• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Deutsche Bahn przejmie polskiego przewoźnika PCC Logistics

#1
Podaję za PAP
(PAP, dd/30.01.2009, godz. 16:18)
Deutsche Bahn podpisał umowę kupna od Waldemara Preussnera spółki PCC Logistics, największego prywatnego przewoźnika w Polsce - poinformował PCC Logistics w komunikacie prasowym.

Wartość transakcji została objęta tajemnicą.

PCC Logistics zatrudnia około 5800 pracowników, jej obrót wyniósł w 2008 roku 350 mln euro i ma około 8 proc. udziału w rynku i jest tym samym największym prywatnym przedsiębiorstwem kolejowym w Polsce.

PCC Logistics obejmuje kilka działających regionalnie przedsiębiorstw specjalizujących się w przewozie węgla, produktów chemicznych oraz materiałów budowlanych.

Sfinalizowanie przejęcia zostanie dokonane z zastrzeżeniem zgody ze strony właściwych instytucji oraz urzędów antymonopolowych.

Przedstawiciele Deutsche Bahn, cytowani w komunikacie, zapewnili, że chcą dalej rozwijać PCC Logistics, aby utworzyć z niej głównego przewoźnika na Europę Wschodnią.
 

CoCu

Znany użytkownik
#2
A dopiero co inny wielki przewoźnik PTKiGK wszedł w struktury PCC. A teraz jeszcze i PCC sprzedają. Wątpię, by którykolwiek z innych polskich prywaciarzy miał szansę na konkurowanie z takim gigantem. Pewnie za jakiś czas wchłoną kolejnych przewoźników. A tym samym, za jakiś czas możemy mieć PKP, PCC i paru niewiele znacząccyh i się liczących firm.
No nieźle... :shock:
 

adik

Nowy użytkownik
#6
Mieli mieć forsę z akcji, ale nie wyszło. W dodatku szukają kasy gdzie się da, sprawdzają ileś tam tys. pracowników czy ci nie robią interesów na boku kosztem DB, wielka afera o jakieś prywatne dane wyszła. U nas by się przydała taka nagonka na pijawki w PKP.
 

Kylogram

Aktywny użytkownik
#7
Od dawna twierdzę, że ruch na PKP może uratować tylko DB. Podobnie z resztą jak z Pocztą Polską; kartki na święta dostałem w 3cim tygodniu stycznia. Z Warszawy do Warszawy; przesyłki wieźli zapewne wołami chorymi na BSE. Za kilka lat skończy się ochrona Poczty Polskiej i pewnie wszystko kupi Deutsche Post -- i będzie punktualnie, profesjonalnie i niedrogo. No i usłyszymy pyskowanie m.in. Pierwszego Mulata RP, że "wyprzedajemy majątek narodowy"... Adminie, sorry za offtop alem nieco poruszony.
 
A

Adam-H0

Gość
#8
zebys kolego sie nie pocial z ta teoria i niemiecka sumiennosc to lezy ale na lopatkach :LOL:

tylko strajkuja i chca wiecej forsy ale pracowac to tak jak w calej europie nie ma chetnych :cry:

zobaczymy jak to bedzie dzialalo gdy jeden typ bez forsy kupuje innego - DHL jest prawie plajte - czytajcie informacje z roznych zrodel to mozna wybrac troche prawdy :idea:
 

Leszek

Użytkownik
#11
PCC( DB) bedzie jezdzic w Niemczech i nie bede musieli placic swoim ( niemcom) pracownikom duzych stawek a lokalne zwiazki zawodowe beda bez argumentow :LOL: Ta niemiecka dokladnosc i uczciwosc to juz stary lid. Teraz jest tylko wazny GELD.
 
D

Dariusz

Gość
#12
Kylogram napisał(a):
Od dawna twierdzę, że ruch na PKP może uratować tylko DB.
Ja nie mysle. Niemiecka dokladnosc i ordnung to bylo za Adiego. I nie ma sie co dziwic. Wystarczy popatrzec na tych "czystych aryjczykow" co chodza ulicami niemieckich miast.....
 

KKL

Użytkownik
#14
A. Karczewski napisał(a):
kupuja za forse ktorej nie maja
To mi trochę przypomina cos z innej branży. Po "prywatyzacji" Telekomunikacji Polskiej też znaleźli inwestora strategicznego - France Telecom - firmę o delikatnie mówiąc wątpliwej kondycji finansowej. Inwestor?!! :shock: :shock: :shock:
 

KKL

Użytkownik
#15
M.Smoczkiewicz napisał(a):
Deutsche Bahn podpisał umowę kupna od Waldemara Preussnera spółki PCC Logistics, największego prywatnego przewoźnika w Polsce - poinformował PCC Logistics w komunikacie prasowym.
A DB jest podmiotem prywatnym, czy państwowym? :shock:
Jak by PKP przejęło PCC (oczywiście gdyby mogło) to byłoby wielkie larum i gadanie o nacjonalizacji... a jak DB przejmuje to wszystko jest OK. Niech mi to ktoś wytłumaczy.
 

Gajowy

Nowy użytkownik
#16
Na razie to trzeba ci tłumaczyć regulamin - zakaz pisania postów jeden po drugim.
tu należy najpierw przemyśleć co się chce napisać a potem pisać, a jak w ciągu pół godziny dopadnie cię kolejna myśl to można ją dodać do swojego postu.
 

KKL

Użytkownik
#17
Gajowy napisał(a):
Na razie to trzeba ci tłumaczyć regulamin - zakaz pisania postów jeden po drugim.
OK. Zapomniałem się. Przepraszam. :oops:
Pozwolę sobie jednak odnieść się do stylu w jakim zostałem upomniany przez Szanownego Kolegę. Moim zdaniem upomnienie mogłoby wyglądać następująco: "Kolego KKL przypominam, że punk 2.d) regulaminu mówi: "Zabronione jest pisanie postów jeden po drugim, jeżeli nie minął dopuszczalny czas edycji postu wcześniejszego ( 40min )."". A co do tłumaczenia regulaminu to chyba raczej nie będzie ono potrzebne. ;)
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
#19
:shock: :shock: :shock:

Ciekawe kto komu dał w łapę :?: Państowe DB przejmuje przewoźnika prywatnego i łUnia się na to zgadza :!:

Tak samo idiotyczne stwierdzenie jest o tym, że dzięki temu będzie większa konkurencja w Polsce :!: :?: Dwa wielkie giganty z dopłatami od państw i kilku małych przewoźników prywatnych :!:

Horror.
 

Kylogram

Aktywny użytkownik
#20
Unia daje "wszystkim równe szanse" - no ale przecież nie można zamknąć firmy francuskiej, a firma niemiecka w razie potrzeby musi otrzymać państwowe dotacje... To się nazywa "unijna konkurencja". Jakoś dziwne, że w Polsce nic się nie opłaca (huty, cukrownie, stocznie, przemysł chemiczny) a w Niemczech czy Francji już tak (a w zasadzie: jeśli się nie opłaca, to i tak nie zamykamy i firmy istnieją nadal, więc wygląda wszystko tak, jakby się opłacało). A przecież nic nie ma za darmo, więc za czyje to pieniądze?........
 

Podobne wątki