• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK P-ń Wschód

OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.567 18 0
Kolejny Vectron Cargounitu wynajęty przez PKP ICCC. Szkoda że przepisy wewnętrzne przewoźników narodowych nie umożliwiają by orginał wjechał do Rijeki. Porównując zdjęcia i filmy z relacji kiedy to przeczepiane są lokomotywy w kolejnych krajach, to ta prezentuje się najkorzystniej.
Przeklejono dwie lokomotywy, poniżej prezentowany jest INGO, jeździ jeszcze BIANCA. Model na Bazie Piko, który ma wiele uproszczeń, które utrudniają dokładne odtworzenie pracującej lokomotywy. Dobrze że chociaż zmienili te toporne pantografy.
P_20250705_075546.jpg P_20250705_075557.jpg P_20250705_075609.jpg P_20250705_075645.jpg P_20250705_075655.jpg P_20250705_075708.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.755 567 30
przepisy wewnętrzne przewoźników narodowych nie umożliwiają by orginał wjechał do Rijeki
Z ciekawości spytam, o jakie "przepisy wewnętrzne przewoźników narodowych" chodzi? Te sprawy w UE nie są regulowane wewnętrznymi przepisami przewoźników, tylko przepisami państwowymi, które muszą być zgodne z prawem unijnym. Nie wiem, czy te akurat lokomotywy mają dopuszczenie na kraje, leżące na trasie do Rijeki, ani czy w ogóle są dostosowane do systemów zasilania w tych krajach, ale ogólnie Vectrony jeżdżą w wielu krajach Europy, więc myślę, że nie powinno to być wielkim problemem.
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.567 18 0
Panie Andrzeju sadzę, że chodzi o znajomość szlaku, a czy jest to przepis Unijny, czy wewnętrzny to tu dywagował nie będę, jest to dla mnie mało ważne. Co do Vectronów Cargounitu to na pewno mają dopuszczenie (co do trasy do Rijeki) na Czechy, Austrię i Słowenię. Czyli została nam Chorwacja, tu nie wiem czy jest dopuszczenie, niech się wypowie wiedzący więcej. Ogólnie są to lokomotywy czterosystemowe, także zapewne dały by radę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.755 567 30
sadzę, że chodzi o znajomość szlaku
Ale przecież trudno sobie wyobrazić, żeby jeden maszynista z Polski prowadził na całej trasie. Zwykle przewoźnicy, operujący na terenie różnych krajów, zatrudniają miejscowych maszynistów. A przepisy w tych sprawach nie są przepisami wewnętrznymi, a już na pewno nie przewoźników, tylko są to regulacje państwowe, ew. zarządcy infrastruktury (wydane na podstawie przepisów państwowych). Tak że jeżeli lokomotywa ma dopuszczenie także na Chorwację, to formalnie nie ma przeszkód, żeby dojechała do Rijeki.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
3.069 58 5
Sama lokomotywa zapewne by dała radę ,inną sprawą są maszyniści czy mają przeszkolenie na danym typie lokomotywy i czy właściciel chciałby użyczać swojej lokomotywy innemu przewoźnikowi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.755 567 30
Sama lokomotywa zapewne by dała radę ,inną sprawą są maszyniści czy mają przeszkolenie na danym typie lokomotywy i czy właściciel chciałby użyczać swojej lokomotywy innemu przewoźnikowi.
No właśnie, problem nie jest w przepisach, tylko w praktyce. Ale napisałem, że przewoźnicy operujący za granicą zatrudniają miejscowych maszynistów, a nie użyczają lokomotywy innemu przewoźnikowi - choć to także może się zdarzać.
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
111 4 0
Panie Andrzeju sadzę, że chodzi o znajomość szlaku, a czy jest to przepis Unijny, czy wewnętrzny to tu dywagował nie będę, jest to dla mnie mało ważne. Co do Vectronów Cargounitu to na pewno mają dopuszczenie (co do trasy do Rijeki) na Czechy, Austrię i Słowenię. Czyli została nam Chorwacja, tu nie wiem czy jest dopuszczenie, niech się wypowie wiedzący więcej. Ogólnie są to lokomotywy czterosystemowe, także zapewne dały by radę.
Lokomotywy Vectron z platformy Simensa mają dopuszczenia na Austrię, Belgię, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Danie, Finlandię, Niemcy, Holandię, Norwegię, Polskę, Rumunie, Serbie, Słowację, Słowenię, Szwecję, Szwajcarię, Turcję, Węgry i Włochy.

Natomiast te Vectrony Cargounitu które ciągną Adriatic Express mają dopuszczenie tylko na poniżej zaznaczone na fotce kraje.

