Generalnie rzecz biorąc w publikacjach fachowych, w tym zwłaszcza naukowych, w toku edycji/korekty poprzedzającej wydanie dąży się do usunięcia wszelkich uosobień przedmiotów martwych. Tekst rzeczywiście nabiera bardziej fachowego charakteru, tracąc jednakże na barwności lingwistycznej, stanowiącej swego rodzaju walor w odbiorze.
Zasady te nie mają już jednak tak wielkiego znaczenia w przypadku tekstów popularnych czy popularno-naukowych, a już z pewnością w przypadku autorskich wypowiedzi w formie wpisów na forum internetowym. W gronie osób zajmujących się wagonami często zdarza się stosowanie uosobień w odniesieniu do wagonów czy ich grup, w tym m. in. pojęcia "rodzina". Wielokrotnie ułatwia to przyswojenie zagadnienia, a co za tym idzie, mając na uwadze popularno-naukowy charakter tej publicystyki, nie wydaje się właściwym przedkładanie sztywnych zasad ponad efekt - zwłaszcza biorąc pod uwagę niezwykle skromną liczbę osób, które tym właśnie zagadnieniem się zajmują.
*Wspominany już na łamach tego wątku artykuł poświęcony wagonom typu 609A i pochodnym co prawda miał się ukazać wczesnym latem, ale z rozmaitych przyczyn ukaże się dopiero w ostatnich 2 numerach tegorocznego ŚK.
Natomiast odnośnie tytułowych wagonów, moje ostatnie spotkanie z jednym z nich:
50 51 82-78 050-0 BD4osuv / Warszawa Wschodnia / 7.06.2020
Zasady te nie mają już jednak tak wielkiego znaczenia w przypadku tekstów popularnych czy popularno-naukowych, a już z pewnością w przypadku autorskich wypowiedzi w formie wpisów na forum internetowym. W gronie osób zajmujących się wagonami często zdarza się stosowanie uosobień w odniesieniu do wagonów czy ich grup, w tym m. in. pojęcia "rodzina". Wielokrotnie ułatwia to przyswojenie zagadnienia, a co za tym idzie, mając na uwadze popularno-naukowy charakter tej publicystyki, nie wydaje się właściwym przedkładanie sztywnych zasad ponad efekt - zwłaszcza biorąc pod uwagę niezwykle skromną liczbę osób, które tym właśnie zagadnieniem się zajmują.
*Wspominany już na łamach tego wątku artykuł poświęcony wagonom typu 609A i pochodnym co prawda miał się ukazać wczesnym latem, ale z rozmaitych przyczyn ukaże się dopiero w ostatnich 2 numerach tegorocznego ŚK.
Natomiast odnośnie tytułowych wagonów, moje ostatnie spotkanie z jednym z nich:
50 51 82-78 050-0 BD4osuv / Warszawa Wschodnia / 7.06.2020