• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

moje małe modelarstwo

#1
Witam.Jestem nowym użytkownikiem forum. Chciałbym się przywitać ze wszystkimi koleżankami oraz kolegami z tego forum. Modelarstwem kolejowym interesuję się od 1967 roku. Posiadałem modele kolejek w salach N /TT/ Ho. Od 2000 roku posiadam modele w skali Om.Obecnie zbieram modele wagonów towarowych w skali O. Jednocześnie zbieram modele samochodów w skali 1/43 co łączy razem te dwie moje pasje.Jednocześnie próbuję też budować modele wagonów towarowych samodzielnie.
 

Załączniki

#6
Dziś pokażę wagon osobowy kupiony w roku 1995 na giełdzie modelarskiej w Muzeum Techniki w Pałacu Kultury w Warszawie. Wagon był uszkodzony lecz udało mi się go naprawić. Chcę z niego zrobić wagon mieszkalny dla pracowników transportujących transformatory energetyczne.
20131002737.JPG
20131002740.JPG
20131002745.JPG
20131002743.JPG
 
#11
Rozpoczynam prezentację budowy 2 szt. transformatorów energetycznych. Jeden będzie przewożony wagonem burtowym a drugi przez wagon członowy w systemie zawieszenia dziobowego. Do budowy użyję blachy aluminiowej o grubości 2 mm oraz kątownika aluminiowego 10x10, śróbek o łbie stożkowym 2mm o długości 5 do 12 mm oraz gwintowników 2 mm.Potrzebne będą również wiertła 1,5mm 2mm 3,5 -4 mm do poszerzania otworów aby schować łby śróbek. Długość transformatora to 203 mm, szerokość 63 mm. Wysokość transformatora jest jeszcze nie ustalona. Zdjęcia wrzucę póżniej ponieważ występuje jakiś błąd.
 

Załączniki

#12
Dalsza część budowy transformatorów.Kątowniki zostały pocięte na odcinki o długości 20 mm, następnie zostały opiłowane aby nie kaleczyły rąk. Następnie w kątownikach zostały wywiercone po 2 otwory fi 1,5 mm.Kątowniki zostały przyłożone do krawędzi blachy-2mm w celu zaznaczenia otworów wiertłem 1,5 mm. Po wywierceniu otworów w blachach otwory w kątownikach zostały nagwintowane gwintownikiem 2 mm, następnie zostały przykręcone do blachy. Po przykręceniu wszystkich kątowników złożyłem je w całość i przymocowałem górne blachy do boków wiercąc otwory i je gwintując a następnie przykręciłem je śrubkami fi 2 mm. Załączam zdjęcia.
DSCF6869.JPG
DSCF6878.JPG
DSCF6871.JPG
DSCF6873.JPG
DSCF6881.JPG
DSCF6888.JPG
 
#13
Kolejnym etapem budowy było dopasowanie scian czołowych i zamknięcie pudełka. Ponieważ buduję dwa transformatory w jednym postanowiłem wywiercić dwa otwory na wentylatory. Otwór do wycięcia jest zaznaczony przy cyfrze 1. Następne zdjęcie przedstawia transformator z wyciętymi otworami i założonymi wentylatorami.
DSCF6826.JPG
20131002743.JPG
DSCF7085.JPG
DSCF7087.JPG
 
#16
Po zamontowaniu poprzeczek na dachu i podłodze obejrzałem normę FREMO dotyczącą skali O i zorientowałem się że wymiar wysokości obydwu transformatorów jest za wysoki,obydwa nie zmieściły by się do tunelu, dlatego musiałem z powrotem zdemontować poprzeczki i zmniejszyć ich wysokość.Po sfrezowaniu poprzeczek zamontowałem je ponownie,następnie w transformatorze systemu zawieszenia dziobowego założyłem scianki boczne dachu oraz podłogi oraz samą podłogę.
DSCF7358.JPG
DSCF7371.JPG
DSCF7382.JPG
DSCF7360.JPG
DSCF7383.JPG
DSCF7393.JPG