• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Wesołe przypadki MIKOTA 1

OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.403 99 132
W ten oto sposób sprowokowaliście mnie do pokazania postępu prac nad Iłem:).
Zalecane maski... nie pasują!
IMG_20231111_172835.jpg
IMG_20231111_173149.jpg

Skończyło się na wycinaniu własnych.
IMG_20231111_202604.jpg

Na szczęście maski na boczne iluminatory mają właściwe wymiary. Co ciekawe w zestawie zabrakło masek na małe okrągłe okna w drzwiach i tylnej części samolotu.
IMG_20231111_202928.jpg

Większe iluminatory zaślepiłem maskami, a wyżej wspomniane, małe okrągłe maskolem Mig.
IMG_20231111_210257.jpg

Pierwsze malowanie podkładem i poprawki.
IMG_20231121_203248.jpg

IMG_20231121_203243.jpg
IMG_20231121_203622.jpg

Na chwilę obecną uzyskałem taki efekt.
IMG_20231125_231412.jpg
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.464 7 0
Piękny Ił-62. Ten samolot miał wyjątkowo dopracowane linie i pewien majestat. Gorzej z silnikami i brakiem zdublowania układu sterowania. powierzchniami sterowymi (pewnie innymi urządzeniami również). Leciałem nim jako 5 latek z Warszawy do Sofii rejsem czarterowym. Na pokładzie oprócz dobrego jedzenia i bardzo pięknych stewardess (mogły z powodzeniem zagrać w klasycznych "Aniołkach Charliego") wydawano soki owocowe "Kaczor Donald".
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Piękny Ił-62. Ten samolot miał wyjątkowo dopracowane linie i pewien majestat. Gorzej z silnikami i brakiem zdublowania układu sterowania. powierzchniami sterowymi (pewnie innymi urządzeniami również). Leciałem nim jako 5 latek z Warszawy do Sofii rejsem czarterowym. Na pokładzie oprócz dobrego jedzenia i bardzo pięknych stewardess (mogły z powodzeniem zagrać w klasycznych "Aniołkach Charliego") wydawano soki owocowe "Kaczor Donald".
Ił-62 - powiększona radziecka kopia brytyjskiego Vickers VC-10. Więc tutaj nie wynaleziono nic nowego pod względem "dizajnu". Ale doskonale pamiętam ten szał, gdy PLL LOT wprowadził go w 1972 roku do lotów przez Atlantyk jako "cud techniki"...
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.464 7 0
Vickers VC-10 jest bardzo ładny, choć trochę krępawy przy Ile-62, no i Ił-62 ma typowy nos, a Vickers VC-10 gładkie przejście z czoła do brody. Widać wyraźnie, że projektowanie Iła było wspomagane brytyjską myślą techniczną. Wszystkie kopie "Made in ZSRR" przebił chyba bombowiec Tu-4. Jakby nie patrzeć, Ił-62 po prostu podoba mi się.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.403 99 132
Samolot pomalowany kolorem bazowym.
IMG_20231206_160727.jpg

IMG_20231208_183051.jpg

Zdjęte maski.
IMG_20231209_111221.jpg

Malowanie metalicznych powierzchni. Użyłem farb Alclad II: Steel, Aluminium i Jet Exhaust.
IMG_20231209_192925.jpg
IMG_20231209_204752.jpg

Farby zapewniają genialny efekt.
IMG_20231209_205732.jpg

Malowanie elementów podwozia.
IMG_20231210_153246.jpg

Użyłem masek z zestawu i dodałem od siebie przewody hydrauliczne.
IMG_20231211_210911.jpg

IMG_20231211_211725.jpg

Samolot już stoi na własnym podwoziu.
IMG_20231216_142913.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.403 99 132
Kupiłem sobie prezenty na Święta. Wśród nich były Pm2 Piko i wagon kryty Brawa.
IMG_20231221_142540.jpg

