• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Mikołajów - konwersje modeli parowozów na PKP i nie tylko

Reakcje
124 2 0
#1
Cześć wszystkim :) . Na Forum jestem już aktywny od paru ładnych lat, ale do tej pory nie decydowałem się na utworzenie własnego wątku dotyczącego moich prac modelarskich - dziś nadszedł ten wielki dzień! ;)

Przejdźmy do rzeczy. Mam na imię Mikołaj pasjonuję się koleją i modelarstwem kolejowym, którym zajmuję się od kilku lat. Kolekcjonuję modele kolejowe w skali H0, od niedawna wykonuję konwersje modeli parowozów na PKP, głównie w epoce IV lub późnej III.

Do tej pory udało mi się wykonać kilka konwersji, których efekt planuję Wam pokazać.

Wszelka krytyka, rady dozwolone - chętnie wysłucham Waszych opinii na temat moich prac modelarskich. :)
 
OP
OP
Lxd2-465
Reakcje
124 2 0
#2
Galeria zdjęć parowozu Pm2 (ex BR03 Fleischmann), konwersja wykonana przeze mnie. :)
Niestety, nie wykonalem dokumentacji zdjęciowej modelu w trakcie konwersji, czego bardzo żałuję. :(
W ramach przebudowy:
-usunąłem małe reflektory na parowozie i na tendrze, z przodu zamontowałem duże lampy typowe dla PKP w IV epoce,
-zeszlifowalem i zaszpachlowałem przegrzewacze Knorra z przodu kotła,
-Zamontowałem urządzenie SHP na ostoi (element firmy UMF - Unique Model Factory)
- Pomalowałem obrzeża kół na biało),
- usunąłem hamulce wózków tocznych,
-Zeszlifowałem niemieckie oznaczenia na budce maszynisty i zlikwidowałem wywietrzniki na dachu.
Ponadto, kocioł i budka maszynisty były w całości malowane na czarno od nowa farbą modelarską w sprayu.
Parowóz czeka jeszcze na tabliczki w formie blaszek fototrawionych i reflektory na tendrze.
Pm-ka ma mieć docelowo numer 20.
20250511_082053.jpg
20250511_082225.jpg
20250511_082348.jpg
20250511_082432.jpg
20250511_082313.jpg
20250511_082556.jpg
20250511_082038.jpg
20250511_082543.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.692 560 30
#3
Model ładny, zdjęcia trochę mniej. ;) Podstawą dobrych zdjęć jest właściwe oświetlenie fotografowanego przedmiotu, tu ewidentnie tego zabrakło. A co do samego modelu, to jak jest zasilany wodą kocioł? Z modelu zniknęła pompa wodna, ale nie widzę inżektorów. Gdzieś zginęła też prądnica. Numer 20 jest ciekawy, bo nikt nie wie, jak wyglądał ;), został zezłomowany w 1968 roku i przynajmniej mnie nie są znane żadne zdjęcia tego konkretnego parowozu.
 
OP
OP
Lxd2-465
Reakcje
124 2 0
#4
Model ładny, zdjęcia trochę mniej. ;) Podstawą dobrych zdjęć jest właściwe oświetlenie fotografowanego przedmiotu, tu ewidentnie tego zabrakło. A co do samego modelu, to jak jest zasilany wodą kocioł? Z modelu zniknęła pompa wodna, ale nie widzę inżektorów. Gdzieś zginęła też prądnica. Numer 20 jest ciekawy, bo nikt nie wie, jak wyglądał ;), został zezłomowany w 1968 roku i przynajmniej mnie nie są znane żadne zdjęcia tego konkretnego parowozu.
Dziękuję za wskazówki :) . Postaram się zrobić jutro lepsze zdjęcia, które oczywiście tu zamieszczę. Co do armatury na kotle i inżektorów, planuję model udoskonalić, na przykład poprzez zamontowania wspomnianych inżektorów.

Faktycznie, nie udało mi się niestety znaleźć w internecie fotografii parowozu Pm2-20, ale wiadomo o nim tyle, że wraz z Pm2-19 i 21 miał wyróżniającą się armaturę kotła, podobną posiada także BR03 Fleischmanna.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.692 560 30
#5
wraz z Pm2-19 i 21 miał wyróżniającą się armaturę kotła
A czymże się wyróżniała armatura akurat tych trzech Pm2? Z takim kotłem było na PKP znacznie więcej egzemplarzy BR 03/Pm2. Choćby Pm2-8, którego nieudolną konwersję ze starego modelu Piko BR 03 Reko kiedyś popełniłem. Ale Pm2 z taką armaturą kotła było więcej.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki