• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mazowsze Główne

OP
OP
Artur

Artur

Moderator Grupy MSMK
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
#30
To prawda. Cena tego układu jest porównywalna do cen roco tylko że są jednym elementem :) ale nie ma imitacji mocowań. Z imitacjami x1.8 każdy jest osobno montowany.
 
#31
To taki kolejny przykład nowego trendu w budownictwie makiet. Czyli zbliżenie do realizmu , coś jak PMM.
Albo wręcz model redukcyjny.
Zamysł na lata i worek kasy ale efekt końcowy zapewne będzie powalający. Stacja wszystkomająca łącznie z grupą dla ezt.
Pytanie jak będzie z przejezdnością czyli czy po odrzuceniu tych fajnych dodatków nie jest to stacja z torem zasadniczym i dodatkowym w każdym kierunku. Na stacje wezłową chyba zbyt mało torów na formowanie składów fremowskich.
Ale zamysł powala rozmachem i jest taki bardzo kolejowy.
 

Arturro

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
#33
Pytanie jak będzie z przejezdnością czyli czy po odrzuceniu tych fajnych dodatków nie jest to stacja z torem zasadniczym i dodatkowym w każdym kierunku. Na stacje wezłową chyba zbyt mało torów na formowanie składów fremowskich.
Ale zamysł powala rozmachem i jest taki bardzo kolejowy.
11 torów na stacji to mało na stację węzłową? Wyjazd w trzech kierunkach. podział na grupę towatową i osobową, dwa odejścia na bocznice.
DUT torów stacyjnych 5,5m.To wszystko mało?:niepewny:

@Slawomir Jak według Ciebie powinna wyglądać taka stacja do obsługi składów fremowskich?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#34
11 torów na stacji to mało na stację węzłową? Wyjazd w trzech kierunkach. podział na grupę towatową i osobową, dwa odejścia na bocznice.
DUT torów stacyjnych 5,5m.To wszystko mało?:niepewny:
Cóż, nie wiem jakimi założeniami kierował się @Slawomir, ale fakt, że jak na stację węzłową, w dodatku z obsługą dwóch bocznic to 11 torów może nie starczyć przy dużym natężeniu ruchu ;) , po za tym wszystkie 11 torów to nie są tory "towarowe" - jak przyjadą Ci po 2 pociągi towarowe z każdego kierunku (6 pociągów), 2 tory będziesz mieć zajęte 2 pociągami "z bocznic", na dwóch torach będą stać pociągi pasażerskie po skończonym biegu lub przed rozpoczęciem i podstawieniem w perony lub w trakcie sprzątania/grzania, to nagle się okażę, że z 11 torów został Ci 1 :) . Oczywiście to skrajna sytuacja i pewnie mało realna, ale jednak... z drugiej strony taka np. stacja Toruń Wschodni, która jest stacją węzłową pięciokierunkową (2 linie dwutorowe i 3 linie jednotorowe) i przylegało do niej wiele bocznic, posiadała 5 torów głównych zasadniczych, 5 torów głównych dodatkowych, 21 torów bocznych, tor wyciągowy (być może jeden z torów bocznych był drugim torem wyciągowym, ale tego nie wiem), 12-stanowiskową lokomotywownię z obrotnicą, trójkąt do zawracania parowozów oraz punkt zdawczo odbiorczy z dwóch zespołów bocznic (pozostałe bocznice - jedna włącza się bezpośrednio do stacji, a inne przez jedną z przyległych linii kolejowych)... Dla ciekawskich schemat układu torowego wspomnianej stacji.

Wracając do tego czy Mazowsze Główne jest za małe :oops: . Nie wiem jakie składy chciał przyjmować @Slawomir :niepewny: , ale nie możesz zaprzeczyć @Arturro, że nie zmieścicie normalnego "węglarza" zestawionego z ET41 i 40 węglarek :p ... musielibyście mieć jeszcze 1-metrową wstawkę przedłużającą długość użyteczną toru :podstepny: , tylko na której imprezie FREMO zmieściłby się po za Waszą stacją taki skład :ostrozny: ? Chyba nawet FREMO nie przewiduje pełnowymiarowych pociągów towarowych ;) . Jak dla mnie stacja nie jest za mała :gwizd: , choć pojemnościowo może się okazać, że szybko się zapcha :cenzura: , przy zbyt gęsto napisanym rozkładzie jazdy o_O .
 