Z parowozu jestem bardzo zadowolony. Na żywo odbiór modelu jest bardzo pozytywny ze względu na ilość przestrzennych detali np. przestrzenne pomosty pod dymnicą, jak również wdrożone modyfikacje w stosunku do niemieckiej wersji. Niewątpliwie jest to najbardziej posunięta seryjna konwersja parowozu.
Owszem, brakuje tutaj pewnych funkcji oświetlenia, zwłaszcza rewizyjnego. Pewnie kiedyś to poprawię.
Właściwości jezdne są bardzo dobre, jedynie prędkość maksymalna wymagała zredukowania w ustawieniach dekodera.
Zdjęcia oddają piękno i filigranowość modelu.
IMG_20231221_145637.jpg
IMG_20231221_145721.jpg
IMG_20231221_145847.jpg
IMG_20231221_150009.jpg
IMG_20231221_150229.jpg
IMG_20231221_150243.jpg

Na trzeciej osi wiązanej jest przewidziane miejsce na jakąś instalację. Być może czujnik do niemieckiej wersji Expert Plus.
IMG_20231221_150434.jpg
IMG_20231221_150640.jpg
IMG_20231221_150742.jpg
IMG_20231221_150828.jpg
IMG_20231221_151309.jpg
IMG_20231221_163142.jpg
IMG_20231221_163222.jpg
IMG_20231221_163238.jpg
IMG_20231221_163255.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.403 99 132
Jako dodatek kolejny wagon do składu towarowego z III epoki ciągniętego przez Ty2.
Na uwagę zasługują resorowane osie modelu oraz brak przydymionego dachu, jak miało to miejsce w innych wagonach z tej serii.
IMG_20231221_163648.jpg
IMG_20231221_163704.jpg
IMG_20231221_163812.jpg
IMG_20231221_163838.jpg
IMG_20231221_163930.jpg
IMG_20231221_164314.jpg

W tym miejscu chciałbym Wszystkim złożyć życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Zdrowych, spokojnych i rodzinnych Świąt oraz wszystkiego, co najlepsze.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.539 252 31
Szczerze? Twoja lepiej się prezentuje moim skromnym zdaniem.
Chyba masz rację , nie mogę zaakceptować braku wywietrznika dachowego i gwizdawki , ich braku.
Piotr uzyskał realizm polskiego stanu dbałości o parowozy tamtych lat.
Na makietę realistyczną Daniela i nie tylko, lepsza Piotrusiowa.
PS .Piotr podjedź po wywietrznik dachowy w nowym roku. Pogadamy o bezinwazyjnym montażu. Bez rozbierania i malowania.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
Chyba masz rację , nie mogę zaakceptować braku wywietrznika dachowego i gwizdawki , ich braku.
Piotr uzyskał realizm polskiego stanu dbałości o parowozy tamtych lat.
Na makietę realistyczną Daniela i nie tylko, lepsza Piotrusiowa.
PS .Piotr podjedź po wywietrznik dachowy w nowym roku. Pogadamy o bezinwazyjnym montażu. Bez rozbierania i malowania.
Własna przeróbka to nie tylko satysfakcja. To generalnie lepszy model (zakładając, że 'przerabiający' ma w miarę dobre zdolności manualne).
Niestety, ta Pm2 PIKO to kolejny przykład gdzie tzw. kompromisy nadal idą zbyt daleko i model pozbawiony jest dość widocznych charakterystycznych detali dla PKP.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.403 99 132
Resorowane osie modeli wagonów towarowych w Brawa , to ciekawe , rozwiń Piotr temat , to było tylko w modelach z USA
Ustaliłem, że tylko w pięciu modelach z tej serii występują resorowane osie. Oczywiście nie ma tam żadnych resorów, ale są tak dobrane luzy i możliwości pionowego ruchu osi, że sprawiają wrażenie resorowanych. Nie ma też żadnej reguły w jakim zakresie to działa, bo w jednym wagonie działa wyśmienicie, a w innym zostało coś inaczej zmontowane lub sklejone i oś trzyma się prawie sztywno (w moim przypadku Kdt, w którym porusza się tylko jedna oś).
Oto przedstawiciele tych wagonów.
IMG_20231223_163102.jpg

Najbardziej widoczne jest to w cysternie.
IMG_20231223_163207.jpg
Oś po naciśnięciu porusza się góra-dół.
IMG_20231223_163303.jpg
IMG_20231223_163306.jpg

