• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konstal 105n

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.751 30 1
#1
Od pewnego czasu myślę nad tym modelem w H0 i ostatnio znowu coś mi zaświtało po tym jak trafiłem na nowy czeski napęd do tatry.:
http://www.mb-modely.eu/index.php?o...duct_id=16&Itemid=8&lang=en&vmcchk=1&Itemid=8
Napędzik z ostoja w cenie ok. 200 zł mógłby byc prawie idealny do 105n. "Prawie" bo różni się minimalnie rozstawem wózków, w H0 jest to 7 mm. Rozstaw osi jest identyczny. Można też wykorzystac same wózki i silnik a ostoję zrobic specjalnie do stopiątki. Należałoby więc wykonac budę, która ze względu na kanciastośc sylwetki dosyc dobrze nadaje się do odwzorowania z blaszek. Buda musiałaby miec charakterystyczne elementy jak np. dobrze odwzorowane ramki okien, rynienki. Pewnym problemem jest dach i jego połączenie z resztą. Myślę że taka buda byłaby mile widziana przez niewelką co prawda ale oddaną sprawie:) grupę sympatyków komunikacji miejskiej.
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.917 119 22
#2
Niestety, rynek zbytu minimalny. Przy cenie za taki model ten rynek się jeszcze tylko zmniejsza.
Kiedyś robiłem ankietę w sprawie modelu tramwaju. Dotarło do mnie, że jak coś robić, to ale tylko dla siebie.
Inna zaś kwestia Piotrze, że na giełdach pojawiają się odlewane budy i wózki do 105N. Więc coś już można rzeźbić.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.581 13 0
#3
Kiedyś bardzo podobały mi się te tramwaje.
Jakieś 3 lata temu zrobiłem sobie projekt w skali H0 (całkowicie od podstaw po swojemu).
Konstal 105Na v2.1.jpg
Wydaje mi się, że wymiary jakie zrobiłem po przeskalowaniu są ok.
Z projektu zrezygnowałem, bo miał być tylko w kartonie.
Niestety strasznie kiepsko wycinało się ramy okien i zrezygnowałem, ale model mam gdzieś dalej (sklejony) ;)
Fajnie byłoby zobaczyć ten model full metal na makiecie w H0.

Pozdrawiam
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.386 23 0
#4
To nie prima aprilis!
Mam pytanie do forumowiczów: czy ktoś widział na żywo takie ulotki? Jeśli tak, to gdzie (tzn w jakim mieście) można je było dostać (wraz z kolorową gazetką, zapewne)?
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.917 119 22
#5
O, to coś dla mnie!
Przyznawać się szybciutko proszę! Kto coś o tym wie?

Możliwe że tylko gdzieniegdzie puszczali ulotki w celu zbadania zainteresowania tym tematem wśród ludzi. Podobnie było z kolekcją "Kultowych aut PRL-u".
No i nie za bardzo z tej ulotki rozumiem, na czym ma kolekcja polegać. Model za niecałe 15 zeta, a co w następnych numerach? Inne modele "stopiątek", czy coś innego?

Kurka felek, lubię takie podniecenie na widok czegoś co mnie interesuje żywo!
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.917 119 22
#8
Z tego co pamiętam, to przed oficjalnym ruszeniem kolekcji "Kultowych aut PRL-u" wcześniej pojawiły się w niektórych miejscach w Polsce zajawki, jakieś modele z gazetkami wypuszczone chyba na próbę w celu wybadania rynku, czy jest zainteresowanie. Ukazały się wtedy przynajmniej dwa modele: Syrenki i Warszawy. Nawet Irek Parowozik miał to u siebie, kilka sztuk. Miałem z tej edycji model Syrenki, gdzie model znajdowal się nie w blistrze, ale w małej witrynce z pleksi. Sprzedałem to później na Allegro.