Krzysztof Fiałka

Użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#35
I tu jest sedno sprawy, ruch pociągów i ich max. długości planuje się pisząc rozkład jady pod daną stację, nie odwrotnie. Dlatego uważam, że Wasza stacja jest super, dokładnie taka jak ją zaplanowaliście. Łał, największa stacja H0 IV RP ;-).
 
OP
OP
Artur

Artur

Moderator Grupy MSMK
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
#36
Remek DUT min. to 5 m a max. prawie 6,5 m ;] tak więc damy radę. Masz 2 żeberka każde obsługuje połowę grupy towarowej. Fakt 40 węglarek (chociaż od rozjazdu do rozjazdu jest 7 m) może się nie zmieścić. Z drugiej strony pokaż mi stację (makietę), która tyle pomieści :D dwa zakładając że Eaos to 16 cm długości to 640 cm + lokomotywa (Gagarin 20 cm) = 680 cm tak więc zmieści się ;D
Tylko na naszych rodzimych imprezach nie będzie podobnej stacji tak więc taki skład nie ma sensu bo nigdzie indziej się nie zmieści ;] co innego u naszych zachodnich sąsiadów. U nas możesz sobie pozwolić na składy do około 5m i też nie za wiele bo mało mamy stacji o takim DUT.
Chociaż pamiętam skład z Fremo w Krakowie, który miał 46 wagonów i był Towarowym Bezpośrednim i na przelocie przez wszystkie stacje ;] aż na drugi koniec makiety. Ale może miał około 5 m.
A dla składów osobowych jest grupa do podmiany całych składów. Myślę że ruch jaki będzie można wygenerować będzie ciężki do ogarnięcia na początku ale jak dojdziemy do wprawy to będzie się działo ;) oczywiście będzie też to zależało od ogarnięcia maszynistów bo tutaj płynność ruchu będzie też zależała od nich.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#37
Remek DUT min. to 5 m a max. prawie 6,5 m ;] tak więc damy radę.
@Arturro napisał ogólnie o DUT, dlatego zapomniałem, że maksymalny DUT jest większy i jednak skład się zmieści :) .
Masz 2 żeberka każde obsługuje połowę grupy towarowej. Fakt 40 węglarek (chociaż od rozjazdu do rozjazdu jest 7 m) może się nie zmieścić. Z drugiej strony pokaż mi stację (makietę), która tyle pomieści :D
Nie pokażę takiej drugiej stacji, ale o tym też napisałem :p :
Nie wiem jakie składy chciał przyjmować @Slawomir :niepewny: , ale nie możesz zaprzeczyć @Arturro, że nie zmieścicie normalnego "węglarza" zestawionego z ET41 i 40 węglarek :p ... musielibyście mieć jeszcze 1-metrową wstawkę przedłużającą długość użyteczną toru :podstepny: , tylko na której imprezie FREMO zmieściłby się po za Waszą stacją taki skład :ostrozny: ? Chyba nawet FREMO nie przewiduje pełnowymiarowych pociągów towarowych ;) .
dwa zakładając że Eaos to 16 cm długości to 640 cm + lokomotywa (Gagarin 20 cm) = 680 cm tak więc zmieści się ;D
Ja liczyłem 40 wagonów węglarek serii Eaos o długości 161 mm każda, co daje nam 6440 mm, do tego zakładając, że są spięte "na krótko" i mają tylko 1 mm odstępu między zderzakami mamy już 6480 mm (uwzględniam już z góry minimalną przerwę między lokomotywą i składem) i do tego lokomotywa np. ET22 o długości 221 mm i mamy łącznie nie mniej niż 6701 mm, a w praktyce pewnie do 6800 mm, bo przecież każdy dyszel ma lekki luz, więc należy dołożyć 1-2 mm więcej pomiędzy wagonami, między lokomotywą i składem też pewnie jest więcej... może tyle wyjść :) .
Tylko na naszych rodzimych imprezach nie będzie podobnej stacji tak więc taki skład nie ma sensu bo nigdzie indziej się nie zmieści ;]
Wiem, dlatego nawet nie wspominałem o naszych imprezach, a właśnie o imprezach FREMO, na których to i tak pewnie by się nie zmieścił ten skład lub mógłby co najwyżej jeździć od stacji do stacji... przy założeniu, że takie dwa długie posterunki byłyby obok siebie i byłyby połączone szlakiem bez stacji pośrednich.
co innego u naszych zachodnich sąsiadów. U nas możesz sobie pozwolić na składy do około 5m i też nie za wiele bo mało mamy stacji o takim DUT.