Tak prezentuje się cały skład wagonów z tej serii.
IMG_20231223_154948.jpg

A tak moje zestawienie wzmocnione o inne wagony.
IMG_20231223_155228.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.403 99 132
Porównanie jakości wykonania modeli.
Fleischmann i Piko.
IMG_20231224_120159.jpg
IMG_20231224_120642.jpg
IMG_20231224_120707.jpg

Cały wózek z ramą jest elementem ruchomym. Oś jest resorowana, a suwak ma możliwość ruchu na boki.
IMG_20231224_120937.jpg

IMG_20231224_121102.jpg

IMG_20231224_121305.jpg

Hmm... Zagadka, czy ktoś wie, czemu na prawej wiatrownicy nie ma nitów, a na lewej są???
IMG_20231224_123603.jpg

Porównanie tendrów serii T34 Piko i Trix. W Piko są ażurowe wsporniki skrzyni węglowej.
IMG_20231224_182506.jpg

Tender od spodu mimo napędu wygląda cudownie.
IMG_20231224_182905.jpg

Porównanie układu biegowego w modelach.
W Piko rama parowozu jest bardzo ażurowa. Wszystkim użytkownikom zalecam naoliwienie korbowodów i wiązarów. Fabrycznie są suche i powodują duże opory. Trzeba naoliwić panewki. Po tym zabiegu całość toczy się leciutko. Kto smaruje ten jedzie.:LOL:
IMG_20231225_122152.jpg

Porównanie wykonania z BR 01 Roco i BR 03 Fleischmanna, czyli mojej Pm2, gdzie koła są metalowe.
IMG_20231225_122257.jpg

W Piko koła są plastikowe, jak we wszystkich dotychczas wydanych parowozach. Co nie oznacza, że są złe i wyglądają gorzej.
IMG_20231225_122301.jpg

Od góry: Piko, Roco i FL.
IMG_20231225_122322.jpg

Jeszcze dla porównania BR 03.10 Roco, gdzie również są metalowe koła i fabryczne oświetlenie podpomostowe.:rolleyes: Można było zrobić. Samemu nie będzie to takie proste.
IMG_20231225_122605.jpg

Cała rodzinka razem.
IMG_20231225_123331.jpg
IMG_20231225_123450.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.403 99 132
Zabawa moim parowozem na makiecie Kolegi @FENIX .
IMG_20231229_124705.jpg

Pod koniec tego roku postanowiłem jeszcze podziałać z tym modelem we własnym zakresie.
Warto zwrócić uwagę na ruchome drzwiczki tendra.
IMG_20231229_214002.jpg
IMG_20231229_214043.jpg

Demontaż modelu nie jest prosty. Większość elementów nie jest dzielona w oczywisty sposób. Praktycznie wszystko jest sklejone. Zamysłem producenta było to, żeby tego modelu raczej nie rozbierać. Dołożyłem wszelkich starań, aby obyło się bez start. Mimo to parę elementów się uszkodziło, jak już wcześniej przypuszczałem.
IMG_20231229_214816.jpg

Komin jest osobnym elementem i jest z plastiku, ale jeszcze się nie stopił.
IMG_20231229_215435.jpg

Oświetlenie budki maszynisty.
IMG_20231229_220034.jpg

Elektronika w modelu jest bardzo skomplikowana i nie pozostawia zbyt wiele możliwości ingerencji. Z oświetleniem rewizyjnym nie będzie dużego problemu, wyjścia funkcyjne są przygotowane, wystarczy podłączyć. Natomiast wymiana reflektorów może być bardzo problematyczna.
IMG_20231229_220515.jpg
IMG_20231229_220602.jpg
IMG_20231230_002021.jpg

Trzeba bardzo uważać na te wszystkie rurki przy pomostach.
IMG_20231230_004446.jpg

Reflektory również są solidnie wklejone.
IMG_20231230_004527.jpg

IMG_20231230_004646.jpg

Reszta elementów jest wklejona w ramę parowozu i nie ma możliwości demontażu. Jak się zatem dostać do tej płytki???
IMG_20231230_004925.jpg

To jest cała elektronika umiejscowiona w parowozie. Powodzenia!
IMG_20231230_143551.jpg

Porównanie dwóch wiatrownic. Prawa dla utrudnienia była wklejona w kocioł. Ucierpiał jeden uchwyt, na szczęścia jest ich sześć.
IMG_20231231_121217.jpg
IMG_20231231_121231.jpg