• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Z czym zestawić "Ryflaki"?

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#22
Zobacz załącznik 433153
Tkt3
Tak są podobne do siebie jak prosiak do żyrafy.
No ale dałeś zdjęcie TKi3. Co nie zmienia faktu, że podwozie BR86 [TKt3] może kompromisowo służyć do zbudowania TKt48. Były oczywiście różnice ale są do przyjęcia lub poprawienia. Kiedyś ktoś robił odlewy pudła TKt48, w związku z rozwojem technologi drukowania 3D jeszcze będzie. Ale tak czy siak, takie składanie modelu nie jest dla początkującego.
Co gorzej przyjęte do produkcji wersje budowy modeli SM42 i EU06/07 powodują, że nie będą w epoce IVa. Chociaż EU też można przerabiać.
W rezultacie najbardziej pasuje ST44 z Kutna. Realistycznie [ale czy było to realne? może jakieś delegacje czy zazębienie obiegów] mogły by też wyglądać z Oi2.
[DOUBLEPOST=1479039691][/DOUBLEPOST]
A czy Ty5 i ryflaki jeździły razem?
W okolicach Poznania mogły.
[DOUBLEPOST=1479039935,1479039597][/DOUBLEPOST]
Ale są minimalne rozbieżności. Pomijając braki "nadwozia". Lepiej coś bez zbytnich przeróbek Okl2, Tkt3 itp.
OKl2.
Model był jeszcze w wersji prawie niemieckiej czyli z wyglądem na PKP najwyżej do końca lat 50tych. I czy były w Warszawie?
 
J

Jurek ST44

Gość
#23
31.jpg
OKl2.
Model był jeszcze w wersji prawie niemieckiej czyli z wyglądem na PKP najwyżej do końca lat 50tych. I czy były w Warszawie?[/QUOTE]

Czy Wy oczu nie macie ???? Jak bez zbytnich przeróbek ???
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
#26
W mojej opinii, poza TKt48 od EFC to nie ma niczego na rynku co by idealnie pasowało do warszawskich ryflaków z epoki IVa. EFC nawet oferuje zdaje się jedno malowanie s Sierpca czy Siedlec, które w 100% pasuje; Takie ryflaki jeździły na ogół w składach podmiejskich - np. do Nasielska czy dalej do Sierpca - w składach liczących z tego co pamiętam służbowe rozkłady jazdy po 7-8 sztuk.

Można spróbować zestawić ją z Rocowską Oi2 - przydział co prawda z Par Bydgoszcz Gł, ale skoro takie ryflaki jeździły do Sierpca, to i jakaś Oi2 z Bydgoszczy mogła się tam zaplątać; Daty rewizji i epoka będą się mniej więcej zgadzać;

Ta OKl2 - w stanie fabrycznym się nie nadaje. Przedstawia ona stan tego parowozu na 1952 rok (z tego co pamiętam rewizje), a więc 20 lat wcześniej. Seria OKl2 była użytkowana chyba do 1973 roku i pod koniec służby parowóz ten wyglądał nieco inaczej - przede wszystkim nie było podgrzewacza wody na kotle - usunięcie tego detalu to dosyć złożona zadanie, nawet dla doświadczonego modelarza; Nie było też kilku typowo niemieckich elementów na kotle. Nie mówiąc już o takiej oczywistości jak lampy wzoru PKP z 1966 roku;
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#28
W mojej opinii, poza TKt48 od EFC to nie ma niczego na rynku co by idealnie pasowało do warszawskich ryflaków z epoki IVa. EFC nawet oferuje zdaje się jedno malowanie s Sierpca czy Siedlec, które w 100% pasuje; Takie ryflaki jeździły na ogół w składach podmiejskich - np. do Nasielska czy dalej do Sierpca - w składach liczących z tego co pamiętam służbowe rozkłady jazdy po 7-8 sztuk.

Można spróbować zestawić ją z Rocowską Oi2 - przydział co prawda z Par Bydgoszcz Gł, ale skoro takie ryflaki jeździły do Sierpca, to i jakaś Oi2 z Bydgoszczy mogła się tam zaplątać; Daty rewizji i epoka będą się mniej więcej zgadzać;

Ta OKl2 - w stanie fabrycznym się nie nadaje. Przedstawia ona stan tego parowozu na 1952 rok (z tego co pamiętam rewizje), a więc 20 lat wcześniej. Seria OKl2 była użytkowana chyba do 1973 roku i pod koniec służby parowóz ten wyglądał nieco inaczej - przede wszystkim nie było podgrzewacza wody na kotle - usunięcie tego detalu to dosyć złożona zadanie, nawet dla doświadczonego modelarza; Nie było też kilku typowo niemieckich elementów na kotle. Nie mówiąc już o takiej oczywistości jak lampy wzoru PKP z 1966 roku;
Więc z odwzorowaniem typowego składu okołowarszawskiego będzie problem: 7-8 wagonów. Ale z drugiej strony to ideał, który nie zmieści się nawet na wielu stacjach H0.
Ale ryflaki Robo to nie jest typ 43A, więc miały też szersze zastosowanie. Np. jako wagony doczepne do SN61, wzmacniano nimi też pociągi sezonowe [niestety czasem z tragicznym skutkiem - Otłoczyn]. Jednak sprawy dostępnej lokomotywy dalej to nie rozwiązuje. SN61 też nie ma, a pospiesznego złożonego z Ygreków i ryflakow w IVa też nie ma za bardzo co ciągnąć.
Tak więc OKl2 i TKt3 Fleischmanna odpadają bo za wczesne. Gdyby ryflaki były zachodniopomorskie, ewentualnie nadawałby się Oi1.
 
OP
OP
D

darrwoj

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#30
Dzięki Koledzy za tak doglebne i rzeczowe potraktowanie tematu, szkoda że wchodzą w grę tylko "wysokobudzetowe" lokomotywy :( a wracając do ryflakow robo to czy ktoś dysponuje zestawieniem np. Sp42 + wagony pasujące do siebie?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#32
Dzięki Koledzy za tak doglebne i rzeczowe potraktowanie tematu, szkoda że wchodzą w grę tylko "wysokobudzetowe" lokomotywy :( a wracając do ryflakow robo to czy ktoś dysponuje zestawieniem np. Sp42 + wagony pasujące do siebie?
Najoszczędniejszy ciągnik to ST44 z IIIc/IVa, oczywiście jest to odstępstwo od reguły, ale możliwe w okresie "letnich szaleństw przewozowych". Ale te loki też są dostene z 2 ręki. Być może w przyszłości będzie jakaś SP45.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
#36

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#38
Przecież wyraźnie napisałem, że rocowska maszyna to baza, trzeba nieco nad nią popracować, żeby była np z IV epoki. Światła, nr i inne takie należy powymieniać...
 

Podobne wątki