Nawet jeżeli jeden z torów był już zajęty przez stojący tabor, to pozostawało trochę ponad metr bezpiecznej przestrzeni.
Zgodnie z tym, przy odległości między osiami torów 4750mm, otrzymujemy: szerokość "peronu" - 1400mm (3m podane przez @gemol to błąd w obliczeniach), szerokość strefy bezpiecznej - 350mm. Dla odległości 4500mm otrzymujemy jeszcze mniej - odpowiednio: 1150mm oraz (uwaga!) 100mm.
Powyższe wyniki wyraźnie świadczą o tym, że te "perony" nie miały charakteru użytkowego. Stanowiły tylko dojście do/z pociągu. Jakiekolwiek przebywanie na takim "peronie" w trakcie przejazdu pociągu było po prostu niebezpieczne, nawet jak na standardy XIXw..
Dokładnie. 3 metry szerokości to nie jest znowu tak mało. Obecnie spokojnie funkcjonują niskie perony wyspowe z aktywnymi oboma krawędziami, które mają szerokość 3 metry..
Ostatnio edytowane: