• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne w dniu 26/04/2018 od godz. 0:00 z powodu migracji na nową platformę sprzętową

Polska w skali 1:160 - modele oryginalne, konwersje itp. ;-)

techno

Aktywny użytkownik
#81
Rozmawialiśmy już kiedyś o tych wagonach i fakt, musiałem pójść na głęboki kompromis, bo póki co na budowę od zera mnie nie było stać a sam na pewno bym się tego nie podjął. Zabawne jest to, że sytuacja z tymi wagonami jest dość podobna do BWE Fleischmanna, gdzie zgodny z rzeczywistością to na pewno był restaurant :)
Co do różnic między jedynką a dwójką, to poza malowaniem różnią się układem wnętrza ;)
Ja tam jestem zadowolony, bo chodziło o efekt, jaki robi cały skład, a pojedynczych wagonów z takimi brakami to żal malować.
 
OP
OP
Alex D

Alex D

Aktywny użytkownik
#83
Jest dobrze pojawiły się kalki na cysternę EVA:
http://www.kalkomanie.com/kalkomanie-1/1-160-n-9?product_id=1095
Szkoda że bez tablic.
Przydałyby się jeszcze kalki z samymi napisami Lotos na gotowe Trixy GATX
[DOUBLEPOST=1501760397,1501759981][/DOUBLEPOST]Przy okazji zauważyłem niekonsekwencję TRIXA.
Długość jaka widnieje na cysternach:
- 16,92m DEC,
- 16,11m EVA,
- 17,0m GATX,
- 16,74m Vascosa!
A przecież to te same wagony o długości 105,75 mm.
 

CoCu

Znany użytkownik
#84
Wszystko może być w porządku, gdyż możliwe że ten wagonik za każdym razem udaje inny typ wagonu w oryginale, zaś oznaczenia są zgodne z oryginałem.
 

techno

Aktywny użytkownik
#87
Takie znalezisko ze strony sklepu Vasutmodell:



Fleischmann 8212018 - Set trzech węglarek, który miał się pojawić w 2011 roku (pewnie wraz z kwasiarką do kompletu z naszym czajnikiem).

Domyślam się, że ten zestaw nigdy nie został wydany, ale czy ktoś mnie w tym utwierdzi? :)

Edyta: znalazłem - został zdjęty z planów 2011.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#90
Jak narazie całkowita przerwa. Brak czasu i weny na takie roboty.Może z nastaniem zimnych i długich wieczorów będzie jakaś okazja coś podłubać ;)
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#91
^^ Jak tam Twoje N-kowe prace? Coś z tego wyszło, czy wakacje posłużyły do tego, do czego służyć powinny? :D
Jak wiesz ostatnio trochę nabrały tempa ;)
Mogę pokazać na razie próbny wydruk budy
04-SU46-próbny wydruk.jpg
oraz podzielić się informacją że poszła do druku rama, która ma za zadanie zaadoptować napęd od BR 119 Brawy pod budowę SU46 :)
Podwozie ma miejsce przewidziane na balast (żółty kwadrat) oraz na głośnik (fioletowy kwadrat).
03-SU46-rama.jpg

Więcej coś więcej w wątku który specjalnie założę dla tej lokomotywy. Teraz czekam na próbne wydruki samej budy w skali 1:220. Inny wydruk na foto poniżej.
mod 07.jpg
Jak tylko elementy do mnie dotrą to się podzielę wrażeniami.

W paczce też będą wydruki wózka 1XTa, aby je porównać z tymi od kolegi Mariomodelario :)
 

techno

Aktywny użytkownik
#92
Pamiętacie ten set z Warsem Trixa, co to teoretycznie będzie wysyłany od 28.12 ?

Na FB Minitrixa znalazłem zdjęcie z lutego, na którym ten wagon widnieje. I nie jest to zdjęcie z katalogu ;)

 

Stoker

Nowy użytkownik
#93
Witam !

To i ja się pochwala swoimi nabytkami. Oczywiście to nie moje dzieła, ale dzięki zakupom na Allegro stałem się ich właścicielem:

- Pt47-65 z DeAgostini - przerobiona na jeżdżącą. Zastosowano podwozie parowozu od Arnolda. W tendrze powstała nowa rama i zamontowano na niej ruchome osie. Niestety nie jestem w stanie określić właściwościowi jezdnych tego "tworu" - parowóz jest za długi na moje łuki. Jeździ tylko ok. 1 metra po prostej.

