• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje małe modelarstwo

#1
Witam.Jestem nowym użytkownikiem forum. Chciałbym się przywitać ze wszystkimi koleżankami oraz kolegami z tego forum. Modelarstwem kolejowym interesuję się od 1967 roku. Posiadałem modele kolejek w salach N /TT/ Ho. Od 2000 roku posiadam modele w skali Om.Obecnie zbieram modele wagonów towarowych w skali O. Jednocześnie zbieram modele samochodów w skali 1/43 co łączy razem te dwie moje pasje.Jednocześnie próbuję też budować modele wagonów towarowych samodzielnie.
 

Załączniki

OP
OP
Jan Bednarczyk
#6
Dziś pokażę wagon osobowy kupiony w roku 1995 na giełdzie modelarskiej w Muzeum Techniki w Pałacu Kultury w Warszawie. Wagon był uszkodzony lecz udało mi się go naprawić. Chcę z niego zrobić wagon mieszkalny dla pracowników transportujących transformatory energetyczne.
20131002737.JPG
20131002740.JPG
20131002745.JPG
20131002743.JPG
 
OP
OP
Jan Bednarczyk
#11
Rozpoczynam prezentację budowy 2 szt. transformatorów energetycznych. Jeden będzie przewożony wagonem burtowym a drugi przez wagon członowy w systemie zawieszenia dziobowego. Do budowy użyję blachy aluminiowej o grubości 2 mm oraz kątownika aluminiowego 10x10, śróbek o łbie stożkowym 2mm o długości 5 do 12 mm oraz gwintowników 2 mm.Potrzebne będą również wiertła 1,5mm 2mm 3,5 -4 mm do poszerzania otworów aby schować łby śróbek. Długość transformatora to 203 mm, szerokość 63 mm. Wysokość transformatora jest jeszcze nie ustalona. Zdjęcia wrzucę póżniej ponieważ występuje jakiś błąd.
 

Załączniki

OP
OP
Jan Bednarczyk
#12
Dalsza część budowy transformatorów.Kątowniki zostały pocięte na odcinki o długości 20 mm, następnie zostały opiłowane aby nie kaleczyły rąk. Następnie w kątownikach zostały wywiercone po 2 otwory fi 1,5 mm.Kątowniki zostały przyłożone do krawędzi blachy-2mm w celu zaznaczenia otworów wiertłem 1,5 mm. Po wywierceniu otworów w blachach otwory w kątownikach zostały nagwintowane gwintownikiem 2 mm, następnie zostały przykręcone do blachy. Po przykręceniu wszystkich kątowników złożyłem je w całość i przymocowałem górne blachy do boków wiercąc otwory i je gwintując a następnie przykręciłem je śrubkami fi 2 mm. Załączam zdjęcia.
DSCF6869.JPG
DSCF6878.JPG
DSCF6871.JPG
DSCF6873.JPG
DSCF6881.JPG
DSCF6888.JPG
 
OP
OP
Jan Bednarczyk
#13
Kolejnym etapem budowy było dopasowanie scian czołowych i zamknięcie pudełka. Ponieważ buduję dwa transformatory w jednym postanowiłem wywiercić dwa otwory na wentylatory. Otwór do wycięcia jest zaznaczony przy cyfrze 1. Następne zdjęcie przedstawia transformator z wyciętymi otworami i założonymi wentylatorami.
DSCF6826.JPG
20131002743.JPG
DSCF7085.JPG
DSCF7087.JPG
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#16
Po zamontowaniu poprzeczek na dachu i podłodze obejrzałem normę FREMO dotyczącą skali O i zorientowałem się że wymiar wysokości obydwu transformatorów jest za wysoki,obydwa nie zmieściły by się do tunelu, dlatego musiałem z powrotem zdemontować poprzeczki i zmniejszyć ich wysokość.Po sfrezowaniu poprzeczek zamontowałem je ponownie,następnie w transformatorze systemu zawieszenia dziobowego założyłem scianki boczne dachu oraz podłogi oraz samą podłogę.
DSCF7358.JPG
DSCF7371.JPG
DSCF7382.JPG
DSCF7360.JPG
DSCF7383.JPG
DSCF7393.JPG