal z bocznicą, którą wstawiane są składy. Nie mam pojęcia niestety czy jest tam takowy zakaz, nie byłem tu jeszcze. Idzie jednak mimo wszystko obejść ten zakaz w takich miejscach, wiem z autopsji:p. Przydaje się zbadanie terenu i potem robi się szybkie zdjęcia, zgodnie ze schematem działania, pozostając niezauważonym w większości przypadków...
 

Podobne wątki