• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozy niemieckie

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#29
- parowóz niemiecki BR 42 (Henschel) -na bardzo, ale to bardzo dziwnej dla "niego" imprezie i egzotycznej- ciekaw jestem , czy wie ktoś z zainteresowanych gdzie , kiedy i co to za okazja była ?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#34
Ten parowóz nie został wyprodukowany przez firmę Henschel &Sohn, to jest produkcja fabryki Esslingen.
-mam nadzieję ,że ta moja zła informacja odnośnie producenta 42 1597 zostanie mi wybaczona..
- okoliczność prezentowania lokomotyw 42 1597 i 19 1001 w USA w 1948 roku w Chicago to amerykąńskie targi kolejowe na okoliczność stu lat kolei w USA , a sens pokazania tych niemieckich lokomotyw ..hm ?

zdjęcie z http://www.rypn.org/forums/viewtopic.php?f=1&t=34268&start=60
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#36
To nie był parowóz turbinowy.
Eksperymentalnie parowóz ten posiadał indywidualny napęd na każdą z osi napędnych, po dwa silniki parowe na oś.
Był to, więc parowóz ośmiocylindrowy. Cylindry tych silników parowych ustawione były względem siebie pod kątem 90 stopni w układzie V.
Zestawy napędne nie połaczone były ze sobą wiązarami.
Jego układ osiowy oznacza się, wzorem lokomotyw elektrycznych, jako 1'Do1'.
Wydaje mi się, że można by też: 1'AAAA1', chociaż nigdzie takiego wzoru nie spotkałem.
Idea powstania takiego napędu zakładała, że małe tłoki, podobnie jak to jest w silnikach spalinowych, mogą wykonywać szybsze obroty wału wykorbionego, który poprzez przekładnie zębate i łącznik elastyczy napędzał oś napędną parowozu.

Sens pokazania tego parowozu w USA, wraz z parowozem serii 42, to chyba tylko jako ciekawostyka.

Jako ciekawostkę można też dodać, że ten parowóz firma H&S wyprodukowała pod numerem fabrycznym 25000.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#37
Oczywiście, masz rację. Rzuciłem okiem tylko na parowóz w otulinie i ... klepnąłem :( Przyznam szczerze, że nigdy się zbytnio nie interesowałem takimi eksperymentalnymi parowozami.
Teraz rzuciłem okiem na kilka zdjęć i widzę, że posiadał cylindry po stronie pomocnika na osi pierwszej i trzeciej, natomiast po stronie maszynisty na drugiej i czwartej.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
458 0 0
#38
To nie był parowóz turbinowy.
Eksperymentalnie parowóz ten posiadał indywidualny napęd na każdą z osi napędnych, po dwa silniki parowe na oś.
Był to, więc parowóz ośmiocylindrowy. Cylindry tych silników parowych ustawione były względem siebie pod kątem 90 stopni w układzie V.
Zestawy napędne nie połaczone były ze sobą wiązarami.
Jego układ osiowy oznacza się, wzorem lokomotyw elektrycznych, jako 1'Do1'.
Wydaje mi się, że można by też: 1'AAAA1', chociaż nigdzie takiego wzoru nie spotkałem.
Idea powstania takiego napędu zakładała, że małe tłoki, podobnie jak to jest w silnikach spalinowych, mogą wykonywać szybsze obroty wału wykorbionego, który poprzez przekładnie zębate i łącznik elastyczy napędzał oś napędną parowozu.

Sens pokazania tego parowozu w USA, wraz z parowozem serii 42, to chyba tylko jako ciekawostyka.

Jako ciekawostkę można też dodać, że ten parowóz firma H&S wyprodukowała pod numerem fabrycznym 25000.
Przy kacie rozchylenia cylindrow 90° znosiły się wzajemnie siły bezwładności tłoków w obydwu cylindrach. Takie parowozowe V8☺
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#39
dziś taki oryginalny sprzęg śrubowy zachował się u nas na ...
... parowozie Tr203-296, stojącym w Jaworzynie. Pochwalę się, że ten właśnie sprzęg znalazłem dawno temu na jednej bocznicy w Warszawie, a dostarczył go do Jaworzyny ojciec Kolegi, który akurat jechał do Jawora. Sprzęg zamontował Ryszard i parowóz już z tym sprzęgiem pojechał na wystawę na Dw. Świebodzkim.
Na zdjęciu Kol. Tomisława dobrze widać ten właśnie sprzęg.
http://www.polskieparowozy.pl/index2.php?desc=on&par=tr203-296
Tr203-296.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 51
Koleje innych krajów 3

Podobne wątki