- wagon drugiej klasy także od Arnolda - raczej to nie produkt fabryczny tylko przeróbka przy użyciu kalkomanii.

- wagon bezprzedziałowy serii Bh od Matu.

DSC_5788.JPG

Paweł
 

Stoker

Nowy użytkownik
#98
Poza Pt47 mam jeszcze kilka parowozów i wagonów oraz 2 disle. Ogólnie zbieram zasadniczo tylko to co jeździło w Polsce. W zbiorze są następujące nie przebudowane parowozy:
- Tp4 (niemiecki BR55)
- Ok1 (niemiecki BR38)
- OKl2 (niemiecki BR64)
- Oi2 (niemiecki BR24)
- TKi3 (niemiecki BR91)
- Tr7 (niemiecki BR56)
- TKt3 (niemiecki BR86)

Do tego 2 szt. Ty5, 1 szt. Pt47, 1 szt. BR52, (polski Ty2), 1 szt. BR03 (polski Pm3) o "Ludmiła" BR232- dołączane do gazetek wydawnictw DeAgostini i Amercon - ale w sumie tego o modeli nie zaliczam chociaż mam do nich sentyment bo od nich zaczęła się moja przygoda z N-ką.

Z "polskich" maszyn mam fabrycznie nowy, wspomniany już tu na pierwszej stronie wątku TKp1 od Fleischmann'a (czy ktoś też ma problemy ze spadającym z prowadnicy krzyżulcem ??) oraz Pm2 zbudowaną na bazie BR01 TRIXa (niestety z tym samym problemem co Pt47 - brak możliwości jazdy po łukach R = 228,2 mm). Z pracujące disle reprezentuje tylko "gagarin" ST44 zbudowany na bazie swojego niemieckiego odpowiednika - poprzedni właściciel rozpoczął jego malowanie na barwy PTKiGK Zabrze, ale ostatecznie tego nie skończył.

Z wagonów poza tymi dwoma na zdjęciu z Pt47 mam jeszcze 2 piętrusy Bdhpumn w malowaniu PKP (fabryczne), "Bipę" w wersji 2 i 4 członowej (jednak DR, druga pomalowana na szaro bez oznaczeń), dwuosiowe Bi oraz kilka towarowych 2 i 4 osiowych (w tym także przeróbki na PKP oraz prawdopodobnie fabryczne).

Jest jeszcze jeden skład - ale powiedzmy z "innej bajki" - może jutro wrzucę jego fotkę.

Póki co moja Pm2. Być może wkrótce wrzucę foty także innych modeli.

Paweł
DSC_8466---Kopia.jpg
 

Stoker

Nowy użytkownik
#99
Jest jeszcze jeden skład - ale powiedzmy z "innej bajki" - może jutro wrzucę jego fotkę.
To teraz o tej "innej bajce". Czasami, gdy nudzi mi się N-ka na tory wyjeżdża skład HOe z Minitreins'u. Dość popularny w Polsce parowóz HF ciągnie tender, dwa wagony osobowe, platformę z burtami i kryty. Ostatnio dokupiłem do nich jeszcze platformę bez burt i parę wózków kłonicowych na których zamocowałem konar drzewa w odpowiedniej skali. Z racji, że Minitreins wyprodukował swój zestaw nie do końca zgodnie ze skalą (oryginalnie kolejka o szerokości 600 mm powinna w skali H0 poruszać się po torze od Z-tki a nie N-ki) mogę sobie nim pohasać na swojej eNkowej makiecie. Na zdjęciu widać jeszcze model statyczny - parowóz Orenstein & Koppel nr 531 z Cukrowni Nakło (oryginał można obecnie oglądać w Muzeum Kolej Wąskotorowej w Wenecji k./Żnina) wykonany akurat prawidłowo na tor od Z-tki (musi więc stać na podkładach).

Paweł
DSC_2925.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W
Tabor N 14
X
Tabor N 0
Tabor N 22
Tabor N 1
A
Tabor N 11

Podobne wątki