Z tego miejsca chciałbym wszystkich zaprosić zarówno do lektury powyższego wątku, jak i do prezentacji zdjęć przedstawiających: dworce, przystanki oraz pozostałą infrastrukturę kolejową - kolei bliskich mojemu sercu czyli zachodniopomorskich i to zarówno współczesnych jak i z minionych lat.
Zastanawiałem się co "wrzucić" na pierwszy ogień: Szczecin Główny, Dąbie, Gumieńce, Gocław Towarowy?
Wybór padł na jeden z najstarszych zachowanych obiektów, który powstał długo przed wybuchem I wojny światowej (no cóż, taka jest historia tych ziem). Chodzi mi o Bhf. Pommerensdorf (Szczecin Pomorzany).
Pierwszy raz pojawił się na planach Szczecina w 1878 roku i był jedynym dworcem pasażerskim dla całej dzielnicy Pomorzany. Dla potrzeb pasażerów powstały bocznice, dwa zadaszone perony pasażerskie (zachowały się do dzisiaj!!) oraz perony dla wyładunku pociągów towarowych. Do naszych czasów dotrwała duża część jego infrastruktury, która niestety nie pełni już swoich pierwotnych funkcji związanych z koleją (hurtownie, magazyny, skup złomu).
Zastanawiałem się co "wrzucić" na pierwszy ogień: Szczecin Główny, Dąbie, Gumieńce, Gocław Towarowy?
Wybór padł na jeden z najstarszych zachowanych obiektów, który powstał długo przed wybuchem I wojny światowej (no cóż, taka jest historia tych ziem). Chodzi mi o Bhf. Pommerensdorf (Szczecin Pomorzany).
Pierwszy raz pojawił się na planach Szczecina w 1878 roku i był jedynym dworcem pasażerskim dla całej dzielnicy Pomorzany. Dla potrzeb pasażerów powstały bocznice, dwa zadaszone perony pasażerskie (zachowały się do dzisiaj!!) oraz perony dla wyładunku pociągów towarowych. Do naszych czasów dotrwała duża część jego infrastruktury, która niestety nie pełni już swoich pierwotnych funkcji związanych z koleją (hurtownie, magazyny, skup złomu).