• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowa lokomotywa na polskich torach

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#61
mauser napisał(a):
Podcięte obrzeża w środkowej osi wózka to standart tylko nie apmiętam jak tem profil się nazywa. A co do tych skrzyń z akumulatorami to jest tak że są za długie żeby być po jednej stronie lokomotywy wię umieszczone są po jednej na każdą stronę i po jednym zbiorniku powietrza a pomiedzy akumulatorami i zbiornikami powietrza jest zbiornik paliwa, więc moje pytanie jest akualne gdzie znajduje się sprzęg międzywózkowy i gdzie jest miejsce dla "konia"??
Nie musi być "konia", może być rozwiązanie jak w EU07 czyli sprzęg międzywózkowy podwieszony na amortyzatorze pionowym. Koń jest tylko na EP09 i spełnia inne zadanie.
Służy on do przeniesienia sił wzdłużnych z wózków na pudło, a jak zauważysz w dokumentacji amortyzator sprzegu wisi nie majac kontaktu z "koniem". Tylko ramiona sprzęgu niejako wspierają się na ślizgach zamocowanych do "konia".

Nie w każdym wózku trzyosiowym lokomotywy środkowy zestaw musi mieć podciętą obręcz (przykładowo TEM-2, ST44) zamiast tego stosuje się przesów poprzeczny środkowego zestawu z nastawiaczami powrotnymi w maźnicach.
Profil ten to AC10 zgodnie z normą kolejową określającą zarys obrzeży obręczy.

Pozdrawiam.
 

Hornet

Aktywny użytkownik
Reakcje
21 0 0
#62
Meggido napisał(a):
SU46 MA sprzęg miedzywózkowy dyszlowy. A Byki jedynie 1001 i 1002 zostały FABRYCZNIE wyposażone w sprzęgi międzywózkowe oraz zostały w nich wprowadzone inne zmiany.
ŚK 11/2006
"Próby ze sprzęgiem były prowadzone już w latach 70., między innymi w lokomotywach: ET22-319,143,404 na linii Kraków-Zakopane.Badane były różne rozwiazania, zarówno wzorowane na lokomotywie EU07, jak podobne do stosowanego obecnie, które później uzupełniono dodatkowym amortyzatorem poprzecznym. W urządzenia te wyposażono standardowo wszystkie lokomotywy 201E produkowane w Pafawagu od początku 1982 roku, ale już po kilkunastu miesiącach dalszy montaż został wstrzymany, a założone sprzęgi - zdemontowane. "

Tak więc nie tylko 1001 i 1002 miały fabryczny sprzęg.

A kolego Mauser też ma racje, bo jak jest napisane w tym samym numerze w i połowie lat 90 sprzęgi otrzymało 26 belkowców (przy modernizacji) oraz 200 nowszych lokomotyw. Akcja ta też została zaniechana. Jak widać są jeszcze jakieś "niedobitki".

ZTCP to więcej na ten temat jest w numerze ŚK w którym jest trzecia część opisu ET22. Ja tego numeru nie mam.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#63
Tak, w tym temacie....Przed chwilą mignęła mi ET21 z taurusopodobnym e-lokiem na haku w kierunku Gdyni. Lokomotywa była szaro-czarna z żółtym napisem V-max 325...Co to za cudak? Może już ściągają tabor na Trako?
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#66
Jak obiecałem przedstawiam zdjęcia ET22 ze sprzęgiem międzywózkowym.
Numer lokomotywy, żeby nie było że fotomontaż, na dole widać rury sprzęgu.

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/IMG_4218.jpg

I zbliżenie sprzęgu.

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/IMG_4217.jpg

I gniazdo mocowania przęgu na wózku

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/IMG_4215.jpg

Wieszak sprzęgu z jednej strony

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/IMG_4214.jpg

i z drugiej strony

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/IMG_4216.jpg

Gniazdo łączenia sprzęgu

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/IMG_3435.jpg

i zbliżenie

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/IMG_3434.jpg

Mocowanie sprzęgu do wózka

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/IMG_3432.jpg

Sprzęg zostanie w ramach naprawy rewizyjnej zdmontowany, sprawdzony czy gdzieś nie popękał a potem ponownie zamontowany, i lokomotywa pojedzie do odbiorcy.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#68
Sprzęg międzywózkowy poprawia wpisywanie się wózków lokomotywy w łuki, a w przypadku lokomotywy ET22 chodziło jeszcze o mniejsze zużywanie się obręczy i zmniejszenie efektu "prostowania łuków". Wprowadzenie sprzęgów niewiele zmieniło więc zaprzestano tej modrnizacji.
 

Podobne wątki