Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Tutaj kilka fotek IK 280, jak widać jest klapa za ostatnią osią, więc przy spolszczaniu trzeba ją będzie szlifować, albo robić w barwach PKS,
to wtedy będzie można ją zostawić, bo tak miał podtyp 280.53 sprowadzany do naszych PKS-ów https://www.facebook.com/modellcarzenker/
Ciekawe pytanie, zwłaszcza w kontekście tego że jest to pierwszy model autobusu przegubowego w historii brekiny, to pokazuje doskonale skręt
na wschód firm modelarskich, czyżby "inżynierowie i lekarze" z bliskiego wschodu nie wykazywali zainteresowania modelarstwem?
Akurat ten ikarus był dosyć licznie tam reprezentowany.
Mi wystarczą ze dwa trzy biało czerwone, resztę bym potrzebował w późniejszym malowaniu. W każdym razie marzenie z zajezdnią staje się coraz bardziej realne.
Przy okazji mam pytanie. Wspomniałeś o żółtej kropce na tylnej klapie. Przypomniało mi się, że rzeczywiście takie były na Jelczach i Autosanach z PKSu. Czy one miały jakieś specjalne znaczenie (np. rodzaj paliwa lub oleju), czy to tylko dla "urody"?
Chciałbym ogłosić, że najprawdopodobniej udało mi się rozwikłać zagadkę z żółtą kropką malowaną na tyle autobusów Taką kropkę posiadały autobusy należące do parku PKS. Autobusy bez kropki mogły posiadać takie samo malowanie jak PKS, ale należały do KSK, czyli Krajowa Spółdzielnia Komunikacyjna. Informacja została pozyskana od starszego pracownika PKS w Gorzowie Wlkp.
Tu znalazłem informacje o KSK: http://forum.transportnews.eu/viewtopic.php?t=6158
Chciałbym ogłosić, że najprawdopodobniej udało mi się rozwikłać zagadkę z żółtą kropką malowaną na tyle autobusów Taką kropkę posiadały autobusy należące do parku PKS. Autobusy bez kropki mogły posiadać takie samo malowanie jak PKS, ale należały do KSK, czyli Krajowa Spółdzielnia Komunikacyjna. Informacja została pozyskana od starszego pracownika PKS w Gorzowie Wlkp.
Tu znalazłem informacje o KSK: http://forum.transportnews.eu/viewtopic.php?t=6158
Dzięki Tomku za rozwiązanie zagadki. Kilka razy próbowałem poruszać ten temat i nie spodziewałem się że rozwiązanie może być tak proste.
Ze spółdzielczych komunikacji w Polsce pamiętam też całkiem dobrze prosperującą zamojską "Autonaprawę". Kupowali autobusy z demobilu, remontowali i obsługiwali nimi swoje regularne linie. Firma istniała jeszcze do niedawna.
Błędów zapewne nie poprawią, zatem zostanę przy opcji odbarwiania i przerabiania dotychczasowych Skód na PKSy zeby mieć porządne modele. Nie zmienia to faktu że te pewnie wezmę do mojej kolekcji dwóch zabytków.
Tak, fajnie, że będą miały typowo Jelczowe reflektory, fajnie, że będzie biało niebieski PKS-owy, niefajnie, że akurat ten będzie miał kapsle zamiast trilexów.
No zdecydowana większość była na trilexach, chociaż też mogli dać koła od ciężarówek Skoda 706, które już produkują i które idealnie pasują do tych modeli bo w jednym już założyłem. No ale i z takimi kapslami się zdarzały w PKSie chodź pewnie to pojedyncze sztuki.