• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Wesołe przypadki MIKOTA 1

OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.455 99 132
Prace nad TU-154M.
Do budowy modelu dokupiłem zestaw elementów z żywicy.
IMG_20230616_155718.jpg
IMG_20230616_155847.jpg
IMG_20230616_160035.jpg

Spasowanie poszczególnych elementów pozostawia wiele do życzenia...
IMG_20230617_115414.jpg

Iluminatory zostały wypolerowane, odważniki wklejone oraz imitacja silnika numer 2.
IMG_20230618_134424.jpg

Prawidłowe spasowanie kadłuba też wymagało dużo pracy.
IMG_20230618_141151.jpg

Szpary na sklejonych skrzydłach.
IMG_20230618_160508.jpg

Znowu zużyłem dużo szpachli.
IMG_20230618_161359.jpg

Postanowiłem pójść o krok dalej i urozmaicić swój model poprzez imitację nitów za pomocą radełka.
Na starych płatach doskonalę sztukę tworzenia nitów.
IMG_20230619_171259.jpg

Teraz wygląda to znacznie lepiej.
IMG_20230620_142941.jpg
IMG_20230620_184242.jpg
IMG_20230620_184315.jpg

Silniki dwuprzepływowe Sołowiow ulepszone za pomocą zestawu. Wentylator silnika 2 jest w środku modelu i go nie widać:D.
IMG_20230620_205258.jpg
IMG_20230620_205323.jpg

Na chwilę obecną tak się prezentuje samolot.
IMG_20230620_205430.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.455 99 132
Witajcie! Dziś kupione za ciężkie pieniądze "cudo" Piko. Ogólnie korzystne wrażenie zarówno z wyglądu jak i z działania.
Spróbowałem pojechać dwiema jednostkami razem, ale "kłócą się" ze sobą.
IMG_20230710_183705.jpg
IMG_20230710_183738.jpg
IMG_20230710_184043.jpg

WP_20230710_17_38_12_Pro.jpg
WP_20230710_17_40_18_Pro.jpg
WP_20230710_17_41_59_Pro.jpg
WP_20230710_17_42_10_Pro.jpg
WP_20230710_17_42_24_Pro.jpg
WP_20230710_17_42_34_Pro.jpg
WP_20230710_17_42_48_Pro.jpg
WP_20230710_17_42_57_Pro.jpg
WP_20230710_17_43_20_Pro.jpg
WP_20230710_17_44_17_Pro.jpg
WP_20230710_18_06_43_Pro.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.614 64 3
Chyba raczej do Łowicza. Z Łowicza prawdopodobnie by była inna stacja docelowa na wyświetlaczu.;)
A swoją drogą model wygląda bardzo pięknie w tym malowaniu. To nie moja epoka jednak ten schemat malowania w mojej opinii jest jednym z ładniejszych jakie wprowadzono po roku 1989-tym.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.455 99 132
Przyszedł do mnie list z Francji, w którym były piękne kalkomanie.
IMG_20230708_133048.jpg
IMG_20230708_133317.jpg

W samolocie wykonałem imitację kokpitu. Fabrycznie nic w tym miejscu nie było przewidziane.
IMG_20230622_182931.jpg
IMG_20230622_182948.jpg

Przygotowany do malowania.
IMG_20230712_102458.jpg

Pomalowany podkładem Tamiya z puszki.
IMG_20230712_105812.jpg
IMG_20230712_164618.jpg

Wiernie odwzorowałem podwozie.
IMG_20230712_110023.jpg

W trakcie malowania.
IMG_20230713_203212.jpg

Gotowe podwozie statku powietrznego.
IMG_20230715_092319.jpg

Tym razem postanowiłem zamienić kolejność malowania i zacząłem od metalicznych elementów, które zamaskuję.
IMG_20230714_150307.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.455 99 132
Ciąg dalszy prac nad Tupolewem.
Dedykowane maski do samolotu nie pasują.
IMG_20230717_200037.jpg

Musiałem wszystko maskować ręcznie.
IMG_20230717_205756.jpg

Pierwsze malowanie.
IMG_20230719_205420.jpg

Po zdjęciu taśm maskujących okazało się, że konieczne będą poprawki.
IMG_20230720_100936.jpg

