2023.11.14. - Sierpc - w wietrzny, deszczowy i chłodny listopadowy dzień na stację wjeżdża wypożyczony przez PKP Intercity od Kolei Czeskich "Brejlovec" 754 026-3 z opóźnionym 10 minut pociągiem TLK 54102 "FLISAK" relacji Gdynia Główna - Katowice. Pomimo zgłoszenia gotowości do odjazdu przez drużynę konduktorską, a także mimo opóźnienia, pociąg chwilę stoi w peronie - w tym czasie dyżurny ruchu dyktował maszyniście treść rozjazdu pisemnego "S", na podstawie którego maszynista mógł minąć semafor wyjazdowy E wskazujący sygnał Sr1 "Stój".
Skład pociągu tworzyły wagony:
111A-2 PL-PKPIC 51 51 20-71 095-6 B10nouz [ Stacja GDYNIA ] [REV|RID|29.07.23]
112Ar PL-PKPIC 50 51 39-78 001-7 AB9nou [ Stacja GDYNIA ] [REV|RID|15.07.21]
111A-2 PL-PKPIC 51 51 20-71 076-6 B10nouz [ Stacja GDYNIA ] [REV|RID|16.03.22]
Film trochę nieudolnie nakręcony, gdyż nie podejrzewałem, że maszynista podjedzie aż tak blisko (ustawiłem statyw praktycznie na końcu peronu, tuż przy przejściu) - zabrakło niewiele... następnie obróciłem telefon w kierunku semafora, licząc że za chwilę uwiecznię podanie sygnału Sr 3 "Wolna droga ze zmniejszoną szybkością", ale tak się niestety nie stało... "spóźniłem się" i już nigdy "nie zdążę", bo bezpowrotnie zaprzestano podawania sygnałów do wyjazdu na semaforach wyjazdowych... skończyła się pewna epoka w Sierpcu - odchodzą kolejne semafory kształtowe na JSL.