• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Mikołajów - konwersje modeli parowozów na PKP i nie tylko

Reakcje
124 2 0
Cześć wszystkim :) . Na Forum jestem już aktywny od paru ładnych lat, ale do tej pory nie decydowałem się na utworzenie własnego wątku dotyczącego moich prac modelarskich - dziś nadszedł ten wielki dzień! ;)

Przejdźmy do rzeczy. Mam na imię Mikołaj pasjonuję się koleją i modelarstwem kolejowym, którym zajmuję się od kilku lat. Kolekcjonuję modele kolejowe w skali H0, od niedawna wykonuję konwersje modeli parowozów na PKP, głównie w epoce IV lub późnej III.

Do tej pory udało mi się wykonać kilka konwersji, których efekt planuję Wam pokazać.

Wszelka krytyka, rady dozwolone - chętnie wysłucham Waszych opinii na temat moich prac modelarskich. :)

OP
OP
Lxd2-465
Reakcje
124 2 0
Galeria zdjęć parowozu Pm2 (ex BR03 Fleischmann), konwersja wykonana przeze mnie. :)
Niestety, nie wykonalem dokumentacji zdjęciowej modelu w trakcie konwersji, czego bardzo żałuję. :(
W ramach przebudowy:
-usunąłem małe reflektory na parowozie i na tendrze, z przodu zamontowałem duże lampy typowe dla PKP w IV epoce,
-zeszlifowalem i zaszpachlowałem przegrzewacze Knorra z przodu kotła,
-Zamontowałem urządzenie SHP na ostoi (element firmy UMF - Unique Model Factory)
- Pomalowałem obrzeża kół na biało),
- usunąłem hamulce wózków tocznych,
-Zeszlifowałem niemieckie oznaczenia na budce maszynisty i zlikwidowałem wywietrzniki na dachu.
Ponadto, kocioł i budka maszynisty były w całości malowane na czarno od nowa farbą modelarską w sprayu.
Parowóz czeka jeszcze na tabliczki w formie blaszek fototrawionych i reflektory na tendrze.
Pm-ka ma mieć docelowo numer 20.
20250511_082053.jpg
20250511_082225.jpg
20250511_082348.jpg
20250511_082432.jpg
20250511_082313.jpg
20250511_082556.jpg