• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 XXIII Parada Parowozów -Wolsztyn 30.04. 2016 r

Reakcje
1 1 3
#24
Uważam ,że przed i po paradowe manewry na stacji są o wiele ciekawsze niż sama parada w takiej skomercjalizowanej oprawie. W 2014 trochę zmarzliśmy na kwaterze już dawno nie było tak zimno. Ale dobre wspomnienia zostały.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
183 27 0
#26
Wygląda na to, że w tym roku zabraknie skomunikowania w Zbąszyniu z TLK z W-wy na KW do Wolsztyna. Tego drugiego pociągu nie ma w rozkładzie.... Pozostaje tłuc się KW z Poznania lub drogi pociąg specjalny...
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#27
Wygląda na to, że w tym roku zabraknie skomunikowania w Zbąszyniu z TLK z W-wy na KW do Wolsztyna. Tego drugiego pociągu nie ma w rozkładzie.... Pozostaje tłuc się KW z Poznania lub drogi pociąg specjalny...
Od 12 czerwca tego pierwszego też nie będzie (tzn będzie, ale tylko w niedziele). A Cegielski zarezerwowany wcześniej kosztował 49zł w 2 strony, co przy cenie szynobusu prawie 20zł w jedną stronę nie jest wcale wysoką ceną, no i najważniejsza rzecz to to że jedzie z parowozem.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
183 27 0
#28
Do głowy mi nie przyszło, że pociągu może nie być, który jeździł całe lata. Dla Kolei Wielkopolskich jest to wizerunkowy strzał w kolano.
 
OP
OP
arczi1986

arczi1986

Znany użytkownik
Reakcje
270 0 1
#30
Na chwilę obecną w Paradzie wezmą odział lokomotywy
z Parowozowni Wolsztyn: Ol49-59, Pt47-65,
ze skansenu w Chabówce – TKt48-191, OKz32-2,
z Jaworzyny Śląskiej – TKt48-18,
z Pyskowic - Ty42-24
Z Wrocławia – TKh 05353,
z Niemiec – 18-201, 35-1019, 52-8079,
oraz z Czech.423.0145. 464.202

Plan szczegółowy Parady już za kilka dni
Info z parowozowni Wolsztyn oraz Centrali PKP Cargo
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
419 4 0
#34
Szkoda tylko ze belka nie jest pomarańczowa. I opis serii i numeru na belce nie jest w kolumnie tylko w rzędzie. A tak to genialna.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#35
Ja osobiście wolałbym jednak malowanie czarne, zdecydowanie bardziej podobał mi się schemat malowania przyjęty po ostatniej naprawie w Gnieźnie w 2009 roku (oczywiście poza tym idiotycznym logo PKP Cargo na drzwiach dymnicy). Tak, wiem że z zasady parowozy pasażerskie malowane powinny być na oliwkowo i od strony zgodności z prawdą historyczną nie mam tu nic do zarzucenia. Ale egzemplarze czarne również się trafiały i to nie tylko w ostatnich kilku latach eksploatacji. No ale malowanie to już kwestia gustu.

Natomiast bez żadnych wątpliwości można stwierdzić, że poziom naprawy w Chabówce jest nieporównywanie wyższy od tego, co było w Gnieźnie w 2009 roku (oczywiście nie winię tu pracowników warsztatu, gdyż zapewne zakres naprawy wynika z decyzji właściciela). Parowóz ma praktycznie zupełnie nową budkę maszynisty (zostały chyba tylko blachy z górnych ścian bocznych - tam gdzie okna), która wreszcie jest prosta (kto miał okazję przyjrzeć się Pt47-65 po poprzedniej naprawie ten wiedział, jak paskudnie to wyglądało), o niemalże w całości nowym kotle już nie wspomnę. Nareszcie jest szansa, że parowóz ten posłuży bezproblemowo przez długie lata. Jedno mnie tylko martwi - w Wolsztynie znów dorwą się do niego wyspiarze.......

Reasumując: pracownikom warsztatu w Chabówce należą się za tą robotę ogromne brawa, w tym momencie parowóz ten, który jeszcze 4 lata temu był zajechany i zdewastowany do granic możliwości, jest zapewne w najlepszym stanie technicznym ze wszystkich czynnych maszyn w Polsce (z całym szacunkiem dla chłopaków z Pyskowic, którzy robią co tylko mogą i również mają wspaniały parowóz, ale niestety pewnych kwestii takich jak nowy kocioł finansowo się nie przeskoczy). Oczywiście z ostateczną oceną naprawy trzeba poczekać do momentu sprawdzenia się maszyny na szlaku, ale od strony technicznej maszyny naprawiane w Chabówce problemów chyba nigdy nie miały.

Dla zainteresowanych, którzy z różnych względów nie są na bieżąco z programem Parady w Wolsztynie: 1 maja Pt47 poprowadzi zestawiony z 3 oliwkowych wagonów (2x 120A + 1x 112A) pociąg Groszek z Wolsztyna do Nowego Tomyśla, na części trasy (z Wolsztyna do Zbąszynia) pociąg ten będzie połączony w jeden skład z pociągiem Oliwka, zestawionym z Ol49-59 oraz 5 wagonów retro z Wolsztyna. Natomiast między Zbąszyniem a Nowym Tomyślem oba pociągi wezmą udział w jeździe równoległej po 2 torach :)
 

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.642 11 0
#38
Dużo zdjęć to nie zrobiłem ale chociaż trochę z dzisiejszego dnia. Na jednym załapałem się i ja;) Na koniec model statyczny Elfa od Robo :)
 

Załączniki

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.642 11 0
#39
.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Imprezy 4
Imprezy 25
Imprezy 14
Imprezy 108
Imprezy 23

Podobne wątki