• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 30 5
Chyba Koledze @michu88 chodziło o zieloną ET21-345:niepewny:
Faktycznie - mea culpa. Czytałem w drodze na zakupy i nie spojrzałem w pośpiechu na cytowany wpis.
Zgadza się, chodziło mi o zieloną 345. Przejrzałem zdjęcia i oryginał miał podwójne ślizgi typowe dla PKP Cargo, a był w zielonym malowaniu z naniesionym numerem EVN. Piko zrobiło pantografy że ślizgiem typowym dla PKP Cargo, które zamieściło w miniaturach ET22-854 oraz EU07-336, więc jeden problem odpada. Kwestia doboru okresu, z którego maszyna byłaby odwzorowana. W związku z tym byłaby to najpóźniejsza możliwa wersja w malowaniu PKP, gdyż żadna z tych lokomotyw nie została pomalowana w barwy typowe dla PKP Cargo, a przewoźnik miał je na stanie. I co ciekawe, jeśli dobrze kojarzę, nie było jeszcze takiego modelu, który byłby modelem odwzorowanym w późnej epoce VI tzn. z naniesionym numerem EVN (jedynie przychodzi mi do głowy EP07-442 od Schlesienmodelle), a miał malowanie jeszcze typowe dla PKP. I w mojej ocenie tu jest pewna nisza dla producentów.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.051 141 7
Czyli podsumowując, czy ktoś wie kiedy zamontowano podwójny ślizgacz i dodano nr EVN w ET21-345? Próbuję odgadnąć okres, w którym jest odwzorowany model. Wiemy, że ostatnia rewizja była 30.04.2008 i w wyniku tej rewizji lokomotywa otrzymała między innymi "biały pasek". Ale czy w wyniku tej naprawy zamontowano podwójny ślizgacz i numer EVN - tego nie wiemy. Na ilostanie są od razu zdjęcia z 2016 roku i tam już lokomotywa ma te elementy. Czyli musiało to nastąpić gdzieś pomiędzy 2008 a 2016, ale kiedy dokładnie?
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.501 37 4
@Rozjazd, patrząc na fotki, zawęziłbym ten czas do 2013-2014.
Na poniższym foto, z 2012 ma już podwójny ślizgacz, natomiast brak numeru EVN
FLICKR
Patrząc po innych fotkach na owym portalu, w 2013 jeździ dalej bez EVN
FLICKR
No i trafiamy na foto z 2014, gdzie EVN już jest:
FLICKR
Może to coś wyjaśni? Nie przeglądałem wszystkich fotek odnośnie ślizgaczy, ale polecam rzucić okiem bardziej doświadczonym kolegom. Zapewne uda się coś wypatrzeć.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.051 141 7
@Rozjazd, patrząc na fotki, zawęziłbym ten czas do 2013-2014.
Na poniższym foto, z 2012 ma już podwójny ślizgacz, natomiast brak numeru EVN
FLICKR
Patrząc po innych fotkach na owym portalu, w 2013 jeździ dalej bez EVN
FLICKR
No i trafiamy na foto z 2014, gdzie EVN już jest:
FLICKR
Może to coś wyjaśni? Nie przeglądałem wszystkich fotek odnośnie ślizgaczy, ale polecam rzucić okiem bardziej doświadczonym kolegom. Zapewne uda się coś wypatrzeć.
Wielkie dzięki, model PIKO reprezentuje zatem maksymalny przedział czasowy od 30.04.2008 do 02.12.2012 (data pierwszego zdjęcia). Cały czas zatem poszukiwana informacja to kiedy zamontowano podwójny ślizgacz.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
794 89 3
Dziękuję, za odpowiedź. W takim razie musiało być jakieś odstępstwo. Pamiętam w 2012 te wszystkie "żaby" po których trzeba było biegać po odblok PR do szafki NN, a w 2013 na nowych ślizgaczach jeździło się już wysokim prądem bez wyłączania jazdy.
 

rewident85

Nowy użytkownik
Reakcje
11 13 6
Niestety, PIKO kolejny raz zrobiło niemiłą niespodziankę:( W katalogu był zaprezentowany ET21-20.

Zobacz załącznik 1071712
Niestety zrobili nas w konia..ET21-20 o wiele lepiej wygląda, ma lepsze malowanie i naklejkę o zatrudnieniu rewidentów i ustawiaczy...Tym bardziej, że taką pokazali a teraz sobie sami zmienili...Nie ładnie, tak to jest jak ma się większość rynku że się robi z nami co chce. Ja bardzo chciałem tą kupić a teraz po prostu zostaje mi to olać i wg jej nie kupić. Kasy wydam na inną firmę i kupię Orlena z ACME bo mnie wkurzyli taką zmianą.

PS. Oczywiście innym może się podobać to malowanie ale faktem jest to że sobie po cichu zmienili numer
piko-51614.jpg
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.100 129 19
faktem jest to że sobie po cichu zmienili numer
Rozumiem rozgoryczenie faktem, że nie został wyprodukowany model pokazany na fotografii, ale fakt jest taki, że producent nigdzie nie zapowiedział wyprodukowania modelu ET21-20, więc o żadnej zmianie numeru nie ma mowy. Przyznaję, że ET21-20 w tym wyglądzie/oznakowaniu jest ciekawy, ale podejrzewam, że wybór ET21-106 był podyktowany chęcią zaoferowania standardowo wyglądającej lokomotywy tego przewoźnika, która zainteresuje większą rzeszę klientów niż w przypadku tak wyjątkowo oznakowanej lokomotywy, jaką jest ET21-20 uwieczniona na powyższej fotografii.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.581 13 0
ale podejrzewam, że wybór ET21-106 był podyktowany chęcią zaoferowania standardowo wyglądającej lokomotywy
To dlaczego w zapowiedzi nie pokazali zdjęcia maszyny z numerem 106?
Dla mnie to wprowadzanie klientów w błąd.
Przecież doskonale wiedzieli jaki numer zostanie wyprodukowany.
Swoją drogą charakterystyczne zderzaki, ślizgacze pantografów, trąbki, raczej uniemożliwiłyby produkcję tego numeru przez Piko, chyba że poszliby na łatwiznę.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.824 108 12
Rozumiem rozgoryczenie faktem, że nie został wyprodukowany model pokazany na fotografii, ale fakt jest taki, że producent nigdzie nie zapowiedział wyprodukowania modelu ET21-20, więc o żadnej zmianie numeru nie ma mowy.
Niestety, PIKO kolejny raz zrobiło niemiłą niespodziankę:( W katalogu był zaprezentowany ET21-20.
Sorry Remku, ale nie kupuje tego. Bo czyż katalog PIKO to nie zapowiedz firmy PIKO?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.051 141 7
Owszem, zapowiedź i ta zapowiedź jest opatrzona opisem: Lokomotywa elektryczna ET21 CTL, ep. VI - nie ma mowy o konkretnym numerze inwentarzowym, prawdopodobnie dlatego, że nie był wówczas (w zeszłym roku przy ustalaniu programu) jeszcze wybrany.

Zobacz załącznik 1074633
To w takim przypadku trzeba było w katalogu, na zdjęciu umieścić taką informację: 'Zdjęcie ilustracyjne' albo 'Zdjęcie poglądowe'. I wtedy nie byłoby niedomówień.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.106 18 0
Wpis techniczny - niedługo zniknie.

Dyskusję nie na temat, a szczególnie dotyczącą polityki wydawnicznej producentów - to tam: Gadki-Szmatki. Tu nie.

Reszta poszła w niebyt.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki