• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony osobowe typu Bi, Ci, Ciy, BCiy, Oy (dwu i trzyosiowe)

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
863 9 0
Kilka donnerbuchsów spotkanych podczas wizyty w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej,

DSC05335.jpg

50 51 24-20 516-0 Bi (23 858 Bi) / Jaworzyna Śląska / 2.11.2023
DSC05480.jpg

50 51 24-15 177-2 Bi /Jaworzyna Śląska / 2.11.2023
DSC05381.jpg

50 51 93-20 194-2 Di / Jaworzyna Śląska / 2.11.2023
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
282 35 1
KSK Wrocław też swoje wyremontował. Nawet zmienił malowanie, ale nie mam informacji kiedy ich wagonu zostały przebudowane z wersji niemieckiej na wersję PKP.
 

Spy007

Użytkownik
Reakcje
97 2 0
Dobry wieczór,
Nie wiem czy to temat odpowiedni na ten wątek, ale zaryzykuje ;)

Na stronie trainzart.pl dostępny jest do pobrania wagon ze stacji Wolsztyn, opis mówi iż jest to wagon poprzedzający powstanie KPEV.
1710611614287.png

Nie wydaje mi się żeby wagon był fikcyjny, dlatego pytam: Czy któryś z forumowiczów posiada wiedzę na temat pierwowzoru?

Pozdrawiam,
Spy
 

Pm37

Znany użytkownik
Reakcje
99 0 0
Dobry wieczór,
Nie wiem czy to temat odpowiedni na ten wątek, ale zaryzykuje ;)

Na stronie trainzart.pl dostępny jest do pobrania wagon ze stacji Wolsztyn, opis mówi iż jest to wagon poprzedzający powstanie KPEV.
Nie wydaje mi się żeby wagon był fikcyjny, dlatego pytam: Czy któryś z forumowiczów posiada wiedzę na temat pierwowzoru?

Pozdrawiam,
Spy
Coś niecoś możesz przeczytać w temacie autora tego wagoniku:

http://forum.trainz.pl/viewtopic.php?t=4534&postdays=0&postorder=asc&start=375

Czy Cię to zadowoli - nie wiem. Nie mniej, myślę, że tutaj jest już coś.
 

Spy007

Użytkownik
Reakcje
97 2 0
Dobry wieczór wszystkim,
Zgodnie z obietnicą daną koledze @Pawelec PKP -oto zdjęcie wagonu-boczniaka z ok. 1850 r. ze stacji Nowa Wieś Mochy. O wagonie wspominałem wyżej, zainteresował mnie jego model do gry Trainz wykonany przez użytkownika UAZownik. Po linka do forum (dziękuje koledze @Pm37 ), w którym znajdowała się jego lokalizacja postanowiłem go poszukać.

Oto i on:
1714896137045.png


Na wagonie nie było widać żadnych oznaczeń (ponoć kiedyś przebijał się napis KPEV), sam jest powyginany jak makaron, wszystkie drzwi są albo pozbawione klamek albo-w przypadku jednych-zakluczone na kłódkę.

Co ciekawe, kilka bardzo podobnych wagonów zachowało się za naszą zachodnią granicą, na przykład w Herrenleite (za rok produkcji podany 1875):
1714906117124.png


Lub na Windbergbahn:
1714906157950.png


Tu jednak podane jest, że wagony te pochodzą z kolei saskich. Skąd więc ten wagon wziął się na kolejach pruskich? Czyżby miała miejsce słynna niemiecka standaryzacja?

Pozdrawiam,
Spy
 
Reakcje
3.609 30 0
Nie wiem, jak wyglądała wspomniana przez ciebie seria Ci Pr 86, także się nie wypowiem.
Poniżej rysunek wagonu Ci Pr 86 (wygląd i oznaczenia na pudle z okresu po 1945).

Ci Pr 86.jpg


Tu jednak podane jest, że wagony te pochodzą z kolei saskich. Skąd więc ten wagon wziął się na kolejach pruskich? Czyżby miała miejsce słynna niemiecka standaryzacja?
Być może, tak jak napisałeś, są to wagony kolei saksońskich, identycznej lub bardzo podobnej budowy, jak boczniak na fotografii niżej. Jest to fragment zdjęcia jakie znajduje się w opracowaniu wydawnictwa Eisenbahn Journal (Archiv IV/1997) - Sachsen-Report, band No 5, na stronie 20. Fotografia jest podpisana parowóz VII T "Mozart" z pociągiem na stacji Langenau, ok. 1903 r. Przejrzałem wszystkie Saksońskie Reporty i na jeszcze kilku innych zdjęciach uchwycone są prawdopodobnie wagony tego samego typu (konstrukcji), jednak na fotografii, której fragment jest poniżej, boczniak jest najlepiej widoczny i widać najwięcej szczegółów jego budowy. Pobieżnie przejrzałem też Raporty Pruskie czy Bawarskie, i na pierwszy "rzut oka", nie znalazłem na fotografiach tam zamieszczonych wagonów o podobnej konstrukcji. Może to wskazywać na to, że wagony faktycznie mogą być pochodzenia saksońskiego.

Pociąg Kolei Saksońskich ok. 1903.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
857 77 5
Tak nie do końca, bo wagon w Nowej Wsi Mochy kiedyś miał emaliowaną tablicę K.P.E.V., która potem ''zaginęła''
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Poniżej rysunek wagonu Ci Pr 86 (wygląd i oznaczenia na pudle z okresu po 1945).

Zobacz załącznik 1053370



Być może, tak jak napisałeś, są to wagony kolei saksońskich, identycznej lub bardzo podobnej budowy, jak boczniak na fotografii niżej. Jest to fragment zdjęcia jakie znajduje się w opracowaniu wydawnictwa Eisenbahn Journal (Archiv IV/1997) - Sachsen-Report, band No 5, na stronie 20. Fotografia jest podpisana parowóz VII T "Mozart" z pociągiem na stacji Langenau, ok. 1903 r. Przejrzałem wszystkie Saksońskie Reporty i na jeszcze kilku innych zdjęciach uchwycone są prawdopodobnie wagony tego samego typu (konstrukcji), jednak na fotografii, której fragment jest poniżej, boczniak jest najlepiej widoczny i widać najwięcej szczegółów jego budowy. Pobieżnie przejrzałem też Raporty Pruskie czy Bawarskie, i na pierwszy "rzut oka", nie znalazłem na fotografiach tam zamieszczonych wagonów o podobnej konstrukcji. Może to wskazywać na to, że wagony faktycznie mogą być pochodzenia saksońskiego.

Zobacz załącznik 1053377
Wagon na rysunku ma oznaczenia sprzed 1938 roku a nie powojenne.
 

Podobne wątki