Po powiększeniu zdjęcia i dokonaniu obróbki graficznej w celu wyostrzenia napisu na pudle, otrzymujemy taki efekt – który to pozwala bliżej zidentyfikować który to wagon - z dwóch prototypów - oraz w jakim okresie mogło być zrobione zdjęcie. Źródło informacji: Andrzej Etmanowicz „
Pierwsze na PKP wagony 2 klasy z miejscami do leżenia standardu Z2, rodziny 134A. Częśc 1. Prototypy typu 134Aa”, Świat Kolei nr 10 / 2010.
57 51 51-80 000-1 czyli pierwszy (wg numeracji) z dwóch prototypów kuszetek typu 134Aa (choć na tabliczkach fabrycznych HCP, umieszczonych na stopniach wejściowych, oba wagony opisane były typem 134a, wynikało to jednak z niedopatrzenia HCP, a nie obowiązującej normy oznaczania typów wagonów pasażerskich). Nosił on jednak numer fabryczny
19 025, czyli późniejszy, od tego jaki miał drugi wagon prototypowy 57 51 51-80 001-9, noszący nr fabryczny 19 024. Trudno więc dokładnie wyrokować, który wagon można uznać, za pierwszy tego typu (w zależności od patrzenia na któryś z numerów

), bo oba opuściły zakłady H. Cegielskiego tego samego dnia 30.12.1988.
Seria
Bcdnu-x może nam podpowiedzieć, że zdjęcie zrobiono ok. roku 1994-95 r. Pod koniec 1992 wagon 57 51 51-80 000-1 nosił jeszcze serię Bcdn (np. jest zdjęcie tego wagonu, tak oznaczonego, wykonane 5 października 1992), później serię zmieniono na Bcdnu i następnie na Bcdnu-x. Po roku 1995 wagony prototypowe otrzymały już błękitne malowanie z wąskim kremowym paskiem, charakterystyczne dla wagonów seryjnych typu 134Ab.
Co do końca służby wagonu ze zdjęcia, jego ostatnią naprawę rewizyjną wykonano w opolskich zakładach 16.12.2001, przedłużoną do 18.09.2003 r. Jest np. zdjęcie tego wagonu w służbie, na stacji Warszawa Wsch. w nocnym pociągu 81700 ze Szczecina/Świnoujścia, datowane na 11 październik 2002 r. Wagon ten, nosił wówczas już zmieniony numer na
57 51 51-40 000-0 (po obniżeniu prędkości max. ze 160 km/h na 140 km/h) oraz serię
Bcdmnu, z którą to zakończył w 2003 r, służbę. Później odstawiono go na stacji postojowej Warszawa Grochów, gdzie stał dość długo niszczejąc (jest np. jego zdjęcie z 19.11.2008). W 2010 r. został wystawiony przez PKP IC na sprzedaż, jednak bez rezultatu. W 2011 jeden z wagonów typu 134Aa został zmodernizowany w NEWAGU na typ 134Ac, jednak obecnie nie mogę znaleźć informacji (ale z tego co kojarzę, to chyba coś było na ten temat w którymś z czasopism "ŚK" czy "Koleje małe i duże"), który z dwóch prototypów poddano tej modernizacji. Może ktoś bardziej zorientowany uzupełni tą informację.