• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zwrotnice sterowanie cyfrowo

P

Paweł Piotr

Gość
#42
Jasne - pulpit pierwsza klasa (no i niezła kasa: wystarczy zrobić sobie plan swojej makiety na kostkach Track-Control, a potem te kostki policzyć i pomnożyć przez ceny z poniższego cennika) - i wszystko jasne...
(ceny oczywiście w EURO)

69000 Track-Control Basis-Set 249,00
69010 Track-Control Erweiterungs-Set 229,00
69050 Track-Control Anschlussmodul 63,60
69091 Track-Control Folie Weichen-Symbole 6,90
69092 Track-Control Folie Strecken-Symbole 6,90
69093 Track-Control Folie Signal-Symbole 6,90
69094 Track-Control Folie Sonder-Symbole 6,90
69095 Track-Control Folie Strecken-, Leerfeld- Symbol 6,90 N
69100 Track-Control 6 Kunststoffsegmente 9,90
69110 Track-Control farbige Tastenkappen 8,90
69210 Track-Control 2 Kreuz-Verbindungsplatinen 19,90
69212 Track-Control 4 Verbindungsplatinen o. Ausleucht. 19,90
69214 Track-Control 2 Verbindungsplatinen m. Ausleucht. 16,90
69220 Track-Control Weichenplatine 19,90
69230 Track-Control Signalplatine 17,90
69240 Track-Control Fahrstraßenspeicher 39,80
69250 Track-Control Zugnummernanzeige 29,90
69260 Track-Control 3-Tastensegment 29,90 N
69270 Track-Control Joystick 39,80 N
69300 Track-Control Fahrregler 73,80

Pozdrawiam
 

PawelMa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#43
Paweł Piotr napisał(a):
W rzeczywistości fakt podania sygnału zezwalającego na semaforze uniemożliwia zmianę stanu urządzeń srk, które wchodzą w drogę określonego, mającego się odbyć, przebiegu - w modelu takie zależności są raczej pomijane lub redukowane do symbolicznych wymiaró
Mój pomysł (w trakcie realizacji) na taki symboliczny wymiar oddania zależności w pulpicie analogowym (przy cyfrowym sterowaniu pociągami):
1. rozjazdy sterowane impulsowo z przełączników chwilowych.
2. Impuls z danego przełącznika, oprócz tego że idzie od razu do rozjazdu na makiecie, to przełącza zamontowany w pulpicie przekaźnik bistabily. Jeden obwód przekaźnika służy do wyświetlania na pulpicie zadanego położenia rozjazdu (bez informacji zwrotnej), a drugi jest podpięty do matrycy diodowej.
3. Ta matryca służy do tego, żeby potem zatwierdzić drogę przejazdu - wyświetlić sygnał i uniemożliwić zmianę ustawień urządzeń srk. Czyli SR2 / SR3 wyświetli się na danym semaforze tylko wtedy, jeśli obwód w matrycy diodowej będzie zamknięty - to znaczy droga przejazdu będzie właściwie ustawiona. Dodatkowo - dla semaforów dwuramiennych z ramionami rozprężonymi - matryca diodowa sprawia, że w zależności od ustawienia rozjazdu wyświetli się Sr2 albo Sr3.
4. Niestety nie przewiduję na razie informacji zwrotnej o tym, że pociąg przejechał, czyli podanie na wszystkich semaforach SR1 i tym samym odblokowanie możliwości zmiany ustawień rozjazdów jest możliwe tylko ręcznie, za pomocą osobnego guzika.
5. Zamonowanie czujników zajętości torów umożliwiłoby też: a. wyświetlenie tej informacji na pulpicie, b: po podpięciu do matrycy diodowej z punktu 3, uniemożliwiłoby podanie sygnału Sr2 / Sr3, jeśli którykolwiek tor na planowanej drodze przejazdu jest zajęty.
No tak, ale to jest dział DCC. No to: ustawianie rozjazdów z punktu 1 jest możliwe w dwojaki sposób: analogowo, z przełączników dźwigienkowych na pulpicie, b: także cyfrowo, poprzez impuls z dekodera urządzeń. Ale na razie to jest w fazie testów - bo jeszcze trzaba odciąć obwód z dekodera DCC po zatwierdzeniuy drogi przebiegu.
W jeszcze dalszej przyszłości możliwe byłoby wykorzystanie informacji z analogowego pulpitu do zatrzymywania lokomotywy przed semaforem podającym Sr1 (ABC, potrzebne tylko kilka diod, opis metody w dekoderze ZIMO)
 

