A malowanie wagonów się zmieniało w trakcie epoki IV?
Tak, dachy Y-ków z szarych na oliwkowe w trakcie napraw. A biorąc pod uwagę, kiedy zaczęto produkować Y-ki, można na tej podstawie wyróżnić pod-epokę, kiedy na torach były tylko fabryczne. Jednak miałem na myśli głównie oznaczenia wagonów oraz piktogramy. Kolega przecież zna te niuanse lepiej, niż ja
W ogóle dzięki za przypomnienie, że Bonanzy produkowano od 1976 (chociaż Wikipedia podaje, że od 1972 do 1984). To wskazuje, że
SU46-050 i
SU46-039, jak i SP42-043, świetnie pasują chronologią do gdyńskich (i wrocławskich) 120A od Piko. A roztrzącanie, co było/nie było w pociągach dalekobieżnych, oraz czy pociąg przyspieszony, czy pospieszny - moim zdaniem możemy sobie odpuścić, bo są przykłady na każdą tezę. Po prostu każdy w miarę nowoczesny wagon, w tym 120A,
mógł być ciągnięty przez
SU46. Intencją wprowadzenia na rynek wagonów 120A było wypełnienie luki w pojemności pomiędzy Bipa a SN61. Czyli 120A był
przeznaczony średnio uczęszczane szlaki nie zelektryfikowane (bo na zelektryfikowanych EN57). Z tym, że intencja nie równa się każdy
realny przypadek (co pokazano wyżej, 120A z EP05). Zatem oprócz Y-ków, które realnie wyglądają w długim składzie, właśnie 120A wydaje się świetnym krótkim składem do SU45 i
SU46.