Przeglądałem internet w poszukiwaniu informacji dotyczących działalności wydawcy tego modelu "stopiątki". Okazało się, że działają w wielu krajach, wydając różne kolekcje. Pierwszy numer jest tani i pełen "gratisów", kolejne numery są droższe i są przysyłane pod wskazany adres.
Nie wynika z ukazanej ulotki co miałoby być w kolejnych numerach, ale patrząc po innych ich kolekcjach z innych krajów, przypuszczalnie inne tramwaje by to były.

W każdym razie, jeśli takie ulotki istnieją, to niemal na pewno i taki model wagonu 105N już powstał. Więc wcześniej czy później powinno się udać gdzieś go kupić.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.386 23 0
#9
Kilka lat temu był jako wkładka do Expressu Ilustrowanego w Łodzi.
http://www.editionsatlas.pl/catalogue/touslesproduits.do
Kurcze, tak właśnie przypuszczałem, że nie ma się czym podniecać. Niestety, ale w odróżnieniu od niemieckiego Atlasa, który poważnie traktuje klientów, jego polski oddział, to jakieś kuriozum jest. Było już kilka takich ulotkowych "akcji", rozprowadzanych na ograniczonym terytorium, z których potem absolutnie nic nie wynikało, a całość wygląda jak wyłudzanie danych osobowych od napalonych kolekcjonerów.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.917 119 22
#11
Spieszę, by przekazać kilka informacji. Otóż zadzwoniłem do wydawcy i popytałem nieco o kolekcję z tramwajami. Sprawa wygląda następująco.

W chwili obecnej trwa zbieranie zamówień na tę kolekcję. By ruszyła, potrzeba zebrać 5000 zamówień. Nie ma na razie informacji o dokładnej ilości numerów w kolekcji, może to być jednak koło 15-tu, może więcej. Nie wiadomo też co by było w numerach następnych, ale zapewne byłyby to inne modele tramwajów.

A co do informacji od kolegi sosnama. Faktycznie, jakiś czas temu ponoć już raz zbierali zamówienia na tę kolekcję i wtedy właśnie kolportowali ulotki. Z informacji jakie mi udzielono, wtedy jednak kolekcja nie ruszyła i żaden z numerów (a tym samym modeli) nie trafił do ludzi.

Czyli że jest szansa na ukazanie się tego modelu, pod warunkiem że zbiorą 5000 zamówień na tą kolekcję.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.917 119 22
#16
Dla zdesperowanych co chcą mieć model wagonów 105N i/lub 13N to tak, ale tak poza tym to nie za bardzo.
Cena niezbyt niska, wykonanie na średnim poziomie, zaś stopień współpracy niski. To znaczy poinformowałem ich że to co robią mogłoby być lepsze i pokazałem co można zrobić lepiej. Coś z tego poprawili, ale niezbyt wiele. Modele malowane nie aerografem, napisy to naklejki.
Na powyższym filmie modele mają błąd który im wytknąłem, to znaczy podwozie jest szare zamiast czarnego. Poprawili to na szczęście dla mnie.
Specjalnie wybierałem takie a nie inne numery inwentarzowe wagonów, by dopasować to do faktu iż mają tylko odbieraki jednopołówkowe.
Wersja ostateczna jaka do nie trafiła wygląda tak, jak na poniższych fotkach.
01.jpg
01.jpg 01.jpg
03.jpg 04.jpg
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.917 119 22
#18
Nie doczytałeś. :)
Cena 151 Euro to cena za model bez napędu. Taki z napędem to cena 189 Euro. Zaś sama blaszka z trawionkami to koszt 40 Euro.
Ale blaszka jest uboga, zaś sama bryła modeli nie do końca odpowiada oryginałom, szczególnie zaś czoło w 13N.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.581 13 0
#19
Miałem na myśli gotowy model bez napędu :)
Ale to co będzie oferować Atlas, raczej za 15 zł nie będzie szału.
Zobaczymy.
 

Podobne wątki