Maskuję jeszcze raz.
IMG_20230720_130508.jpg
IMG_20230720_130515.jpg

Musiałem malować jeszcze raz na biało:mad:.
IMG_20230720_180023.jpg

Udało mi się uzyskać taki efekt wizualny. Według mnie najlepszy, jak do tej pory.
IMG_20230720_193932.jpg
IMG_20230720_193940.jpg
IMG_20230720_193956.jpg
IMG_20230720_194006.jpg
IMG_20230720_194025.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.455 99 132
Silniki są niby takie same, ale mają inne parametry. Kiedy jadą dwie jednostki razem, ale nie są połączone to widać wtedy wyraźnie, że jadą dwa inne pociągi. Taka jazda powoduje naprężenia na sprzęgach i szarpanie, zniszczenie gumek przyczepnościowych oraz trudności z pokonywaniem rozjazdów.
Chcąc się bawić dwiema jednostkami należy zdemontować wałki kardana. Nie polecam wyjmować silnika, ponieważ jest on odpowiedzialny za pracę elektroniki i odtwarzanie prawidłowych dźwięków.
IMG_20230729_124612.jpg
IMG_20230729_140224.jpg
IMG_20230729_140637.jpg

IMG_20230729_141818.jpg
IMG_20230729_142003.jpg
IMG_20230729_142142.jpg

W tym wypadku tylko jedna jednostka jest rzeczywiście napędzana, więc mogą jechać na dwóch różnych adresach. Można wyświetlać prawidłowe sygnały.
IMG_20230729_145455.jpg
IMG_20230729_145459.jpg
IMG_20230729_145517.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.455 99 132
Akurat problemem jest tu raczej sterowanie, które nie posiada opcji "Jazda w podwójnej trakcji" ;)
Problem "kłócenia się silników" występował od zawsze, żeby tego uniknąć upraszczano budowę modeli np. w ET41 jest jeden silnik w dwóch członach. Kiedyś jak robili lokomotywy, gdzie w dwóch wózkach były silniki (vide Fulgurex) to zawsze występował ten problem, że nie ma dwóch identycznych silników.
Podczas zabawy dwiema jednostkami napędzanymi był zaprogramowany ten sam adres dekodera, a dekodery miały ustawione te same parametry (przyśpieszanie, hamowanie, prędkość maksymalna), więc teoretycznie powinny jechać idealnie równo, ale tak nie było. Wadą tego rozwiązania są również błędnie wyświetlane sygnały.
Moim najlepszym kompromisem jest jazda jednym EN57 napędzanym, drugim ciągniętym lub pchanym (nie ma to znaczenia, silnik w środku i tak się kręci tylko nic nie napędzao_O) na dwóch różnych adresach. Daje to możliwość prawidłowego oznakowania składu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.367 504 30
Akurat problemem jest tu raczej sterowanie, które nie posiada opcji "Jazda w podwójnej trakcji"
A co to jest "opcja jazdy w podwójnej trakcji" w sterowaniu? Co kolega @rprail ma na myśli pod pojęciem "sterowanie"? I na czym polega problem "sterowania" przy jeździe dwóch modeli?
Kiedyś jak robili lokomotywy, gdzie w dwóch wózkach były silniki (vide Fulgurex)
Także Piko, z którymi nigdy nie było problemów, mimo dwóch silników, ale oczywiście przy zasilaniu tradycyjnym DC, bez sterowania cyfrowego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.367 504 30
w posiadanym przeze mnie Hornby Elite jest
Ale co to jest i jak wpływa na pracę silnika? Sądzę, że jest to tylko możliwość sterowania jednym pokrętłem dwiema lokomotywami o różnych adresach, ale nie ma wpływu na sposób sterowania silnikami, czyli działa tak samo, jakby w obu lokomotywach ustawić ten sam adres. Pewnie jedyną różnicą jest to, że da się oddzielnie sterować światłami w jednej i drugiej lokomotywie, ale nie usuwa to problemów związanych z różną pracą silników dwóch lokomotyw i ich różną reakcją na to samo polecenie ze sterowania. Tak że jeżeli dobrze zgaduję, to brak tej funkcji w innych sterowaniach nie jest powodem problemów.