• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozy niemieckie

D

Dariusz

Gość
#1
Az dziw, ze nikt nie zalozyl takiego tematu. Kupilem dzis pare starych zdjec z parowozami niemieckimi (wlasciwie to dostalem je za darmo jako bonus).
Przegladalem w sklepie zdjecia amerykanskie i znalazlem cos takiego:
1. Pruski parowoz T15. Niestety nie podano kiedy zrobiono to zdjecie.
2. BR05-002. Piekna lokomotywa. Zdjecie zrobiono w 1950 roku ale gdzie nie wiadomo.
3. BR03-193. Nie mam pojecia kiedy zrobiono to zdjecie.
4. BR61-002. To zdjecie zrobiono za czasow wodza ale kiedy nie pisze.
 

Załączniki

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
126 3 0
#4
A według mnie układ osi jest prawidłowy. 2 osie toczne na pierwszym wózku, 3 osie wiązane i jedna oś toczna na końcu.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#8
Odnośnie BR03-193 (wikipedia.de):
Die 03 193 erhielt eine weinrote stromlinienförmige Vollverkleidung und einen Tender 2'3 T 37 St, um die Baureihe 05 zu ersetzen
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.411 463 29
#9
Na zamieszczonym przez Dariusza zdjęciu z całą pewnością jest 03 193, jak słusznie stwierdzili koledzy jareksut i paziu1000000, a potwierdzeniem jest też cytat z wikipedii, podany przez kolegę OLFa. Była to jedna z kilku maszyn serii 03, na których w celach doświadczalnych zamontowano aerodynamiczną osłonę (w różnym stopniu osłaniającą parowóz). Spośród nich jedynie 03 193 dostała pełną osłonę, lokomotywa była sprzęgnięta z 5-osiowym tendrem.

Darek dziwi się, że dotychczas nie założono wątku poświęconego niemieckim lokomotywom. Moim zdaniem, zakładanie takiego ogólnego tematu nie bardzo ma u nas sens. Zdjęciami niemieckich parowozów moglibyśmy zapełnić forum bardzo szybko, są to sprawy w Polsce i Europie znane i szeroko dyskutowane. Myślę, że w razie potrzeby lepiej prowadzić odrębne wątki dotyczące konkretnych typów i serii, czego przykładem są choćby wątki dotyczące maszyn 01 (domniemany Pm1), czy TKh4 i TKh5, a z innych rodzajów trakcji - lokomotyw Köf, czy szybkobieżnych zespołów trakcyjnych SVT 137. Co innego fotografie z Ameryki - to jednak dla nas trochę egzotyka, ale dzięki Darkowi możemy zobaczyć bardzo ciekawe fotki, które większości z nas są bardzo mało znane.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#10
W nawiązaniu do 03 br , to w błąd wprowadza nie typowa otulina jaką rzadko spotykamy w serii BR03 ,a licząc osie 5 na tender ,wychodzi jedna toczna pod budką i wszystko wskazuje na serie 03 a nie jak sugeruje otulina 05.
Zakładaniu wątku o tematyce DRG ,DR,DB, rzeczywiście mija się z celem , fotek jest nieporównywalnie więcej niż rodzimego taboru, poza tym są ogólnie dostępne.
Chyba , że zawęzi autor do jakiego tematu np. otulinowane ,albo pancerne ........albo ,,gościnnie'' na ziemiach polskich
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
#11
- w 1945 roku trafiły do jakiegoś fortu wojskowego w USA jakieś niemieckie lokomotywy ,-Dariusz coś może masz na ten temat więcej niż jest?
-ciekawe eksponaty z tego co pamiętam między innymi kondensacyjny BR 52(jeśli się nie mylę (sić) :arrow:
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#12
Ta 03 193 dostała taką otulinę jak 05 bo była przeznaczona do pracy w planie 05 pomiędzy Berlinem i Hamburgiem. Do obsługi potrzebne były trzy parowozy a 05 były tylko dwie, trzecia z kabiną z przodu przyszła później i z powodu problemów z zasilaniem kotła pyłem węglowym nigdy się w ruchu nie liczyła i w latach 44/45 została "obrócona" i przebudowana na palenisko zasilane normalnym węglem.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#13
Hoart napisał(a):
- w 1945 roku trafiły do jakiegoś fortu wojskowego w USA jakieś niemieckie lokomotywy ,-Dariusz coś może masz na ten temat więcej niż jest?
-ciekawe eksponaty z tego co pamiętam między innymi kondensacyjny BR 52(jeśli się nie mylę (sić) :arrow:
o to ciekawy temat ,lecę po czarnego łokera z lodem........
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#17
wolfik napisał(a):
Trochę namieszałem ale za to zrobił się fajny temat odnośnie tej 03. I kilka ciekawostek wyszło na jaw.
To ja namieszalem troche niechcacy. Watek rzeczywiscie powinien miec inny temat (niemieckie parowozy maloseryjne i eksperymentalne)
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#18
nie dulczyć, robi się fajnie, forum ożyło........
ach ten kondens, z białymi bandażami , szkoda ze bez polskich orłów, ten lakierek ...............
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#20
Po wojnie Amerykanie zabrali jednego kondensloka 52 2006 i eksperymentalną 19 1001 z indywidualnym napędem osi. Układ osi miała 1Do1 i osiem cylindrów pracujących po dwa w układzie "V" na jedną oś. Oba parowozy trafiły do Fort Monroe w Virginii w marcu 1946 roku. Oba byly czynne ( 19 1001 została przed transportem wyremontowana w Niemczech). Potem zostały pocięte.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 51
Koleje innych krajów 3

Podobne wątki