KKL

Użytkownik
Reakcje
74 0 0
#44
PawelMa napisał(a):
W jeszcze dalszej przyszłości możliwe byłoby wykorzystanie informacji z analogowego pulpitu do zatrzymywania lokomotywy przed semaforem podającym Sr1 (ABC, potrzebne tylko kilka diod, opis metody w dekoderze ZIMO)
Niezbędne jest też to, aby dany dekoder miał funkcję ABC. Obecnie ABC mają jedynie dekodery Lenz-a serii SILVER i GOLD oraz dekodery ZIMO.
Ogólnie temat godny uwagi. Sam też nad tym pracuję. Może w przyszłości uda mi się sklepać jakiś moduł generujący sygnał ABC STOP oraz SLOW APPROACH.
Blue też coś kiedyś o tym wspominał...
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#45
Ale ja jestem nudny...
Jak się zachowują dekodery z ABC na odcinkach sterowanych przez moduły gdy na haku jedzie za lokiem pięć ROCOwskich "włochów" ?
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
31 1 0
#46
Jak to jak? Zabawnie! ;)

Żeby ABC działało niezawodnie z pociągami pasażerskimi, nie wystarczy 5 diod. Z grubsza potrzebna jest funkcjonalność BM2, czyli po wykryciu czoła pociągu tam, gdzie chcemy zacząć hamowanie, podajemy sygnał asymetryczny na dużo dłuższy odcinek - tam, gdzie jest czoło i tam, gdzie "ogon".
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#47
Blue napisał(a):
Jak to jak? Zabawnie! ;)
Wiem ;)
To było retoryczne pytanie.

Na największych znanych mi makietach - NIEMOŻLIWE...
Pięć wagonów z lokomotywą ~ 2mb - Ile jest makiet ze stacjami długości 3-4metrów ?
Na makietach modułowych - tak. Ale tu automatyki nikt nie "weźmie do ręki" ;)
 

MarcinCzewa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#48
"Dekoder do zwrotnic, np. http://www.techno-hobby.pl/L11150+LS150 ... p3824.html (nie wiem czy współpracuje z PIKO) lub PIKO http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=8437"

Witam,

Mam pytania odnosnie tematu poruszanego na poczatku tego wątku:

Czy ktos z Was wie ile zwrotnic mozna podłączyć do dekodera akcesoriów PIKO digi Fern jednoczesnie?

I czy dekoder akcesoriów Lenza (z linka powyżej)będzie współpracować z PIKO?

dzięki z góry za pomoc

MArcin
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
31 1 0
#49
Martinezo robi dekoder na kilka zwrotnic za jakąś mniej-więcej stówę (o ile pamiętam). Rubikus też robi, w podobnej cenie ale z przygodami ;). Mój BD52 dla jednej zwrotnicy kosztuje 25 zł.
Wybór masz spory.
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#50
Blue:
- BD52 - j/w - 1 rozjazd

Rubikus:
- dekoder 4 rozjazdy

martinezo:
- MS8ACC 8 rozjazdów napęd magnetyczny
- MS8ACC FULL 8 rozjazdów napęd dowolny
- ACCUni dedykowany do geoLINE - 1 rozjazd
- ACCUni dedykowany do geoLINE - 2 rozjazdy

Masz Pan wybór.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
350 2 3
#51
martinezo napisał(a):
martinezo:
- MS8ACC 8 rozjazdów napęd magnetyczny
- MS8ACC FULL 8 rozjazdów napęd dowolny
- ACCUni dedykowany do geoLINE - 1 rozjazd
- ACCUni dedykowany do geoLINE - 2 rozjazdy
Jest szansa na publikację cen czy tylko na PW?
 
Reakcje
10 0 0
#55
Pierwsze wersje Mobil Station miały problemy z wadliwymi impulsatorami ale firma Marklin bezpłatnie wymieniała je na nowe. W nastepnych wersjach były już inne impulsatory. W sumie w starszej wersji Mobil Station były trzy wersje impulsatorów. A w najnowszej wersji z możliwością sterowania zwrotnicami czwarta wersja.
 

KKL

Użytkownik
Reakcje
74 0 0
#57
:idea: Jeżeli pytasz o podłączenie w klasycznym analogowym układzie, to patrz schematy w wątku: Sterowanie napędu zwrotnicy z sygnalizacją położenia. Możesz podłączyć je bez elementów świecących, tj. bez żaróweczek lub LEDów.

Jeżeli napędy twoich zwrotnic posiadają wbudowane wyłączniki krańcowe, to możesz wprost zastosować oba rodzaje przełączników, tj. te chwilowe (przyciski) oraz te bistabilne (czyli np. dźwigienkowe), a jeżeli nie to tylko chwilowe!

PS.
A tak na marginesie, jeżeli chodzi o analog, to trochę to nie w temacie tego wątku... :D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 17
DCC 1
DCC 6
DCC 3
DCC 29

Podobne wątki