• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polska w skali 1:160 - modele oryginalne, konwersje itp. ;-)

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
^^ Akurat jeżeli chodzi o wagony, to Matu się dość szybko z konwersją uwinął :) Reszta fabryczna. Marzą mi się kontenerowce oznakowane w PKP/PKP Cargo, ale chyba dopóki takich nie zlecę/nie zrobię*, to raczej żadna firma nie wypuści ;)

*Dojrzewam do decyzji, żeby zacząć działać samodzielnie, jak tylko korzystna konstelacja gwiazd się stworzy ;)
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
^^ Akurat jeżeli chodzi o wagony, to Matu się dość szybko z konwersją uwinął :) Reszta fabryczna. Marzą mi się kontenerowce oznakowane w PKP/PKP Cargo, ale chyba dopóki takich nie zlecę/nie zrobię*, to raczej żadna firma nie wypuści ;)

*Dojrzewam do decyzji, żeby zacząć działać samodzielnie, jak tylko korzystna konstelacja gwiazd się stworzy ;)
Jak zrobisz coś sam ... satysfakcja bezcenna !
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.517 33 0
Pawle (techno) każdy z nas musi ogarnąć kilka spraw w życiu ;) Nie czekaj bo potem nie będzie się chciało. Robienie modelu nie zajmuje tygodnia tylko kilka miesięcy niestety :/

Co do składów to ładnie się prezentują. Vectrona widziałem ostatnio na Ślasku :)
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.306 23 0
Jak znajdę chwilkę czasu, to zaprezentuję tutaj moją kolekcję modeli Piko - PKP.
Chwilka się znalazła, więc poniżej obiecana prezentacja.
Jak już wspominałem, za czasów NRD, firma Piko oferowała trzy modele wagonów z opisem PKP. Były to: wagon kryty Kassel (w dwóch wariantach kolorystycznych), węglarka Villach oraz węglarka Klagenfurt. Napisałem o trzech modelach Piko, choć warto uściślić, że faktycznie tylko jeden z nich (kryty) był jej produktem, zaś węglarki, które także znalazły się w ofercie i katalogu tej firmy, w rzeczywistości były produkowane przez VEB Leipziger Modellbahnbau / VEB Famos Leipzig, a później także przez VEB Prefo Dresden.

1. Wagon kryty grupy Kassel (G20)

Nr kat.: 5460/5/21 i 5/4126-15
Nr tab.: 132 669
Seria: Kdt

Model ten był oferowany z opisem PKP praktycznie od początku produkcji Piko w wielkości N, stąd w starszych egzemplarzach występuje jeszcze niestandardowy, metalowy sprzęg. Model był obecny w katalogach z 1968 i 1970 roku i w obu opisany, jako koloru czarnego, jednak w rzeczywistości był produkowany w kolorze ciemno szarym. Spotyka się dwa odcienie: jaśniejszy oraz ciemniejszy (antracytowy). Posiadam dwa modele w tym kolorze. Jeden, z wcześniejszej produkcji, zaś drugi, z późniejszej.

Piko-N_Kas-1a.jpg


Piko-N_Kas-1b.jpg


Jak widać, modele różnią się odcieniem koloru pudła, a także nieznacznie dachu.
Model z wcześniejszej produkcji jest jaśniejszy, posiada niestandardowy sprzęg i plastikowe koła.

Piko-N_Kas-1c.jpg


Model z późniejszej produkcji jest ciemniejszy i posiada standardowe sprzęgi oraz metalowe koła.

Piko-N_Kas-1d.jpg


Trzeba dodać, że przypuszczalnie zarówno w tej wcześniejszej, jak i późniejszej produkcji, występowały oba warianty odcieni koloru.
W latach 70. model pojawił się także w kolorze brązowym. Opis modelu był taki sam, jak szarego i przypuszczalnie był dostępny pod tym samym numerem katalogowym. Posiadam pięć egzemplarzy brązowych, z czego wyróżnić mogę trzy, różniące się odcieniami koloru.

Piko-N_Kas-2a.jpg


Piko-N_Kas-2b.jpg


Dwa pierwsze od lewej są niemal identyczne, jedynie brąz jest bardziej błyszczący w pierwszym ...

Piko-N_Kas-2c.jpg


... a bardziej matowy w drugim.

Piko-N_Kas-2d.jpg


Jest też między nimi nieznaczna różnica w odcieniu koloru dachu.
Bardziej różni się natomiast trzeci egzemplarz:

Piko-N_Kas-2e.jpg


który jest wyraźnie ciemniejszy, zarówno jeśli chodzi o kolor brązowy, jak i szary na dachu.

