• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony motorowe w Europie

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.731 13 0
#81
MD Lu, Kolego masz świętą rację .... to dramat jeśli chodzi o nasz muzealnictwo.....:(
Wracając do całokształtu rozwijającego się niezwykle szybko tematu o wagonach motorowych, to słowackie i angielskie szynobusy są też nie zwykle piękne.....
Mnie osobiście urzekł ten czeski szynobus, stojący na obrotnicy z budką maszynisty na dachu, nie mówiąc już o wielu innych np. o Wołdze na torach, Ikarusie czy ciężarówce dla bydła, która jest także chyba produkowana w modelu przez firmę Wienert:)
Coraz więcej pięknych dokumentów się pojawia....(y).
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#85
Czy nie uważacie, że powoli zaczyna się robić z wątku smietnik?;)
Co poniekąd super zdjęcia pojazdów drogowych, przystosowanych do jazdy po torach mają wspólnego z wagonami motorowymi?
Temat warty osobnego wątku.
 
Reakcje
0 0 0
#88
Ciekawe rzeczy piszecie, MD Lu i Jarząbku:) Bo albo było to to samo pudło, które stało w latach 80. w Wawrze, albo jeszcze drugi wagon z tamtej serii się zachował. Bo ja jestem pewien, że w Wawrze stało pudło właśnie tego typu wagonu, interesowałem się wtedy wagonami motorowymi bardzo intensywnie i to pudło zidentyfikowalem na podstawie zdjęć i rysunków, które juz wtedy krążyły między MKolami:)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#89
W Kraśniku z całą pewnością był wagon na wózkach. A w Wawrze? - w Wawrze też ..... do pewnego czasu. Otóż wspomniana baza znajdowała się w "widłach" , które tworzyła linia otwocka i nieczynna już wtedy łącznicą Wawer-Rozrządowa. Ten wagon motorowy i pozostałe pocztowe zostały przyciągnięte właśnie tą łącznicą, zdjęte z wózków i ustawione na terenie bazy. Wózki jakiś czas jeszcze leżały sobie spokojnie obok toru łącznicy ..... wtedy nie było jeszcze złomiarzy.
 
Reakcje
0 0 0
#90
Owszem, pamiętam że w Wawrze stało samo pudło - wózków juz sobie nie przypominam. Jednak ten wagon i tak raczej nie miał oryginalnych wózków, a przynajmniej mało prawdopodobne, żeby miał oryginalny wózek napędowy. Prawdopodobnie po II wojnie i tak jeździł jako doczepa. Więc wózki można było zawsze jakieś dopasować:)
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#91
Właśnie jestem po lekturze mądrej książki, a ta podaje, że zachowane prawdopodobnie dwa z trzech wagonów z przedziału 90 096-098 nie weszły do parku wagonów PKP, tylko były przeznaczone na wagony T-G.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
#92
Jakiś podobny zrujnowany wagon motorowy stał kiedyś na torach obok wjazdu do Krakowa Głownego od strony Katowic.Widziałem go tylko raz potem gdzieś
zniknął,więc nawet nie wiem jaki to był typ.
 

Lechu

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#94
Prawda stał po lewej stronie patrząc na wjazd od strony Katowic.Jak pamiętam stał tam od 1972r.
Ojciec mówił mi że przed wojną elita nim jeździła do Zakopanego.
Może ktoś ma więcej informacji.
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
931 15 0
#97
Mam tu taki wagonik:

Great Northern Railway Comany no. 5 z 1924, kursował na trasie z Hithin do Hetford North. Został wycofany w lotym 1959roku po zamknieciu lini. Lokomotywa parowa byla połaczona bezposrednio z wagonem.
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
931 15 0
#99
Ruskie to bardzo pomysłowy naród oto szynobus dla spadachroniarzy chyba...:D

tutaj takze klimaty prosto z Rosji, nie-żuk bus inaczej:

ambulans:

wagon motorowy nieznanej firmy:LOL:
 

Podobne wątki