Nasi zachodni sąsiedzi mają takie długie stacje (więcej niż np. 2 na imprezie)? Mało na której imprezie w Polsce skład może być dłuższy niż 2,5 metra... także opowieści o długich składach na imprezach krajowych włóżmy między baśnie i legendy ;) .
Chociaż pamiętam skład z Fremo w Krakowie, który miał 46 wagonów i był Towarowym Bezpośrednim i na przelocie przez wszystkie stacje ;] aż na drugi koniec makiety. Ale może miał około 5 m.
Musiał jechać przelotem, bo by zablokował ruch na posterunku :p . Musiał niesamowicie wyglądać... mam nadzieję, że nie był zbieraniną przypadkowych wagonów :gwizd: ...
A dla składów osobowych jest grupa do podmiany całych składów. Myślę że ruch jaki będzie można wygenerować będzie ciężki do ogarnięcia na początku ale jak dojdziemy do wprawy to będzie się działo ;) oczywiście będzie też to zależało od ogarnięcia maszynistów bo tutaj płynność ruchu będzie też zależała od nich.
Tak, bardziej niż nieogarnięcia ze strony dyżurnych obawiałbym się nieogarnięcia ze strony maszynistów "onieśmielonych" wielkością posterunku... wyobraź sobie, że masz gniazdo na 8 Fred'ków i teraz osiem osób przy makiecie patrzy gdzie jest ich pociągi i który semafor odnosi się do ich toru... a następnie dodaj do tego prędkość - to będzie jakaś masakra :LOL: . Tak naprawdę najlepszym rozwiązaniem byłoby sterowanie pociągami patrząc na ekran, na którym wyświetlałby się obraz z kamery umieszczonej w kabinie lokomotywy - wówczas widziałbyś bez problemu, który semafor się odnosi do twojego toru, jaki sygnał wyświetla, jakie wskaźniki są ustawione przy torze, itd. To byłoby fajne, ale chyba póki co nie możliwe do zrealizowania. Innym problemem byłoby hamowanie - podejrzewam, że z tej perspektywy maszyniści za późno by hamowali i byłoby sporo "przerżnięć", ale z drugiej strony może w końcu zaczęliby hamować płynnie i z wyprzedzeniem, a nie na ostatnich metrach przed semaforem o_O ! Także wyobraź sobie rząd stołów z ustawionymi monitorami, na monitorze wyświetla Ci się obraz kamery w Twoim pociągu, a Ty siedzisz sobie na wygodnym fotelu i sterujesz pociągiem przy pomocy Fred'iego lub odpowiednio zaprojektowanego do tego pulpitu... a obok Ciebie pozostałych 20 maszynistów z innych pociągów jadących po makiecie :D ! Wokół makiety pusto - tylko dyżurni ruchu obsługujący posterunki i komunikujący się przez radia z maszynistami "w kabinach"... największym wyzwaniem byłoby zapewnienie obrazu z kamery w pociągu, tak aby w trakcie jazdy nie następowało zerwanie połączenia czy też brak widoczności, a drugim problemem byłoby zapewnienie jak najmniejszego opóźnienia w przesyłaniu sygnału od "maszynisty w kabinie" do pociągu na makiecie. Ciekawa wizja, ale póki co to marzenie ściętej głowy. Może i do tego kiedyś dojdziemy :) .
 
#38
Także wyobraź sobie rząd stołów z ustawionymi monitorami, na monitorze wyświetla Ci się obraz kamery w Twoim pociągu, a Ty siedzisz sobie na wygodnym fotelu i sterujesz pociągiem przy pomocy Fred'iego lub odpowiednio zaprojektowanego do tego pulpitu... a obok Ciebie pozostałych 20 maszynistów z innych pociągów jadących po makiecie :D ! Wokół makiety pusto - tylko dyżurni ruchu obsługujący posterunki i komunikujący się przez radia z maszynistami "w kabinach"... największym wyzwaniem byłoby zapewnienie obrazu z kamery w pociągu, tak aby w trakcie jazdy nie następowało zerwanie połączenia czy też brak widoczności, a drugim problemem byłoby zapewnienie jak najmniejszego opóźnienia w przesyłaniu sygnału od "maszynisty w kabinie" do pociągu na makiecie. Ciekawa wizja, ale póki co to marzenie ściętej głowy. Może i do tego kiedyś dojdziemy :) .
Perwersum Maximum... :D

Pozdrawiam,...