• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Zmiana głośności ET22 -951 - prośba o "łopatologiczne" wyjaśnienie.

BaFe

Użytkownik
Reakcje
43 5 0
ET22-951 w stanie "domyślnym" jest niezwykle głośny. Moim zdaniem wybrana przez PIKO standardowa głośność dźwięków tego modelu bardziej nadaje się do spotkań na dużych salach jak do puszczania "kolejki" w mieszkaniu na podłodze. To psuje sporą część zabawy modelem udźwiękowionym. Mam pytanie jak sobie wyregulować tą głośność? Nie mam wielkiego doświadczenia w "grzebaniu" w ustawieniach dekoderów. Co mi się samemu udało zrobić to podregulować trochę prędkości przyspieszania i hamowania w pozostałych 2 modelach, według swojego gustu. Tak więc niewielkie pojęcie jak się w tej materii obsłużyć SmartControl Light mam.

Doczytałem się że przydatna jest aplikacja Smartprogrammer do podejrzenia wartości CV dekodera, nawet tych które nie są podane w instrukcji papierowej. Mam ją, wybrałem nr katalogowy dekodera zainstalowanego w ET22. Jest tam opcja głośności, ale nie rozumiem tego zapisu "(CV 1021: 2) CV 900: X (CV =X*)" Gdzie "X" jest poziomem głośności ustawianym suwakiem. Co wpisać w SmartControl?

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.885 15 1
CV1021=2,
CV900=100
CV900=0

W takiej dokładnie kolejności na torze do programowania zmniejszasz ogólną głośność o 1/3 wartości. W CV900 wpisujesz wartość od 0 do 150 w zależności od potrzeb. CV1021 to wartość rejestru, którą przed wprowadzeniem zmian zmieniasz na 2 a po wprowadzeniu zmieniasz na fabryczne 0.

OP
OP
B

BaFe

Użytkownik
Reakcje
43 5 0
A dziękuję. Właśnie to CV1021 mnie zmyliło. Bo przy regulacji przyspieszania/hamowania miałem tylko jedną CV.