Vectron Adriatyk Express1.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.755 567 30
Natomiast te Vectrony Cargounitu które ciągną Adriatic Express mają dopuszczenie tylko na poniżej zaznaczone na fotce kraje.
No to brakuje tylko Chorwacji. Ale sądzę, że jest to bardziej sprawa formalności, niż niespełniania wymogów technicznych (choć nie mam pewności, co do urządzeń kontroli jazdy i radiołączności, jedne i drugie muszą współpracować z urządzeniami stałymi). Pewnie właściciel lokomotyw jak dotąd nie miał interesu w staraniu się o dopuszczenie na Chorwację.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
260 12 2
Tylko po co ta cała dyskusja? Chodzi o teoretyczną możliwość?
Pamiętajcie, że to tylko grupa 3 wagonów a nie osobny pociąg.
To tak jak by upierać się by nasz list został dostarczony razem z torbą listonosza, który wyciągnął go ze skrzynki.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
144 16 3
Maro16

Ja tutaj z Tobą się zgadzam jeśli chodzi o homologacje pojazdu Vectron który jest w PKP IC.

A zauważyłeś, że te Vectrony dojeżdżają najdalej do Pragi czy do Bohumina?
Ja to zauważyłem.
Powrót tych lokomotyw jest na Baltic Express, Chopin czy na tym nowym z wagonami na Chorwację albo też na tym składzie dwu wagonowym z Pragi do Wrocławia ( nie pamiętam nazwy tego pociągu )

A takie pytanie z innej beczki.

Gdzie jest łączenie i rozłączanie wagonów relacji Warszawa - Rijeka?

Pozdrawiam
 

feymo

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
558 6 0
Lokomotywy Vectron z platformy Simensa mają dopuszczenia na Austrię, Belgię, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Danie, Finlandię, Niemcy, Holandię, Norwegię, Polskę, Rumunie, Serbie, Słowację, Słowenię, Szwecję, Szwajcarię, Turcję, Węgry i Włochy.

Natomiast te Vectrony Cargounitu które ciągną Adriatic Express mają dopuszczenie tylko na poniżej zaznaczone na fotce kraje.

Zobacz załącznik 1130271
już wyjaśniam

Generalnie SIEMENS produkuje Vectrony na konkretne korytarze transportowe. Nie każda konfiguracja ma np. Polskę. Są konfiguracje np na korytarz tzw. DACH (Niemcy, Szwajcaria, Austria i Włochy).
Mogę tylko napisać że w CU mamy na razie 3 konfiguracje
Różnica między konfiguracjami wymusza np inny układ pantografów na dachu. I tak konfiguracja z PL i NL ma 2 pantografy AC, 1 DC -PL 1 DC-NL ze względu na inne napięcia sieci w Holandii (1,5 kV) i inne wymagania dotyczące nakładek pantografów
A konfiguracja CEE północ południe ma po dwa takie same pantografy czy 2 AC i 2 DC PL

ten konkretny Vectron ze zdjęcia ma w konfiguracji Holandię
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
111 4 0
Maro16

Ja tutaj z Tobą się zgadzam jeśli chodzi o homologacje pojazdu Vectron który jest w PKP IC.

A zauważyłeś, że te Vectrony dojeżdżają najdalej do Pragi czy do Bohumina?
Ja to zauważyłem.
Powrót tych lokomotyw jest na Baltic Express, Chopin czy na tym nowym z wagonami na Chorwację albo też na tym składzie dwu wagonowym z Pragi do Wrocławia ( nie pamiętam nazwy tego pociągu )

A takie pytanie z innej beczki.

Gdzie jest łączenie i rozłączanie wagonów relacji Warszawa - Rijeka?

Pozdrawiam
Rozmawiamy o Vectronie pociągu Adriatic Express a nie Baltic Express.
Wagony Adriatic Express są doczepiane w Warszawie do IC Sobieski a rozłączane są w Wiedniu. Następnie są łączone do innych składów pociągów jadących na trasie z Wiednia(Budapesztu) do Rijeki. Najzabawniejsze jest to że w dzisiejszych czasach mamy lokomotywy które są w stanie obsłużyć całą trasę bez ich wymiany. Natomiast w pociągu Adriatic Express wymiana lokomotyw następuję w 7 miejscach co powoduje jednocześnie wydłużenie czasu.

już wyjaśniam

Generalnie SIEMENS produkuje Vectrony na konkretne korytarze transportowe. Nie każda konfiguracja ma np. Polskę. Są konfiguracje np na korytarz tzw. DACH (Niemcy, Szwajcaria, Austria i Włochy).
Mogę tylko napisać że w CU mamy na razie 3 konfiguracje
Różnica między konfiguracjami wymusza np inny układ pantografów na dachu. I tak konfiguracja z PL i NL ma 2 pantografy AC, 1 DC -PL 1 DC-NL ze względu na inne napięcia sieci w Holandii (1,5 kV) i inne wymagania dotyczące nakładek pantografów
A konfiguracja CEE północ południe ma po dwa takie same pantografy czy 2 AC i 2 DC PL

ten konkretny Vectron ze zdjęcia ma w konfiguracji Holandię
Simens ma możliwość skonfigurowania bardzo dużo wariantów Vectrona jak również innych modeli ze swojej platformy (Traxx oraz EuroSprinter).
To od zamawiającego zależy jakie warianty lokomotyw zamówi.

Darku przepraszam bardzo za zaśmiecanie twojego wątku.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki