• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mazowsze Główne

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#41
Obraz w czasie rzeczywistym z kamery na wagonie był prezentowany przed kilkoma laty podczas Hobby. Teraz to już chyba jest tylko kwestia umieszczenia małej kamery w oknie lokomotywy. :)
W sumie technika poszła w ostatnich latach tak do przodu, że spokojnie znajdą się odpowiednio małe "ukryte kamery", które zmieszczą się w kabinach lokomotyw, ale kwestia przesyłania sygnału, sterowania, stanowiska... to jeszcze mimo wszystko odległa wizja sterowania pociągiem przez maszynistę siedzącego w zupełnie innym miejscu na wygodnym fotelu "w kabinie lokomotywy" ;) .
Remek, ale ci wygrzało czachę.
Oj tam, oj tam :p ... nie można czasem puścić wodzy fantazji ;) ? W wolne od pracy dni dobrze się marzy :gwizd: ...
A stacja będzie niezwykła i jedyna w swoim rodzaju
Tak, zdecydowanie jedyna w swoim rodzaju i pierwsza z takim rozmachem zbudowana w Polsce :D ! Mam nadzieję, że będzie ją można w przyszłości zobaczyć nie tylko na imprezach FREMO, ale również np. na którymś z kolejnych Bielańskich Rodzinnych Spotkań z Koleją :) .
 

Arturro

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
#45
@Remaj12
To z założenia nie miała być Warszawa Praga, ale nieduża stacja węzłowa np: Prabuty czy Tłuszcz. Napiszemy do stacji SAD i tam będzie wszystko opisane ile i jakie wagony przyjmuje stacja i jak pisał @Krzysztof Fiałka to rozkład jest kluczem.
Stacja będzie mogła zapewnić dużo zabawy przy samych manewrach i nie trzeba manewrować składami złożonych z 40 węglarek. :)
 
#46
A to nie jest tak , że grupa osobowa to 4 tory a przy 3 kierunkach dwutorowych to trochę mało? Nie starcza nawet na krzyżownie nie mówiąc o wymijaniu.
Grupa towarowa jest nieco większa ale jako stacja węzłowa będzie potrzebowała co najmniej 3 tory na formowanie składów odjazdowych, jeden do manewrów wewnatrz stacji , dojazd do ezt , jakieś tory na przelot czyli najlepiej 6. I wszystko stoi zajęte. A jakiś rozrząd lub obloty składów?
Oczywiście można napisać rozkład dostosowany do stacji tyle , że to stacja ogranicza rozkład. Więc jest wielka i piękna niewątpliwie ale bedzie ograniczała ruch.
Może mówmy o wielkim i pięknym modelu małej stacji węzłowej. Będzie najprawdziwiej .
 
OP
OP
Artur

Artur

Moderator Grupy MSMK
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
#47
Torów na pociągi osobowe jest 5. Dwa zakładasz że jednocześnie wjedzie 6 pociągów osobowych, a wjadą co najwyżej 3 i jednocześnie 3 mogą wyjeżdżać, nie bierzesz pod uwagę jeszcze kilku innych torów, które się tam znajdują jak żeberka do podmiany lokomotyw czy cała grupa do podmiany składów osobowych. Idąc w grupę towarową są tam dwa tory wyciągowe, każdy do obsługi 3 torów. Generalnie po Twoich wpisach dochodzę do wniosku że nie przeanalizowałeś za specjalnie układu stacji (rysunki pulpitów).
Ilość wagonów, która będzie mogła być na stacji przekroczy ilość wagonów, które poruszają się podczas większości imprez po całej makiecie.
Jeżeli ta stacją będzie ograniczać rozkład/ruch to możemy spalić wszystkie stacje, które powstały w PL bo to są dopiero "twory" ograniczające rozkład jazdy, biorąc pod uwagę to co napisałeś wcześniej. A wiem to, ponieważ robiłem i robię rozkłady jazdy do tych makiet ....

Tak więc niestety czy rację masz czy jednak nie dowiemy się dopiero jak stacja zostanie wykorzystana podczas jakiejś imprezy.
 
Ostatnio edytowane:

Arturro

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
#48
Oczywiście można napisać rozkład dostosowany do stacji tyle , że to stacja ogranicza rozkład. Więc jest wielka i piękna niewątpliwie ale bedzie ograniczała ruch.

@Remaj12
To z założenia nie miała być Warszawa Praga, ale nieduża stacja węzłowa np: Prabuty czy Tłuszcz. Napiszemy do stacji SAD i tam będzie wszystko opisane ile i jakie wagony przyjmuje stacja i jak pisał

Sławomir - Mając na uwadze to co napisałem wcześniej, jeżeli napiszesz rozkład jazdy na Polską imprezę Fremo taki że, tylko stacja Mazowsze Główne będzie utrudniać swobodny ruch pociągów to przyznam Ci rację, że źle zaprojektowaliśmy stację. Pamiętaj, że SAD określa funkcjonalność stacji. W prawdziwej kolei stację buduje się też aby spełniała jakieś zadanie mówiąc w uproszczeniu. Założenia do budowy to np: przemysł w okolicy, załadunki towrów, rozładunki towarów, podmiana trakcji, stacja przesiadkowa/startowa w większym miasteczku, itp. Takie same założenia wzięliśmy pod uwagę przy naszym projekcie.
 

404W

Znany użytkownik
#49
Sławomir - Mając na uwadze to co napisałem wcześniej, jeżeli napiszesz rozkład jazdy na Polską imprezę Fremo taki że, tylko stacja Mazowsze Główne będzie utrudniać swobodny ruch pociągów to przyznam Ci rację, że źle zaprojektowaliśmy stację. Pamiętaj, że SAD określa funkcjonalność stacji. W prawdziwej kolei stację buduje się też aby spełniała jakieś zadanie mówiąc w uproszczeniu. Założenia do budowy to np: przemysł w okolicy, załadunki towrów, rozładunki towarów, podmiana trakcji, stacja przesiadkowa/startowa w większym miasteczku, itp. Takie same założenia wzięliśmy pod uwagę przy naszym projekcie.
Sławomir to chyba żyje w Niemczech. Jak znam realia polskich imprez to nie ma szans by .stacja wielkości Mazowsza blokowała w jakikolwiek sposób ruch. Może zresztą Sławomir wymieni jakieś większe lub przynajmniej podobnej wielkości stacje zbudowane w Polsce.
Jedyne co mi się nie podoba w waszym projekcie to nazwa - bardzo sztuczna.
 
OP
OP
Artur

Artur

Moderator Grupy MSMK
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
#50
Jesteśmy z Mazowsza, Będzie Główne, Zachodnie i Wschodnie ;) czyli dodatkowo pętla i trójkąt. W Niemczech nie ma za wielu podobnych stacji modułowych.
 
OP
OP
Artur

Artur

Moderator Grupy MSMK
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
#52
To może już ktoś inny zrobi. Modelarzy na Mazowszu trochę jest coś im zostawimy. A trójkat ma wyście na połnocny zachód i południowy zachód więc w sumie mamy wszystkie kierunki :p
 

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
#58
Czyli jeszcze nie ma i może nie być, po co roztrząsać temat, oczywiście to moje zdanie, tacy wybitni modelarze mający wątpliwości co do istnienia wszystkich kierunków mogą mieć inne.
Ta dyskusja to jak dzielenie futra niedźwiedzia który jeszcze nie przeszedł ze Słowacji na nasza stronę, lub wirtualny seks z poznaną na spacerze panienką, zamykasz oczy smarujesz rączki i się miłujecie.
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
#59
Czyli jeszcze nie ma i może nie być, po co roztrząsać temat, oczywiście to moje zdanie, tacy wybitni modelarze mający wątpliwości co do istnienia wszystkich kierunków mogą mieć inne.
Ta dyskusja to jak dzielenie futra niedźwiedzia który jeszcze nie przeszedł ze Słowacji na nasza stronę, lub wirtualny seks z poznaną na spacerze panienką, zamykasz oczy smarujesz rączki i się miłujecie.
Ale o co chodzi? Pieniędzy Ci ubywa że dyskutują? Czyli co, mają pokazać projekt a potem w 100% zrealizowany projekt żebyś mógł napisać co jest zjeb...?
 

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
#60
Ale o co chodzi? Pieniędzy Ci ubywa że dyskutują? Czyli co, mają pokazać projekt a potem w 100% zrealizowany projekt żebyś mógł napisać co jest zjeb...?
Mali ludzie wszystko przeliczają na pieniądze.
Tych mam tyle ile zarobię, ubywa mi tyle ile wydam.
Może nie zrozumiałeś, wytykanie wad czegoś czego jeszcze nie ma, jest tylko projekt i początek budowy, jest bezsensowne i takie dyskusje mnie może nie irytują co lekko pobudzają, podobnie jak Twoje wpisy.
Budujesz z nimi finansujesz ich że tak się rzucasz jak pchła na jajkach.
Nie możesz ograniczyć się do dyskusji ze swoim alter ego o modelach, wszak się na tym i trolowaniu znasz najlepiej.

Co zrobili źle to im poprawią autorytety, których na tym forum zatrzęsienie jest, ja się na tym nie znam.