• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje małe modelarstwo

OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#25
Tak jak kolega Andrzej Harassek napisał,są to wózki trzyosiowe,takie same, jakie są w tej platformie firmy Kiss. Ponieważ nie mogę nabyć samych wózków, to wyjąłem te wózki z dwóch platform, lecz aby wykonać tę czynność to musiałem usunąć ten zestaw kołowy środkowy. Wróci on na swoje miejsce po zakończeniu prac montażowych. I tak brakuje mi jeszcze 4 szt wózków. Na razie czekam na wykonanie dzwigarów, które są u frezera, a będą wykonane z płaskownika aluminiowego 20 na 40.Teraz wykonuję boki utrzymujące ten transformator w pozycji dziobowej. I można tak powiedzieć, że będę konstruktorem tego wagonu. Nie mam żadnych planów, wszystko to co wykonuję jest podpatrzone z filmików umieszczonych w internecie.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#29
Prace powoli posuwają się do przodu. Płaskowniki zostały przycięte na wymiar, teraz będą wytrasowane i z powrotem wrócą do frezera. Burty zostały nacięte i zamontowane płaskowniczki. Następnie wywierciłem otwory, nagwintowałem oraz ten płaskownik.wkręciłem śruby które umocowały ten płaskowniczek. Wykonałem również końcówki burt,zostały one sfrezowane o 1 stopień tak, aby burty zwężały się ku końcowi.
Zdjęcie-0440.jpg
Zdjęcie-0441.jpg
Zdjęcie-0442.jpg
Zdjęcie-0443.jpg
Zdjęcie-0446.jpg
 

Załączniki

OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#31
W sobotę popracowałem na frezarce i dzisiaj przedstawiam efekty mojej pracy, wyrównane burty, wyfrezowane górne części dzwigarów. Dolne części dzwigarów też będą wyfrezowane aby zmniejszyć ich wagę, jednocześnie zachowując ich sztywność. Zamontowałem końcówkę do burt,skręciłem śrubami i wyszło mi takie coś, co przedstawiam na zdjęciach. Nie jest to jeszcze wagon taki, jaki ma być, ale powoli nabiera wyglądu wagonu specjalnego. Dużo pracy jeszcze mi zostało do wykonania, ale ta praca sprawia mi przyjemność, po prostu lubię to moje małe modelarstwo.
Zdjęcie-0510.jpg
Zdjęcie-0513.jpg
Zdjęcie-0515.jpg
Zdjęcie-0516.jpg
Zdjęcie-0538.jpg
Zdjęcie-0536.jpg
Zdjęcie-0537.jpg
Zdjęcie-0541.jpg
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
#32
Byłem nieco sceptycznie nastawiony do Twojego projektu, ale widzę, że niepotrzebnie, bo wygląda zacnie. Jak rozwiążesz czołownice na wózkach?
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#33
Jeszcze nie wiem, czekam na zderzaki i sprzęgi oczkowe, jak je otrzymam, to wtedy będę się nad tym problemem zastanawiał. Te dzwigary też nie są jeszcze skończone, sam chciałem sobaczyć jak to wygląda po przymierzeniu do wózków, zmierzyć odległość od końca burty do odbojnic na transformatorze, aby wykonać odbojnice do burt, oraz ile mm jest przerwy pomiędzy dolną częścią dzwigaru, a spodem poprzeczki łączącej burty. To jest dopiero jedna sekcja tego wagonu, jeszcze nie skończona, teraz będę wykonywał część drugą.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#34
Zdjęcie-0644.jpg
Zdjęcie-0647.jpg
Zdjęcie-0659.jpg
Zdjęcie-0624.jpg
Zdjęcie-0627.jpg
Zdjęcie-0638.jpg
Zdjęcie-0628.jpg
Zdjęcie-0622.jpg
Dostałem długo wyczekiwaną przesyłkę, była w niej jedna budka hamulcowa bez tylnej ściany oraz tylko jeden wózek, a ja potrzebuje dwóch, do mojego wagonu osobowego, który to wagon ma być miejscem przebywania załogi w czasie transportu transformatora energetycznego. Zamontowałem też poprzeczki usztywniające burty zrobione z pręta al. o średnicy 7 mm. Przygotowałem również dwuteowniki, będą one podparciem dla tych kwadratowych wsporników na których będzie opierał się cały ciężar transformatora wraz z ciężarem burt. Nie otrzymałem zamówionych zderzaków, czekam więc dalej na następną przesyłkę.
 
Ostatnio edytowane:

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
#35
Przyjrzalem sie mocniej rysunkom wagonu NORCA 24 i Twoj wagon jest mocno uproszczony. Moze sie nie wpasowac w skrajnie makiet.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#36
Też tak myślę, ale on będzie więcej stał niż jeżdził, no chyba że po prostych odcinkach. Przy długości wagonu z ładunkiem54 mb, co w skali 0 daje 120 cm, to przypuszczam że i Twój wagon w skali 1 którego długość będzie wynosić prawie 170 cm też nie za bardzo będzie wchodził w łuki. Na forum Konrada jest zdjęcie wagonu Norca 32, robi wrażenie, ale też tylko stoi. Zgadzam się z Tobą, mój wagon jest naprawdę bardzo uproszczony, a i tak buduję go tak długo. Ja nie potrafię budować od podstaw, według planów, rysunków. Wykonać 8 szt. wózków, to jest dla mnie nierealne zadanie. Ale Ty sobie z tym poradzisz, oglądałem Twoje prace, naprawdę robią wrażenie. Tak więc kibicuję Ci, abyś przystąpił do realizacji tego projektu. Mam też nadzieję na relację zdjęciową z postępu prac tej budowy.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
#37
Wlasnie konstrukcja wagonu umozliwia przejscie przez luki z zachowaniem skrajni budowli. Tego nie wiedzialem. Mozliwe jest przesuwanie boczne ladunku na obu koncach, i to niezaleznie i unoszenie ladunku, na czopach skretu i na dziobie.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#38
Ale tylko o 300mm w jedną lub drugą stronę. Więc w modelu to przesunięcie nie będzie za bardzo widoczne. Podniesienie ładunku z tego co pamiętam to wynosi 250 mm.