• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowa lokomotywa na polskich torach

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#23
No dobra z tym numerem to dałem plamę. Ale dalej obstawiam za dzierżawą bo taka lokomotywa kosztuje jakieś 15 milionów euro. A dzierżawa dużo mniej i o naprawy rewizyjne nie trzeba się martwić. W Polsce wymagany jest elektromagnes typu ELM-2 a tam go nie ma.

"grzać z bruttami po 4000 ton 120 km/h po całej Europie"

Fajnie ale z tymi wagonami nie pojedziesz więcej niż 90 km/h. :D
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#25
Bo to są wagony towarowe przystosowane do prędkości maksymalnej 90 km/h a lokomotywa z 4000 ton wyciągnie najwyżej 70 km/h, a 120 osiągnie mając na haku poniżej 2000 ton. Po prostu taką ma charakterystykę ruchową. Nasz byk (ET22) może osiągnąć 120 mając na haku nie całe 650 ton a z 3100 tonami najwyżej 70km/h i tak samo jest iw tym przypadku. Niestety, dlatego jeździ się wolno ale z dużym ładunkiem, no i tak jak to robią prywaciarze bierze się jeszcze coś na po pych np. TEM-2.
 

miki

Użytkownik
Reakcje
7 0 0
#28
mauser napisał(a):
Bo to są wagony towarowe przystosowane do prędkości maksymalnej 90 km/h a lokomotywa z 4000 ton wyciągnie najwyżej 70 km/h, a 120 osiągnie mając na haku poniżej 2000 ton. Po prostu taką ma charakterystykę ruchową. Nasz byk (ET22) może osiągnąć 120 mając na haku nie całe 650 ton a z 3100 tonami najwyżej 70km/h i tak samo jest iw tym przypadku. Niestety, dlatego jeździ się wolno ale z dużym ładunkiem, no i tak jak to robią prywaciarze bierze się jeszcze coś na po pych np. TEM-2.
To są wagony zbudowane specjalnie dla firmy Freightliner Polska serii Eamnoss (hak 1350 kN choćby) a sam lok wyprzedza byka o lata świetlne

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ode=search
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#31
Dobra rozwiązania konstrukcyjne są o wiele nowsze ale tak, dopuszczelny nacisk pojedyńczej osi na tor kolejowy wynosi do 20 ton, a to daje łączną masę wagonu z ładunkiem 80 ton an ten parametr który podajesz 1350 kń to jest dopuszczalne obciążenie haka wagonu. Jeśli chodzi o to że ta lokomotywa jest o wieki lepsza od byka to masz rację. Wiadomo, że głównym elementem lokomotywy dislowskiej jest tyrbozespół i sześc silników trakcyjnych ale moc lej lokówki to 2,2 MW , a moc byka to 3MW, więc chyba trochę więcej, ale dalej, niwiem jakie są silniki na "66" (asynchroniczne czy szeregowe) ale patrąc na szawkę rozdzielczą sądze że prądu stałego znaczy szeregowe czyli rozwiązanie bardzo tradycyjne i niezawodne, czyli mamy taki sam rodzaj silników trakcyjnych jak na byku, ale byk ma zasilanie z trakcji i momętem steruje się za pomocą klasycznego nastawnika z kierownicą i oporów rozruchowych, a w "66" za pomocą komputera, który steruje silnikiem spalinowym i wzbydzeniem prądnicy. Powiem krótko lokomotywa świetna ale ET22-2000 też ma nastawnik komputerowy, więc można go porównac z "66", a schemat pracy obwodu głównego na "2000" pozostał ten sam co na ET22, więc moc też jest taka sama, znaczy 3MW , a zatem dalej jest to więcej niż na "66", a i początkowa siła ciągu o ile mnie pamięc nie myli na byku wynosi 430 kN, a na "66" 409kN, a to też więcej. Czyli nasz stary byk mimo że jest starszy o całe wieki to jednak jest silniejszy. Przynajmniej w Polsce. Nawet EP09 ma moc silników 2,9MW tylko że to jest lokomotywa pospieszna, ale Anglik ma równe 2MW, więc bardziej pasuje na porównanie z "66".
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#32
Przedstawiłem ostatnio lokomotywę BR189 i teraz podam trochę danych :

moc:
dla sieci AC 15kV 16,7 Hz, AC 25kV 50Hz to 6MW
dla sieci DC 3kV 4,2MW.
zainstalowana: 6,4MW.