2. Wagon węglarka grupy Villach (Omm33)

Nr kat.: 5/4411
Nr tab.: 22 51 500 9289-1
Seria: .E (Wddo)

Miniatura tej węglarki, z opisem PKP, była dostępna dość krótko i nie znalazłem jej w żadnym katalogu Piko, natomiast pod tym samym numerem katalogowym występuje wagon DR. Posiadam dwa takie modele, różniące się bardzo nieznacznie odcieniem koloru brązowego na pudle, a także szarego wewnątrz.

Piko-N_Vil-1a.jpg


Piko-N_Vil-1b.jpg


Ponadto pierwszy jest matowy,

Piko-N_Vil-1c.jpg


a drugi połyskujący.

Piko-N_Vil-1d.jpg


cdn.
 
Ostatnio edytowane:

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.306 23 0
3. Wagon węglarka grupy Klagenfurt (Omm34)

Nr kat.: 5/4413
Nr tab.: 22 51 501 5521-0
Seria: .E (Wddo)

Ta węglarka, z opisem PKP, była produkowana od lat 70., do końca produkcji tej wielkości w NRD i znalazła się w katalogu z 1976 roku. Podobnie, jak w przypadku węglarki grupy Villach, tu także trzeba uważać z numerem katalogowym, gdyż z tym samym przypuszczalnie był też dostępny wagon z opisem DB.
Posiadam pięć miniatur tego typu węglarki, z których wyróżnić mogę trzy.

Piko-N_Kla-1a.jpg


Piko-N_Kla-1b.jpg


Jak widać na powyższych fotkach, różnią się one diametralnie kolorystyką. O ile brąz w pierwszych dwóch jest podobny (choć nie identyczny), to już wnętrze jest inne. Ponadto w pierwszym modelu górna krawędź jest brązowa, zaś w drugim, szara.

Piko-N_Kla-1c.jpg


Piko-N_Kla-1d.jpg


Trzeci z posiadanych przeze mnie modeli, pochodzi z późniejszej produkcji, która odbywała się w zakładzie VEB Prefo w Dreźnie, a ta firma modeli nie malowała i jest on w kolorze plastiku. Stąd brązowe wnętrze wagonu.

Piko-N_Kla-1e.jpg


Trudno nie zauważyć fatalnej jakości nadruków. O ile na węglarkach grupy Villach były one czytelne i przyzwoitej jakości, o tyle na Klagenfurtach bardzo słabe i czasami wręcz zupełnie nieczytelne.

Jeszcze jedna ciekawostka. W modelach obu typów węglarek, wykorzystywane było to samo podwozie, tylko w Villachach montowano dodatkowe podciągi, zaś w Klagenfurtach zostawały dziury. Pomimo tego można spotkać dwa, zupełnie różne podwozia, a dotyczy to obu typów wagonów. Przypuszczalnie pierwsza forma się zużyła i po jakimś czasie wykonano nową, co poskutkowało odmiennym wyglądem. O ile oba moje Villachy mają to samo podwozie (wcześniejsze), o tyle w Klagenfurtach mam oba warianty.

Piko-N_Kla-1f.jpg


Na powyższym zdjęciu: z lewej wariant wcześniejszy, a z prawej, późniejszy. Widać tu zupełnie inne odwzorowanie wyglądu maźnic, piór resoru i jego zawieszenia, a także pozostałych elementów, ze zderzakami włącznie.
 
Ostatnio edytowane:

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.306 23 0
Kilka fotek modelu lokomotywy E 189-213 ERS "Linked by Rail", firmy Trix, nr kat. 16894. Oryginał do dzisiaj (już od czterech lat!) można spotkać na trasie E20.

ALA_2018_11c.jpg


ALA_2018_11d.jpg


ALA_2018_11e.jpg


ALA_2018_11f.jpg
 
Ostatnio edytowane:

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
Uzupełniam wątek o dwa polskie wypusty Trixa, które wyszły bez rocznego opóźnienia ;)
Generalnie poza oznaczeniami/malaturą różnią się wyłącznie wózkami.
DB Schenker Rail SpedKol Sp. z o.o. (rejestracja PKP Cargo) - 2017 rok.
DSCF6151_PKPC_a.jpg


DSCF6153_PKPC_b.jpg


PCC Rokita S.A. (rejestracja PCC Rokita) - 2018 rok.
DSCF6144.JPG


DSCF6145_PCCR_b.jpg

oraz na zakończenie obie z ludmiłą EWR
DSCF6175_full.jpg
 
OP
OP
Alex D

Alex D

Znany użytkownik
Reakcje
310 2 0
Szkoda, że firma Fleischmann nie postarała się trochę lepiej odwzorować polski wagon. Można było zamontować wózki jak w starszej wersji (odpowiednik 25TN), zamiast niemieckich (1XT).
Teraz pozostaje poczekać na węglarki.
 

Podobne wątki