• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Koszalinie

szymon3000

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
DSC00844.JPG

patrze z okna - za "krzakami czają się dwie angielki...
DSC00845.JPG

przejechał wieloryb... no to mówie "synek idziemy pofocić "...
DSC00837.JPG

DSC00840.JPG

DSC00843.JPG
DSC00842.JPG


DSC00841.JPG

Pozdrowienia dla Pana kierowcy - synek pozdrowił Pana , a on synka i tak co przejazd...
Tak więc od dziś postaram się wrzucać tu co nie co z Koszałkowa...
 
OP
OP
S

szymon3000

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
aaa i pozdrowienia dla Gersona - obiecałem ci foty Class-a w Twoim temacie ale Koszalin to nie okolice Szczecina , a ja non stop jestem za środkowopomorskim !!!:p
 

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
#3
aaa i pozdrowienia dla Gersona - obiecałem ci foty Class-a w Twoim temacie ale Koszalin to nie okolice Szczecina , a ja non stop jestem za środkowopomorskim !!!:p
Dzięki za pozdrowienia.
Nie widzę problemu, że zrezygnowałeś z prezentacji zdjęć w moim temacie i zdecydowałeś się na założenie własnego.
Fajnie, że znalazła się kolejna osoba "pozytywnie zakręcona", która chce prezentować swoje zdjęcia.
Życzę powodzenia i zapału w prowadzeniu tematu. Tak trzymać (y)

P.S. A co do środkowopomorskiego, mam swoje odrębne zdanie na temat polityki i polityków, ale zachowam je dla siebie :D

Czekam na następne zdjęcia.
 
OP
OP
S

szymon3000

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
tak wieczorkiem "idąc cmentarną aleją ..szukam ciebie mój przyjacieluu.." nie no żartuje sobie , byłem wieczorkiem w garażu i postanowiłem coś na kolacyjkę Wam wrzucić :p[DOUBLEPOST=1402863256][/DOUBLEPOST]
 

Załączniki

OP
OP
S

szymon3000

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
:ROFL: Byłem z teściem i synkiem na dworcu u siebie , spóźnienie 50 min. o-elka miała ponieważ w Sławnie straż pożarna latała do pożaru i do parowozu na przemian aby ją napoić . W Koszalinie twarze pasażerów czekających na jakiś PLK czy coś tam bezcenne , byli w szoku jak przyjechała po Nich Ol49 ze starymi wagonami :ROFL: później dyżurny każe Im iść na drugi peron , a Oelka pojechała na bocznicę do strażaków się napić i o 19 odjechali do Trzebiatowa.
 

Załączniki

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#10
Że też nawet w Koszalinie nie da się już napoić parowozu "jak Bóg przykazał" z żurawia, tylko trzeba zawracać głowę strażakom... Żal. Ale nie o tym chciałem. Czy magazyn ze zdjęcia DSC00861 nie był kiedyś parowozownią? Czy są w ogóle jakieś relikty parowozowni koszalińskiej?
 
OP
OP
S

szymon3000

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
tak jak Kolega też myślałem o tym magazynie jak o parowozowni ale "okulary" nic nie mówią... jest dalej nowocześniejsza szopa ale też nie wiem na co (niebawem odrobie lekcje i opowiem co i jak) a Oelka ze szlaucha wypiła 60 tys. litrów - możliwe to ???
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
20 0 0
#14
Terebesz. Parowozownie widać do dziś na geoportalu przy łuku wyjazdowym na Kołobrzeg. Natomiast ten obiekt ceglany na przeciwko peronów to prawdopodobnie stara wagonownia (prusy). stanowi także integralną całość z wieżą ciśnień.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#15
Właśnie ta wieża ciśnień mnie zastanawia. W ten sposób w latach 60-70. zapoprzedniego wieku często budowano parowozownie, zwłaszcza na kolejach prywatnych (ta akurat była prywana), ale na KPEV też. Wydaje mi się prawdopodobne, że już pod państwowym zarządem zbudowano tę nowszą szopę, a w starej urządzono wagonownię.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#17
Hinterpommersche Eisenbahn, spółka założona przez Berlin-Stettiner Eisenbahn Gesellschaft. Do upaństwowienia w roku (nie dam głowy) 1890 ostro konkurowała z KPEV, oferując m. in. korzystniejsze czasy przejazdu Berlin-Gdańsk niźli państwowa linia przez Piłę.
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
20 0 0
#18
Aha,no tak:) to chyba jeszcze nie douczyłem się
Nie znam ogólnej historii na zachód od Koszalina,ale z moich informacji wynika.że Około roku 1855 w Gdańsku powstał Komitet Budowy Kolei ze Szczecina do Gdańska.
W 1862 roku wystąpiono do Królewskiego Komisariatu Kolei Żelaznych w Berlinie o wybudowanie linii z Koszalina do Słupska i dalej do Gdańska co utwierdzało mnie że od samego początku kolej tu była panstwowa.
 
Reakcje
1 0 0
#19
Terebesz. Parowozownie widać do dziś na geoportalu przy łuku wyjazdowym na Kołobrzeg. Natomiast ten obiekt ceglany na przeciwko peronów to prawdopodobnie stara wagonownia (prusy). stanowi także integralną całość z wieżą ciśnień.
Wydaje mi się, że raczej odwrotnie - wylot na Kołobrzeg to wagonownia wybudowana za PRL-u, dzisiaj obsługuje EZT-y (mycie, sprzątanie) i parkuje WMka. Ceglany obiekt to właściwa parowozownia dwustanowiskowa - obecnie hurtownia - prowadzi do nich rozjazd, szyny w środku są choć już zabetonowane.
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
20 0 0
#20
Przy wylocie na Kołobrzeg,faktycznie znajdują sie tory odstawcze EZT i tak jak piszesz tam je ogarniają.Na końcu tych torów znajduje się jednak budynek wachlarzowy-i to musiała być parowozownia.Na pewno nie była to wagonownia- z powodów technicznych i gabarytów-nikt przecież nie budował wagonowni na długość jednego wagonu :).W tym momencie nie wiem co się tam znajduje.
Obiekt na przeciwko peronów to z pewnością była wagonownia /warsztat napraw wagonów .

Najlepiej Vincent jakbys podpytał starych kolejarzy- z wąskiego masz rzut beretem:)
 

Załączniki

Podobne wątki