maksymalna siła pociągowa 300kN

maksymalna siła pociągowa ciągła:
dla AC 15/25 kV to 270 kN przy 85 km/h
dla DC 3kV to 270 kN przy 80 km/h
dla DC 1,5kV to 270 kN przy 54km/h

prędkość maksymalna 140 km/h
 

miki

Użytkownik
Reakcje
7 0 0
#34
mauser napisał(a):
Czyli Byk vs 66. Otóż z punktu widzenia przewoźnika towarowego nie ma żadnego porównania. FPL ładuje 4000 ton dajmy na to węgla i 66 śmiga sobie dajmy na to do ....praktycznie po całej Europie aż po Pireneje (nie licząc wschodu). Ma w d.... system zasilania trakcji i te pe (bo ta lokomotywa ZTCW jest dopuszczona do ruchu wszędzie).
Za to Byk nie wytknie rekiniego nosa poza Kaczykistan bo z tego co wiem jest najbardziej niszczącym szyny sprzętem mimo mniejszego nacisku na oś niż 66 i Czesi odprawiali jakieś mega szopki zanim warunkowo pozwolili chyba jednemu egzemplarzowi na wjazd na swoje tory i to zdaje się pod bardzo restrykcyjnymi warunkami. Czyli generalnie nie ma czego porównywać..... :D
 

aqws9

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#35
miki napisał(a):
jednemu egzemplarzowi na wjazd na swoje tory i to zdaje się pod bardzo restrykcyjnymi warunkami.
Ogólnie Czechoslovakia odstawia jakieś szopki... nie dalej jak 0,5 roku temu zablokowali osobówkę Katowice-Rybnik-Ostrava... nie jestem pewien ale też prowadzony przez Byczka z Bip...wagonami...
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#36
No to macie przestarzałe informację, bo na tory czeskie mogą wieżdża wszytkie byki wystarczy że zostaną odpowiednio dostosowane w systemy bezpieczeństwa, do czech mogą jeżdzic też epok. A z bykami jest taki problem, że są to lokomotywy o dużej mocy a czeska trakcja niezabardzo znosi pobór tak dużego prądu i dlatego każdy wiazd musi byc odpowiednio wcześniej zgłoszony. A jeśli chodzi o moje porównanie to mogę porównac "66" z jakąś polską spalinówką, tylko czy ma to sens. Cała uniwersalnośc tej lokomotywy polega na tym że jeździ na ropę i nie potrebuje trakcji, a systemy bezpieczeństwa bardzo szybko się zakłada, kwestia kilku dni i polskie spalinówki też można tak wyposażyc, więc też mogły by śmigac aż po pireneje.
Ale ta "66" pięknie się prezentuje.
 

keylan

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#38
aqws9 napisał(a):
miki napisał(a):
jednemu egzemplarzowi na wjazd na swoje tory i to zdaje się pod bardzo restrykcyjnymi warunkami.
Ogólnie Czechoslovakia odstawia jakieś szopki... nie dalej jak 0,5 roku temu zablokowali osobówkę Katowice-Rybnik-Ostrava... nie jestem pewien ale też prowadzony przez Byczka z Bip...wagonami...
a co to jest Czechoslovakia? istniała Czechosłowacja kiedyś dawno temu w komunizmie ale potem się kraik rozpadł na Czechy i Słowację...
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 9 2
#39
Byków problem, to wózki, a nie pobór prądu. Nie rozpowszechniać tu proszę wieści dziwnej treści. ;) Powód ten sam, dla którego jeździć nie mogą po trasie zakopiańskiej.
 

Podobne wątki