• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zachodniopomorskie perony i dworce

peter47

Użytkownik
Reakcje
18 0 0
Kolego Gerson,jak już pisałem na Sedinie nie datowałbym powstanie łącznika B na lata sześćdziesiąte a koniec siedemdziesiątych.Pokazana mapa ma tylko układ współżędnych z roku 1965,a nie datę aktualizacji.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.606 26 0
Czytałem. Fakt wiele osób datuje powstanie tego łącznika na lata 70-te, a dokładniej na 1978r.
Tylko wówczas nie mogłoby dojść do likwidacji pierwszego łącznika "A" w latach 60-tych - na co też niektórzy wskazują.
Zastanawiam się jakby wówczas miałby być prowadzony ruch pociągów towarowych?[DOUBLEPOST=1400437069,1400435913][/DOUBLEPOST]Kilka zdjęć z tego co zostało w okolicy stacji Szczecin Lotnisko.

Widok w kierunku stacji, która znajdowała się za widocznym w oddali wiaduktem.
IMG_7410AA.jpg


Widok od strony stacji w kierunku dawnych przepraw na Regalicy (na Cegielince i Martwej Wodzie). Widać reszki tłucznia.
IMG_7383AA.jpg


Wschodni przyczółek przeprawy na Cegielince.
IMG_7386AA.jpg


IMG_7388AA.jpg


IMG_7390AA.jpg


IMG_7398AA.jpg


Widok w stronę Szczecina Głównego. Brak zachodniego przyczółku przeprawy. Znajdował się na wyspie, czy też jego resztki znajdują się pod wodą?
IMG_7407AA.jpg


Resztki przeprawy na Martwej Wodzie.
IMG_7411AA.jpg


IMG_7412AA.jpg


IMG_7413AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.606 26 0
Resztki przeprawy na Martwej Wodzie. Widok w kierunku stacji.
IMG_7434AA.jpg


IMG_7429AA.jpg


IMG_7437AA.jpg


Widok w kierunku Szczecina Głównego.
IMG_7426AA.jpg


IMG_7424AA.jpg


Dawny nasyp kolejowy.
IMG_7423AA.jpg


Zakończenie bocznicy Elektrociepłowni Pomorzany, na której składowane są odpady paleniskowe. Cześć bocznicy pokrywa się z przebiegiem dawnej linii kolejowej.
IMG_7416AA.jpg


IMG_7420AA.jpg


IMG_7417AA.jpg


IMG_7414AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.606 26 0
IMG_2614aa.jpg


Szczecin Grabowo

Dawna stacja towarowa wykorzystywana do obsługi znajdujących się w jej obrębie bocznic (głównie dawnej Stoczni Szczecińskiej). Wraz z upadkiem stoczni ruch na niej zamarł. Budynek magazynowy jest wykorzystywany przez prywatną firmę. Większość bocznic jest nieprzejezdna lub została całkowicie rozebrana, a znajdujące się przy nich magazyny wykorzystywane są przez prywatne firmy. Powstało też kilka biurowców. W przypadku uruchomienia SKM, o której się mówi w Szczecinie od wielu lat (i nic poza tym się nie dzieje) miejsce to mogłoby stać się ważnym węzłem komunikacyjnym łączącym w naturalny sposób kolej z liniami autobusowymi i tramwajowymi obsługującymi północne dzielnice Szczecina oraz zakłady zlokalizowane wzdłuż Odry.

szczecin grabowo 1.jpg

7. Skrzyżowanie linii kolejowej z linią tramwajową przed wjazdem do Stoczni Szczecińskiej. Dawniej istniał łącznik między tymi torami pozwalający na rozładunek tramwajów na bocznicy kolejowej i przejazd ich na tory tramwajowe.

IMG_2618aa.jpg


IMG_2620aa.jpg


IMG_2621aa.jpg


IMG_2617aa.jpg


1. Budynek stacji.
IMG_2615aa.jpg


IMG_2535aa.jpg


IMG_2538aa.jpg


Tor prowadzący ze stoczni w kierunku Szczecina Niebuszewo. Po lewej stronie plac składowy.
IMG_2537aa.jpg


IMG_2539aa.jpg


IMG_2540aa.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.606 26 0
Tory prowadzące do dawnych bocznic. Widok w kierunku Szczecina Grabowo.
IMG_2542aa.jpg


Widok w kierunku Szczecina Niebuszewo.
IMG_2543aa.jpg


Tor prowadzący do stoczni.
IMG_2546aa.jpg


IMG_2548aa.jpg


IMG_2551aa.jpg


2. Ruiny wiaduktu drogowego.
IMG_2553aa.jpg


IMG_2556aa.jpg


IMG_2558aa.jpg


IMG_2560aa.jpg


3, 4. Widukty na ul. Sczanieckiej. Na pierwszym planie drogowy pod którym biegnie tor łączący stację Szczecin Niebuszewo ze Szczeciniem Grabowo.
Na drugim planie kolejowy, po którym kursują pociągi towarowe do Polic.
IMG_2564mm.jpg


IMG_2562aa.jpg


IMG_2566aa.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.606 26 0
Ciąg dalszy relacji.

IMG_2568mm.jpg


Widok w kierunku Niebuszewa.
IMG_2570aa.jpg


Widok w kierunku Grabowa.
IMG_2571aa.jpg


2. Kolejne zdjęcia zniszczonego w czasie wojny wiaduktu drogowego.
IMG_2573aa.jpg


IMG_2579aa.jpg


IMG_2586aa.jpg


Widok z wiaduktu w kierunku Niebuszewa. Lewy tor prowadzi z Niebuszewa do Grabowa. Prawy kończy się przed wiaduktem na ul. Sczanieckiej.
IMG_2587aa.jpg



Zakończenie prawego toru. Był on wykorzystywany do wciągania wagonów na stocznię przez drugą bramę kolejową (6). Skład wjeżdżał na stację, następnie cofał się po tym torze. Po ułożeniu odpowiedniego przebiegu wjeżdżał na stocznie drugą bramą. W tle widać wiadukt drogowy na ul. Sczanieckiej. Kiedyś słyszałem historię, że w tym miejscu znajdował się wjazd do podziemnej części linii kolejowej. Niestety nie jest to informacja sprawdzona.
Ciekawostką jest również znajdujący się w pobliżu tego miejsca bunkier. Posiada on ciekawą konstrukcję, a jego przeznaczenie do dzisiaj nie zostało wyjaśnione.
Poniżej link do filmu o bunkrze (odcinek VI) i o podziemnej kolei w Szczecinie (odcinek X):
http://podziemnyszczecin.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=1
IMG_2576aa.jpg


5. Układ torowy umożliwiający kiedyś przejazd z Grabowa poprzez "ślepy" tor do drugiej bramy kolejowej. Obecnie zarośnięty i częściowo rozkradziony.
IMG_2590aa.jpg


IMG_2591aa.jpg


Widok w kierunku drugiej bramy.
IMG_2584aa.jpg


IMG_2594aa.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.606 26 0
IMG_2595aa.jpg


IMG_2598aa.jpg


Słynna Biedronka na terenie Stoczni Szczecińskiej.
IMG_2596aa.jpg


6. Druga brama kolejowa.
IMG_2597aa.jpg


IMG_2600aa.jpg


IMG_2604aa.jpg


8. Pozostałość jednej z bocznic znajdującej się przy magazynach na ul. Stalmacha.
IMG_2605aa.jpg


IMG_2606aa.jpg


IMG_2612aa.jpg


IMG_2613aa.jpg
 

Podobne wątki